Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 26-03-09, 21:09   #91
D o n n

Stage 5
 
D o n n's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,971
Default Re: Omologare RAR

Am platit la DAcie 130 ron...taxele...motor 1.4 !
D o n n is offline   Reply With Quote
Old 31-03-09, 12:23   #92
zorro6299


Stage 5
 
zorro6299's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 674
Member of:
[4Tuning International]
[VW]
Talking Re: Omologare RAR

Salutare !

Cum spunea cineva inaintea mea, in Ro conteaza f mult daca stii pe cineva, atat la RAR ,cat si in militie, legea este interpretabila , se poate citi si de la dreapta la stga depinde de tine.
Ex. Mi am schimbat motorul ma masina, cu unul IDENTIC, dar desigur cu alta serie, pe care am dat o jos din cele 2 nituri de Al, am dat doar o declaratie ca a cazut tablita cu seria in urma multor spalari cu tirbojetul, si in urma degradarii, uzurii, vibratiilor.Am platit o suma infirma de 200 mii lei vechi si mi au trecut in carte motor fara serie si asta a fost, aveam ITP valabil, si nu mi a mai trebuit nik, nici o testare nik, dar precizez, am pus acelasi motor FIX la fel ca cel din acte....deci fiecare cum se descurcala RAR.
Asta a fost un caz fericit, dar acum ceva timp, am fost pe la RAR si am intrebat daca este necesara omologarea de vriun fel a " neoanelor' de sub masina...stiti despre ce vorvesc....si mi s a spus ca NU, legea spune clar despre montarea pe masina in fata masinii si in spate...dedesuptul masinii nu este stipulat nicaieri....si in plus cam toate normele legislative spun clar ca " trebuie sa fii in circulatie' ca sa ti poata aplica " litera legii" ei bine...eu desi stationam in afara strazii..am fost sever sanctionat pt " post ilegal de lunimi neomologate" desigur procesul este in derulare...pt cine este interesat de subiect si poate sau doreste sa si dea cu parerea il poate urmari la adresa https://forum.4tuning.ro/36-iasi/114192-abuzuri-politistilor.html .. va multumesc.

Parerea mea, din experientele de strada cu militia este ca Tuningul este " strans de gat" la noi in ro....din cate stiu de la amici...nici in Itali nu ar fi prea bine...poate prin alte tari....dar la noi e naspa rau.

P,S. Sunt pentru un tuning moderat, omologat si in limitele sigurantei si bunului gust.

Last edited by zorro6299; 31-03-09 at 12:31.
zorro6299 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-09, 15:30   #93
trafy-vr6

Stage 5
 
trafy-vr6's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of:
[Moderators]
[4Rally]
[Shadows Racing Team]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Omologare RAR

Am si eu o intrebare, sunt pe graba si nu am avut timp sa citesc nici postul de mai sus. Problema mea este: Vreau sa`mi schimb motorul cu unul IDENTIC, aceelasi cod motor, mai este necesara omologarea ? ce acte imi trebuie ? si cat este taxa ? astept niste raspunsuri sigure. Multumesc si imi cer scuze inca o data daca s-a mai postat.
__________________
trafy-vr6 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-09, 10:56   #94
DyZ
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
DyZ's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,520
Member of:
[X-Team Racing Club]
[VW]
Default Re: Omologare RAR

am si eu o intrebare , si o adresez aici sa nu mai deschid un topic : Pt obtinerea certificatului de autenticitate , masina trebuie sa fie functionala ? sau trebuie sa aiba doar seria caroseriei , motorul din acte si sa nu fie declarata furata ? multumsc anticipat
__________________
xox
DyZ is offline   Reply With Quote
Old 07-04-09, 12:51   #95
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Omologare RAR

merge si varianta propusa de tine, conditia fiind sa duci masina pe platforma

(asa se face si daca vrei sa faci autenticitatea pentru o masina lovita spre exemplu)
valib is offline   Reply With Quote
Old 11-04-09, 14:46   #96
BlackMail

Stock
 
Join Date: May 2007
Posts: 6
Default Re: Omologare RAR

ca tot suntem la omologari... ce am nevoie ca sa schimb numarul de locuri intr`o dubita mixta( adica sa bag si cel de`al treilea rand de scaune. pratic n`ar fi mare lucru, insa am auzit ca se poate doar de service autorizat...si dupa aceea omologare. ce costuri sunt? unde anume gasesc astfel de service in zona cj?
BlackMail is offline   Reply With Quote
Old 12-04-09, 11:46   #97
nos2techno

Stage 3
 
nos2techno's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 108
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Omologare RAR

Quote:
Originally Posted by zorro6299 View Post
Salutare !


Parerea mea, din experientele de strada cu militia este ca Tuningul este " strans de gat" la noi in ro....din cate stiu de la amici...nici in Itali nu ar fi prea bine...poate prin alte tari....dar la noi e naspa rau.
Sa crezi tu ca in alte tari e altfel. Schimba-ti tu jantele cu altele mai mari si neomologate si ai sa vezi amenzi usturatoare...
Numai ca acolo, totul se face legal, adica cu expertize tehnice si tot tacamul.
__________________
The OFFICE is for the hardworking people
nos2techno is offline   Reply With Quote
Old 23-04-09, 17:08   #98
ovidiuaproporo

Stage 5
 
ovidiuaproporo's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
Default raspunsuri

pentru BULLDOG si trafy-vr6 .
Tocmai ce am terminat cu omologarea unei schimbari de motor, am sa vorbesc din experienta , insa totul este relativ deoarece dupa cum bine stiti in Romania legile se schimba de la o luna la alta. Eu am inceput modificarile la masina acum 3 ani ...... cand le-am inceput totul trebuia sa ma coste cam 150 lei ..... insa n-a fost asa. Ceea ce stiu cu siguranta ACUM ( nu peste o luna sau un an ) este asa:

1. schimbarea unui motor cu alt motor de acelasi tip adica identic ( doar seria difera, caracteristicile sunt indentice ) implica un test ITP la RAR si poze la serii . Costurile fiind de aprox 700 Lei . Schimbul fizic , nu se poate face de oricine oriunde , ci doar in service-urile autorizate RAR , lista se gaseste pe pagina rarom.ro , service0urile fiind impartite pe marca model an fabricatie, de unde la cererea de omologare trebuie atasat si devizul de la service-ul care a facut lucrarea.

2. schimbarea motor cu un motor de alt tip costa aprox 1 800 lei ( da 18 mil lei vechi ) plus verificarea ITP facuta la rar , plus devizul service-ului autorizat care a efectuat schimbare .

Daca motorul nou are diferente de combustibil , sau 40% plus / minus la performante fata de cel vechi, atuncia devine mai complicat fiind nevoie de accept de la bucuresti, etc etc ......

Succes tuturor celor care se incumeta sa se lege la cap cu atata birocratie, foarte important este sa aveti DEVIZ de la SERVICE autorizat RAR , impartit pe marca model an fabric.
__________________
2006 Mitsubishi Outlander 2.0L 4x4
2002 BMW E39 2.0L
1980 Fiat X1/9 1.3L-UT
ovidiuaproporo is offline   Reply With Quote
Old 23-04-09, 20:12   #99
trafy-vr6

Stage 5
 
trafy-vr6's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of:
[Moderators]
[4Rally]
[Shadows Racing Team]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Omologare RAR

La naiba Multumesc mult....
trafy-vr6 is offline   Reply With Quote
Old 23-04-09, 20:15   #100
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Omologare RAR

mnda ... eu sper sa nu o musc cu 7 mil ca am belit-o. Eu de la rar am aflat de costuri si conditii. In curand o sa merg si eu la rar si o sa vad. :-s
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 06-05-09, 13:06   #101
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Omologare RAR

Acuma am venit de la RAR si mi-am trecut motorul in carte. M-a costat fix 110 RON. Mi-au facut identificare, poze la serii si la masina, si gazele.
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 21:22   #102
valyh
VW Driver

Stage 5
 
valyh's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,047
Member of:
[VW]
Default Re: Omologare RAR

ma bag si eu pe aici....am un golf 3 si mi-am pus si eu ca tot omu faruri angel eyes si toba sport...acum vine intrebarea: cum sa fac sa le pot omologa sau se pot omologa sa nu am probleme cu militiaprecizez ca nu am nici un fel de hartie la ele... se poate face cumva cu vreo firma de tuning ceva...astept raspuns
valyh is offline   Reply With Quote
Old 16-05-09, 08:31   #103
Uncle-Sam

Stage 3
 
Uncle-Sam's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 94
Default Re: Omologare RAR

angel eyes si toba sport sunt antonime cu omologarea in Romania
Uncle-Sam is offline   Reply With Quote
Old 16-05-09, 11:35   #104
MC Mate

Stage 5
 
MC Mate's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 3,358
Member of:
[Moderators]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Nissan]
Default Re: raspunsuri

Quote:
Originally Posted by ovidiuaproporo View Post
pentru BULLDOG si trafy-vr6 .
Tocmai ce am terminat cu omologarea unei schimbari de motor, am sa vorbesc din experienta , insa totul este relativ deoarece dupa cum bine stiti in Romania legile se schimba de la o luna la alta. Eu am inceput modificarile la masina acum 3 ani ...... cand le-am inceput totul trebuia sa ma coste cam 150 lei ..... insa n-a fost asa. Ceea ce stiu cu siguranta ACUM ( nu peste o luna sau un an ) este asa:

1. schimbarea unui motor cu alt motor de acelasi tip adica identic ( doar seria difera, caracteristicile sunt indentice ) implica un test ITP la RAR si poze la serii . Costurile fiind de aprox 700 Lei . Schimbul fizic , nu se poate face de oricine oriunde , ci doar in service-urile autorizate RAR , lista se gaseste pe pagina rarom.ro , service0urile fiind impartite pe marca model an fabricatie, de unde la cererea de omologare trebuie atasat si devizul de la service-ul care a facut lucrarea.

2. schimbarea motor cu un motor de alt tip costa aprox 1 800 lei ( da 18 mil lei vechi ) plus verificarea ITP facuta la rar , plus devizul service-ului autorizat care a efectuat schimbare .

Daca motorul nou are diferente de combustibil , sau 40% plus / minus la performante fata de cel vechi, atuncia devine mai complicat fiind nevoie de accept de la bucuresti, etc etc ......

Succes tuturor celor care se incumeta sa se lege la cap cu atata birocratie, foarte important este sa aveti DEVIZ de la SERVICE autorizat RAR , impartit pe marca model an fabric.

Nus cine ti-a luat banii astia insa eu urmeaza sa ma duc la RAR cu un motor de acelasi tip, alta serie si taxa e undeva in jurul 100 RON pt a imi trece seria noua, dak aveam ITP valabil nu trea sa mai refac ITP insa ne avand din 2005 pe masina asta va trebui sa fac si ITP la el, in cazul celeilalte masini unde am schimbat de la 1.8 is la 2.5 24v ( schimbare facuta dupa ce am vb cu cei de la RAR ) taxa este de 6 mil si ceva + ITP , deci sumele de mai sus de 700 ron sau ce ai zis u pentru ACELASI MOTOR este din pom sau ti-ai luat mare teapa iar ceea ce ai zis cu service autorizat este o ABERATIE si siti zic asta dupa ce am stat de vb cu Seful de la OMOLOGARI Grivita , nu ii intereseaza pe ei unde ai pus motoru sau ce ai facut, pe ei ii intereseaza sa iasa la norme, ce spui u de serviceuri pe site rar sunt serviceuri care pot face ITP si alte teste RAR
__________________
SABLARE SI POWDERCOATING

EX BMW E30 325i 175 CP || EX posesor BMW E36 COUPE 2.5 24v 193 cp
MC Mate is offline   Reply With Quote
Old 16-05-09, 19:14   #105
mariobass
VW Driver

Stage 5
 
mariobass's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 378
Member of:
[Opel]
[VW]
Default Re: Omologare RAR

salutare...am o vectra a cu motor c16nz de 1.6 75 de cai, iar in urma cu ceva timp s-a dus motorul si am luat altul de la un prieten fiind asigurat k e c16nz , nu era nici o dieferntza..l-am luat si montat la un mecanic k apoi sa aflu ca e de cielo dar e identic pentru ca daewoo au facut motor de 1.5 copie dupa c16Nz. Deci problema e k motorul e identic, la performante, la prindere, la tot..numai k e de daewooo. Stie careva ceva legat de omologare? mai trebuie testele lu peste si cat scot din buzunar? mentionez k nici acte nu am pe el:d
astept ceva pareri, idei..mersi
__________________
VW Passat Driver
Opel Vectra 1.6
Golf III 1.8 GT
mariobass is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -