Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 22-06-10, 11:15   #1
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 8,621
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Exclamation CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Pe astfel de vremuri nu tocmai roz, fiecare ban care ne ramane in buzunar este binevenit. Urmand cateva sfaturi utile, puteti economisi la sfarsit de an si in urma condusului, o suma frumusica. Ce trebuie sa faci ca sa economisesti benzina, asadar bani?

La orice masina se poate face un consum si mai redus de combustibil. Asta daca ne intereseaza si daca vrem sa dam cateva placeri minime de accelerare in tromba si franare violenta pe o economisire substantiala. Daca nu ne intereseaza consumul, fie ca mergem pe banii firmei sau fie ca recesiunea a trecut pe langa noi, foarte bine! Insa cum vorbim despre majoritate, exista destui soferi de masini care doresc sa mearga ceva mai rar la benzinarie. Daca esti hotarat sa alimentezi mai rar propria masina si sa incepi sa faci economii, iata cateva sfaturi ce pot fi urmate:


1. Semafoarele
Multa lume se uita la culoarea rosie a semaforului cand e prea tarziu si franeaza violent. Sau, mai rau, chit ca este rosu vizibil de la o distanta mare, continua sa accelereze pana aproape de semafor si franeaza scurt. In oras, cel mai important este sa conduci constant si sa franezi din timp. Chiar daca este aglomeratie, putem vedea destul de usor cu 50-100 m inainte de semafor daca este culoarea rosie. Fie ca mergem in frana de motor, fie ca o scoatem la punctul mort, dar din timp, putem incetini masina din timp si frana usor. Oricum este rosu, nu are rost sa acceleram pentru ca imediat sa franam. Anticiparea este cheia!



2. Turatia motorului
Caii putere si cuplul unei masini sunt dati la o anumita turatie a motorului. Turatia motorului este data de combustibil. Cu cat turam motorul mai mult, cu atat consuma mai mult. Ideal este sa mentinem o turatie constanta in mers, pe cat posibil, la sub 2000 rpm. Nu are rost sa mergem la drum intins in viteza a 4-a, la 2500 rpm cand putem merge la 1800 rpm in viteza a 5-a. Evident, exceptie fac cazurile de depasiri. Si in oras este acelasi lucru - acolo unde ne permite distanta, nu trebuie sa evitam viteza a 5-a sau orice alta viteza care ne face sa tinem motorul turat pana in 2000 rpm.


3. Climatizarea
Multe masini au climatronic ce nu se poate opri, acesta merge mereu. Trebuie insa sa fim atenti ca atunci cand nu ne dorim aer rece, sa fie apasat butonul ECON. Cu acest buton apasat (led aprins) compresorul nu este angrenat, asadar motorul are sarcina mai mica, deci consum mai redus. Daca vrem sa avem aer conditionat, nu trebuie sa ne speriem de un consum foarte urias - 1 litru/100 km in plus pentru a ne tine la racoare in caldura verii merita investit.


4. Filtre si consumabile
Un filtru de benzina infundat iti va face masina sa consume mult mai mult. Primind benzina mai putina, vei avea impresia ca motorul nu mai trage si vei fi tentat sa accelerezi si mai tare. Si un filtru de aer murdar si infundat va face acelasi lucru. Asigura-te ca filtrele sunt curate si schimbate la timp, daca doresti sa ai un consum redus.


Cat despre consumabile, foloseste numai produse de calitate. Un ulei care nu lubrifiaza bine motorul va creste sarcina si temperatura, asadar va creste si consumul.


5. Acceleratia
Nu accelera aiurea in trafic. Nu trebuie sa pleci de la semafor primul, decat daca te grabesti. Schimba vitezele intre 2000 si 2500 rpm, nu mai mult. Si chiar daca distanta este scurta pana la urmatoarea oprire, nu merge numai intr-o viteza mai turat, doar pentru a nu mai schimba si viteza urmatoare. Chiar si pe o distanta de 200-300 de metri poti merge in toate vitezele, la o turatie mica. Vei consuma mai putin decat daca faci aceeasi distanta in a 3-a viteza, la o turatie mare.


6. Viteza maxima
Da, stiu ca atunci cand mergeai spre mare cu 90-100 km/h erai mereu depasit de vreun A8 care dadea flashuri disperate. Se grabea si omul, ca femeia pierdea ora optima de bronz! Insa daca doresti sa faci o economie de combustibil, nu trebuie sa te grabesti. O viteza constanta de 90-100 km/h este perfecta. Nu numai ca tine acea turatie de care ziceam mai devreme in jurul valorii de 2000 rpm, dar la acea viteza motorul nu depune foarte mult efort pentru a combate efectele aerodinamice. De exemplu, la 160 km/h, nu doar turatia mare creste consumul ci si faptul ca masina trebuie sa dizloce mai mult aer, iar pentru asta depune foarte mult efort.


7. Foloseste pilotul automat
Asa cum ziceam, condusul constant este cel mai bun. Iar pentru asta trebuie sa folosim pilotul automat. O face mai bine decat omul. Pe autostrada este mana cereasca, pentru ca pastreaza viteza si turatia, iar tu poti interveni numai la depasiri si franare.



8. Greutate scazuta
Tot din cauza sarcinii mari, dar de data aceasta cauzata de o greutate mai mare, creste si consumul. Daca vei merge singur in oras, vei vedea ca masina e ceva mai sprintena, accelereaza mai usor si franeaza bine. Daca insa masina e plina cu 5 persoane, lucrurile de schimba. Simtind o greutate in plus, motorul va necesita mai mult combustibil pentru a depune efortul necesar accelerarii. Asadar, atunci cand pleci cu 10 saci de ciment de la Praktiker, sa nu te miri ca iti va creste consumul!


9. Presiunea in anvelope
Asigura-te ca ai presiune buna in toate cauciucurile. O anvelopa moale va face motorul sa traga mai tare. Nu numai ca in timp vei uza cauciucul desumflat, dar vei avea si un consum mai mare de combustibil. Mergi periodic la vulcanizare - o presiune in toate rotile te costa 5 lei, cam cat un litru de motorina. Deci merita.


10. Aer conditionat sau geamuri deschise?
Si cei de la Myth Busters au incercat sa afle dilema asta. Se pare ca la drum intins, masina consuma mai putin cu AC-ul pornit decat cu toate geamurile lasate. Insa, in oras, in trafic mare, geamurile deschise sunt o varianta mai buna. Chiar si asa, diferenta de consum cu sistemul de climatizare pornit nu se justifica. Cu siguranta, atunci cand e cald, merita sa mergi cu AC-ul pornit. Iar atunci cand nu este pornit, sa te asiguri ca este pe modul economic, cu compresorul dezactivat, asa cum spuneam si mai sus.


Urmand aceste sfaturi usoare, vei putea simti o scadere a consumului de combustibil in jurul valorii de 20-25%. Si cum pretul benzinei este in crestere, o economie este binevenita. Mai mult, la sfarsitul anului, vei putea observa ca esti mai bogat cu banii de pe urma a 4-5 plinuri de benzina. Spor la condus economic!


__________________
Anti USL!
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 00:39   #2
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Oras: Bucuresti (Drumul Taberei)
Age: 38
Posts: 1,636
Default Re: CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Parca mai este un thread pe aceasta tema din cate imi amintesc. Stiu ca am si postat undeva mai demult.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 17:52   #3
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Oras: Bucuresti
Age: 29
Posts: 582
Default Re: CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Quote:
Fie ca mergem in frana de motor, fie ca o scoatem la punctul mort
Din cate stiu, este indicat sa folosesti in acest caz frana de motor, pt a nu mai avea nici macar consumul de relanti (0,5-1% sau cat o fi).


Quote:
Ideal este sa mentinem o turatie constanta in mers, pe cat posibil, la sub 2000 rpm. Nu are rost sa mergem la drum intins in viteza a 4-a, la 2500 rpm cand putem merge la 1800 rpm in viteza a 5-a.
In situatia unei cutii de viteze 5+1, este indicat ca in viteza 5 sa rulam in maximul curbei de cuplu.
Dripci is offline   Reply With Quote
Old 01-07-10, 10:52   #4
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Oras: Pitesti/Bucuresti
Age: 25
Posts: 5,132
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
In situatia unei cutii de viteze 5+1, este indicat ca in viteza 5 sa rulam in maximul curbei de cuplu.
Pai si ce facem, ca la mine asta inseamna sa merg cu 4000rpm in a 5a, deci 130km/h. Ori nu am consumul cel mai mic la 130km/h.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 01-07-10, 11:01   #5
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Oras: Unknown
Posts: 3,554
Default Re: CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Mai multi vin cu teoria asta dar este complet falsa. Multe benzinare aspirate au cuplul maxim pe la 3750-4000 RPM, in niciun caz consumul cel mai bun nu este acolo. Intre 2250-2750 este un consum foarte bun si viteza de deplasare rezonabila. Ce nu se ia in calcul este faptul ca 85-90% din cuplu este disponibil MULT mai de jos, la 2000 RPM ai deja mare parte din el asa ca nu este nicio logica in afirmatia cu maximul curbei de cuplu. Ori ca ai 140 NM ori ca ai 165 (max) tot cam aia este, de ce sa o turezi cu 1500 RPM mai mult pentru o nimica toata si consum cu 1-2 litri mai mare.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 01-07-10, 16:46   #6
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Oras: Bucuresti
Age: 29
Posts: 582
Default Re: CUM SA: Reducem consumul de carburant?

Quote:
complet falsa
Deci pana la urma nu e complet falsa, ci doar 90% reala . Ma rog...este doar o teorie, este supusa ajustarii. Cert e ca, consumul tine si de curba de cuplu.
Quote:
nu este nicio logica in afirmatia cu maximul curbei de cuplu
Nu mai fii asa radical. Discutam, nu aruncam supozitii cu titlu de adevar, dar nici nu suntem idioti.
Si intradevar, asta am observat si eu...ca ai consum mai mic sub maximul curbei de cuplu. As vrea sa ne explice cineva cu oaresicare cunostinte in fizica/mecanica "de ce-ul".
ON: Anyhow, alte idei mai sunt ?
Dripci is offline   Reply With Quote
Old 02-07-10, 09:47   #7
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Oras: Potigrafu
Age: 30
Posts: 6,351
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: CUM SA: Reducem consumul de carburant?

iar cu dizelurile sa se mearga la 1300 de ture,ca are destul cuplu sa traga,si apoi se ajunge in service ca scoate motorul fum,ca s-au infundat injectoarele,ca nu mai face turbina presiune si tot asa
mersul economic se face in functi de fiecare motor in parte,pentru a sti la ce turatie are cuplu maxim,altfel mergand subturat risti sa strici motorul mergand economic...

nu turatia mare atrage dupa sine consumul mare,ci sarcina motorului,adica in cat timp ajunge la turatia respectiva,si cat de tare s-a calcat pedala de acceleratie,daca se pleaca cu accelerare sensibila,dar urcat un motor pe benzina pana in 3000-3500 de ture si apoi schimbat treapta urmatoare de viteza pana ajunge tot asa in 3000 de ture ,fara a schimba de nebun treptele sa ajungi in treapta 5 sau 6(dupa caz)...

la dieseluri(turbo sau nu) nu ma pricep sa dau foarte bine o reteta pentru consum mic,poate cineva care se pricepe mai bine la ele poate spune,dar in nici un caz mersul la turatii mici nu este cheia!
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning