Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Anunturi Auto VW

Anunturi Auto VW Masini VW de vanzare si piese pentru VW

Reply
 
Thread Tools
Old 24-10-14, 10:26   #1
g3allwhite

Stage 1
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 12
Default my Bora Variant

Salut

in sfarsit, apuc si eu sa deschid un thread dedicat masinii mele, un VW Bora Variant din 1999.
Am ajuns la aceasta masina pt ca mi-a placut modelul si consider ca si acum are un aspect distins, usor retro, pe care l-am si exploatat putin, dar despre asta mai incolo.
Anul trecut, am inceput cautarea. Mi-as fi dorit sa gasesc una cu interior textil pe bej si trapa, dar si filtru suplimentar de particule.
Pana la urma am gasit-o pe asta, cu interior pe gri. Este un TDI cu 116 cai si 6 trepte (motor AJM) si cu pachetul Comfort: are 4 geamuri electrice, Climatronic si trapa.
La cumparare, a fost ceva gen, una calda si una rece. Aia calda era ca mergea (si merge) foarte bine, frane, directie, cutie, suspensie au fost OK. Interiorul in schimb m-a surprins neplacut: Usa de la torpedou se mai tinea intr-o singura balama, yala de la usa soferului o puteai scoate cu mana (asta am observat doar dupa ce am ajuns in tara - spre rusinea mea ). Am mai observat ca difuzorul de la usa dr fata era galben sub grilaj (nu am suspectat nimic la momentul ala). Yala de la hayon era gripata, iar plafonierele din portbagaj nu functionau.
Astea erau chestiile pe care le-am depistat la fata locului.
In tara, prima surpriza (sa nu zic soc) a venit in prima zi ploioasa in care am condus-o: Instant Aquarium.
In urma acestei intamplari, am pornit pe urmele vinovatului, care s-au dovedit a fi o suita intreaga de vinovati.
Primul lucru pe care l-am suspectat au fost usile. Stiam ca la masinile astea se duce cauciucul care etanseaza panoul de acces la int. usilor, asa ca m-am apucat de usi mai intai.
Am desfacut complet usile, ocazie cu care am montat inapoi inelul de retinere a yalei de la sofer, care cazuse in usa. Apoi, am antifonat / izolat termic panoul ext. al usilor cu polietilena in grosime de 15 mm (folosita si la ambulante), dupa care am trecut la difuzoare. Pe fata, in stanga era montat dif. original Philips pe 16 cm, iar pe dreapta era un Infinity galben, montat - TINETI-VA BINE: in 4 distantiere rotunde, cu holsuruburi, FARA PLACA DE PLASTIC CARE IL SUSTINE SI ASIGURA SI ETANSAREA USII. Evident, pe acolo trecuse luni de zile parau de apa in masina. Dupa ce am montat difuzoarele (fata: bass Grundig LU2000 mts design by Porsche, spate Mac Audio cu tweeter extern) si am etansat panourile de acces (cu mastic pensulabil) am trecut la mocheta. Am scos totul pana la podea. Sub mocheta, deja pasla prinsese mucegai. Am inlocuit-o cu burete alb de 2cm, pastrand covorul de cauciuc de pe care dezlipisem pasla si l-am pus pe acesta deasupra bureteilui, apoi mocheta peste. Per total, masina a devenit mult mai silentioasa si sunetul din masina s-a imbunatatit dramatic. Asta si datorita head-unitului Pioneer DEH P 80 si a filtrului pe 3 cai de pe fata (are si medii, ceea ce mi-a permis sa montez pe montantii de langa parbriz si o pereche de sateliti de medii). Pe parcursul lucrarilor la bord (rep. usita si eleiminare zgarieturi), am zis sa verific si motorasul de recirculare al aerului. Acesta de cele mai multe ori se blocheaza. Nici la mine nu functiona. De vina era rotita din int. lui, care misca clapeta. Aceasta se rupsese in interior, chiar pe ax. Am lipit-o cu Poxilina si am pus un mic splint intre axul motorasului si al rotitei. Acum functioneaza si clapeta, deja de mai bine de un an (proud). Urmatorul pas a fost rezolvarea problemelor hayonului. Yala lui era gripata, iar luminile din portbagaj nu se aprindeau. Ajuns la fata locului, am constatat ca duza din spalatorul lunetei care trece prin axul motorasului stergatoarelor era rupta, iar lichidul de spalat luneta ajunsese din motoras (macar nu l-a ars) in yala unde declansase un proces de oxidare f agresiv care a blocat yala, iar de acolo in switch-ul plafonierelor din portbagaj unde corodase sinele acestuia. Am curatat platinele switch-ului cu alcool tehnic, apoi am lucrat o dupa masa intreaga la degripatul yalei (asta insemnand baterea cilindrului afara din locas si apoi extragere fiecarei placute din yala, curatarea si reasamblarea intregului mecanism si reinstalarea lui). Ambele functioneaza acum fara probleme. Duza spalatorului lunetei am inlocuit-o cu un tub subtire din plastic in varful caruia am montat alta duza. Inspectia mai aprofundata a mecanismului de spalare a lunetei a relevat faptul ca toate racordurile (cred ca erau 4) din portbagaj si din hayon de la furtunul spalatorului nu erau etanse si pierdeau lichid, care intra in conectorii electrici de langa ele, corodand terminalele. Ca urmare, am curatat conectorii si terminalele, iar apoi am etansat racordurile, presand peste ele bucati de furtun.
In final, am etansat cu mastic pensulabil si aerisirile de la portbagaj de sub bara de protectie, iar cu silicon cutia de trecere a cablurilor si cea a filtrului de polen de sub parbriz.
Dupa ce am terminat astea, am mai facut mici lucrari de cosmetica (polisat farurile si aplicat folie de protectie, foliat manere usa cu imitatie catifea gri si foliat insertiile metalice de pe ele si de pe bord cu folie imitatie lemn). Pentru a da masinii o nota mai retro, am vopsit jantele de tabla in alb si am adaugat capace centrale de Golf 3, adaptate sa prinda pe Bora, continuand cu flancuri albe vopsite cu vopsea speciala pe cauciucuri si capace valve in forma de zar (made by yours truly)
Am mai avut si alte mici lucrari, despre care voi vorbi separat, intrucat mi-am propus, in masura timpului de care voi dispune (un pic imprevizibil, cu fetita de 2 luni )))) sa le detaliez pe viitor in tutoriale. Am sa atasez pt moment doar doua poze cu masina (astea le am acum pe PC) urmand sa mai adaug pe parcurs.
Sper ca v-a placut lectura si astept parerile voastre
Spor in toate si drumuri bune
Toni
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bora1.png
Views:	47
Size:	300.7 KB
ID:	3041909   Click image for larger version

Name:	bora2.png
Views:	50
Size:	272.6 KB
ID:	3041910  
g3allwhite is offline   Reply With Quote
Old 24-10-14, 16:27   #2
Daniel_Toa

Stage 5
 
Daniel_Toa's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 8,003
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[DACIA]
[VW]
Default Re: my Bora Variant

Foarte frumos ! Mai asteptam si alte ,, romane '' si mai multe poze cu masina .
Daniel_Toa is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -