Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 18-12-09, 19:29   #1
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default 4TuningPEDIA – Ep. 1

4TuningPEDIA – Ep. 1

4TuningPEDIA - Tot ce misca despre tuningul auto. Din ce in ce mai multa lume vorbeste despre tuning, dar lucrurile sunt destul de putin cunoscute tinand cont de cat de complex este subiectul.
Ce este tuningul, cu ce se mananca, in ce consta acest fenomen sau in cate categorii si stiluri se imparte, vom afla in seria de articole ce urmeaza.


Ce este tuningul?
De-a lungul timpului am observat ca sunt perceptii diferite asupra intelesului acestui cuvant.

Click image for larger version

Name:	001_camarosema09.jpg
Views:	114
Size:	319.8 KB
ID:	1227306

Era o vreme cand foarte multi considerau ca un sticker e suficient, iar altii catalogau masina tunata orice masina cu eleron, va aduceti aminte? Cateodata, o masina cu jante cromate si subwoofer galagios atrage privirile la stop si trecatorul o catalogheaza mental drept o masina tunata. Ca sa nu mai vorbim de zgomotul puternic al unei evacuari care trimite imediat cu gandul la o masina puternica, desi nu intotdeauna este cazul.

Click image for larger version

Name:	39c9.wimmer-rs-volkswagen-golf-gti-6.jpg
Views:	70
Size:	377.8 KB
ID:	1227308

Ca sa punem putina ordine in toata aceste perceptii, vom deschide o serie de articole in care vom analiza toate ramurile tuningului si vom explora acest univers amplu de idei, tehnici, strategii si stiluri.

Cuvantul TUNING in sine inseamna modificare, adaptare, in scopul de a imbunatati masina din punct de vedere estetic, tehnic si al performantelor audio.

Click image for larger version

Name:	be67.6d19.speedart-2010-porsche-997-turbo-2.jpg
Views:	80
Size:	336.7 KB
ID:	1227317

In principal, Tuningul auto se poate imparti in trei mari categorii :
Tuning tehnic, Tuning audio si Tuning vizual.

1. Tuningul tehnic:

Am numit tuning tehnic orice modificare pe care o are o masina, menita sa imbunatateasca performantele tehnice ale masinii. La prima vedere, este vorba de cresterea puterii motorului, insa modificarea motorului merge mana in mana cu un sistem de franare mai performant, cu un sistem de suspensie mai bun, cu un management al electronicii mai performant dar trebuiesc luate in calcul si greutatea, aerodinamica si multe altele.

Click image for larger version

Name:	LUMMA_M5_CLR_730_RS_01.jpg
Views:	74
Size:	282.7 KB
ID:	1227311

De aceea, nu doar modificarile la motor, ci totalitatea acelor modalitati de tuning ce imbunatatesc global performantele tehnice ale unui autoturism, am numit-o Tuning Tehnic. Scopul acestor modificari este de a face o masina apta pentru participarea la competitii, fie ele de drag, drift, rally sau circuit, sau din pura pasiune pentru tehnica auto.

Click image for larger version

Name:	maseratidemonstration-03.jpg
Views:	77
Size:	205.4 KB
ID:	1227309


2. Tuningul audio - Car audio

In car audio, putem denumi tuning orice modificare realizata cu scopul imbunatatirii sistemului audio al unei masini. In principal, fara a da mai multe detalii momentan, e vorba de modificarea fie a head-unitului (cd-player, mp3-player, dvd-player, etc), fie a difuzoarelor, fie montarea amplificatoarelor si a difuzoarelor de bass, dar si prin izolarea fonica a masinii sau imbunatatirea sistemului electric.

Click image for larger version

Name:	gold_scion_tc_38.jpg
Views:	69
Size:	185.9 KB
ID:	1227312

Si aici, ca si la tuningul tehnic, scopul tuningului audio se imparte in doua directii – fie participarea la competitii organizate special pentru astfel de masini modificate (DB Drag, SQ), fie pentru pura pasiune a proprietarului, care doreste un sistem audio mai puternic sau mai calitativ, sau si una si alta.

Click image for larger version

Name:	8588569.jpg
Views:	66
Size:	93.1 KB
ID:	1227313


3. Tuningul vizual se traduce cel mai bine prin styling auto.

Acesta poate fi impartit in doua categorii mari si late – styling interior si styling exterior. Aici ne referim la modificarile pe care le primeste o masina, modificari menite sa imbunatateasca aspectul vizual in primul rand. La exterior putem vorbi de body-kituri, de jante, de oglinzi, de vopsea, faruri, etc, adica tot ce se vede la exteriorul unei masini.

Click image for larger version

Name:	b702.fab01.jpg
Views:	69
Size:	50.6 KB
ID:	1227314

La interior putem modifica o masina schimbandu-i tapiteria, scaunele, volanul, pedalierul, diverse elemente de confort, putem adauga multimedia si diverse gadget-uri. Normal, si stylingul auto are doua scopuri – fie pregatirea unei masini pentru participarea la expozitii si competitii de styling, fie pentru pura placere si pasiune a persoanei in cauza.

Click image for larger version

Name:	gemballa_1024_768_1528.jpg
Views:	89
Size:	149.5 KB
ID:	1227318

Seria 4Tuning de articole privind toate aceste tipuri de tuning va incepe in articolul viitor cu cea mai intalnita si accesibila metoda de tuning, si anume stylingul auto.

Click image for larger version

Name:	01-meguires-wrap.jpg
Views:	123
Size:	1.15 MB
ID:	1227307

Ca si in arta sau arhitectura, si in styling s-au consacrat de-a lungul timpului cateva stiluri bine determinate, in functie de folosirea elementelor, impactul vizual si, nu in ultimul rand, de continentul unde au luat nastere.

Vom discuta, pe rand, despre stilurile Hot Rod, JDM, European, Pimp, Sleeper, stiluri principale de modificari auto la exterior, fiecare cu subcategoriile si particularitati sale.

Vom afla ca fiecare stil poate fi custom sau aftermarket, ca unele stiluri se pot combina, altele nu, si cel mai important, in functie de masina pe care o are fiecare, vom afla ce ni se potriveste cel mai bine si ce reguli ar trebui sa respectam, pentru un tuning exterior de calitate si de impact maxim.
__________________

Last edited by boy_wonder; 18-12-09 at 19:55.
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 19-12-09, 11:12   #2
Geo_DXG

Stage 4
 
Geo_DXG's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 252
Member of:
[VW]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

imi pare bine ca ati avut o astfel de initiativa....in acelasi timp ne hranim si pasiune si invatam si unele lucruri pe care nu le stiam
Geo_DXG is offline   Reply With Quote
Old 23-12-09, 11:32   #3
chrysler laser

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 27
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

f buna initiativa aceasta ...astept si cred ca snt f multi ca mine care doresc sa stie si unde putem face aceste lucruri (iubitori cu adevarat de tuning,pasionati ...ca am dat si eu de unii care ...sa va feriti..calitate -1)....poate puteti pune si preturi .va multumesc ptr reportaj si astept cu nerabdare urmatorul...bafta
chrysler laser is offline   Reply With Quote
Old 23-12-09, 15:26   #4
Oltcit Rally Team
2 Roti

Stage 5
 
Oltcit Rally Team's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 478
Member of:
[4Rally]
[2 Roti]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

Frumos!Chiar avem ce invata din acest topic.
Oltcit Rally Team is offline   Reply With Quote
Old 23-12-09, 19:38   #5
peter

Stage 5
 
peter's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,588
Member of:
[Xtreme Club Emotion]
[Hyundai]
[VW]
[SKODA]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

CTL-u cred ca a fost printre primii care au avut o masina tunata.

https://www.4tuning.ro/poze/masini-tu...za-154403.html



mai era si Cielo lu Sebastian...
https://www.4tuning.ro/poze/masini-tu...za-158384.html
__________________
Consiliere achizitie auto
peter is offline   Reply With Quote
Old 23-12-09, 23:08   #6
e30_eVG3n

Stage 5
 
e30_eVG3n's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,712
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

Laudabila initiativa! Ne vom perfectiona cunostiintele dobandite si vom invata lucruri noi. Felicitari!
e30_eVG3n is offline   Reply With Quote
Old 23-12-09, 23:24   #7
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

E ca si cum pe forumul iubitorilor de caini se posteaza un articol in care se explica cum arata un caine ... daca tot vreti sa faceti "content" veniti cu ceva valabil nu articolele astea de gradinita !

Oricum constat de la schimbarea interfetei site-ului o scadere a calitatii articolelor spre 0 ... nu numai ca sunt scrise intr-o maniera care acum cativa ani era apanajul presei scrise dar contin foarte multe inadvertente de ordin tehnic ....
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-10, 08:10   #8
Gratzian
Administrator

Stage 5
 
Gratzian's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,465
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 1

asteptam cu bucurie sa semnalati inadvertentele de ordin tehnic, ca sa ne imbunatatim "scaderea calitatii"
si daca tot veni vorba, am intrat acum cateva zile prima data pe un site de caini si ca necunoscator, la fel cum un mare procent din ceele cateva zeci de mii pe zi sunt, am citit prima data articolele de fond in care prezentau cum arata cainii in functie de rase...

misto asocierea, multumesc de comparatie.
probabil ca maestrii dresori sau crescatori de caini nu citeau articolele, poate pentru ca unii le-au scris iar altii stiau, dar m-am bucurat ca situl acela nu se adresa unui numar mic de "cunoscatori" ci tuturor celor care vor sa invete.

vom continua cu articole pe aceeasi linie, adresata crescatorilor de cai, de exemplu, nu? poate unii au niste cai, dar vor mai multi...

apropo... La multi ani
Gratzian is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -