Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-16, 14:23   #1
batyk98
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 0
Default Sfat masina pentru incepatori

Salutari. Sunt incepator si as vrea sa-mi iau o masina pana in 3000euro,dar nu ma pot decide in privinta motorizarii.. Nu o sa fac mai mult de 10 000km pe an, mai mult pe oras. Cel mai mult ma intereseaza consumul dar si intretinerea... M-ar ajuta foarte mult un calcul pe X ani benzina vs diesel la un rulaj de 10 000km pe an(70%oras) incluzand consumul, intretinerea si taxele... Sunt interesat de masini mici hatchback cum ar fi : Polo(1,2/1,4benzina , 1,4diesel) , Fiesta (1,4benzina , 1,4 diesel) , Grande Punto , Punto , Corsa(1.0/1.2 benzina , 1,3diesel). Nu vreau masini cu sute de mii de km si mai batrane decat mine...

Va multumesc mult !
batyk98 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-16, 18:26   #2
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat masina pentru incepatori

La 10,000km pe an si mai mult oras UITA DE DIESEL. Nu are sens sa iti faci nu stiu ce calcule complicate. La 10,000/an nu se merita Dieselul de nici o culoare de fapt, indiferent de traficul pe care il faci.
Motoarele diesel pe care le vrei, nu sunt nici pe departe cele mai reusite motoare. Traficul in oras, mai ales pe distante scurte, va duce mai mult ca sigur la uzura prematura a injectoarelor, turbinei, ambreiaj. Costul acestor piese + manopera va depasi cu mult economia pe care o vei face din diferenta de consum.
Consumul la un benzinar de mic litraj, pe o usoara nu este de speriat (asta daca nu vrei sa mergi 'blana' cu morisca). Iar pretul la reparatii / revizii este mai mult decat acceptabil.

Si eu ma lasasem sedus de consumul motoarelor diesel, cuplu, etc. Pana ce am realizat ce inseamna costurile unui diesel pe termen lung vs un benzinar aspirat, tot pe termen lung.
Ca si chestie : la Golf IV cu motor de 1,4 am schimbat in decembrie uleiul, filtrele toate, frane fata complet (discuri si placute), pompa benzina, bobina, fise, bujii. esapament, ceva becuri, am facut directia si am iesit in jurul sumei de 2000RON. Ei bine, de banii astia schimbam exact un injector la Passat-ul care il aveam inainte (TDi).

Dintre masinile pe care le vrei iti recomanda Polo cu motor de 1,4 benzinar. Dieselul este cel in 3 pistoane, zgomotos, complicat. Punto nici nu il iau in calcul. Opel Corsa ..... mai bine Polo . Iar 1,3CDTi de la Opel (Fiat) chiar nu recomand. Fiesta nu stiu.
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 24-02-16, 18:35   #3
batyk98
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 0
Default Re: Sfat masina pentru incepatori

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post
La 10,000km pe an si mai mult oras UITA DE DIESEL. Nu are sens sa iti faci nu stiu ce calcule complicate. La 10,000/an nu se merita Dieselul de nici o culoare de fapt, indiferent de traficul pe care il faci.
Motoarele diesel pe care le vrei, nu sunt nici pe departe cele mai reusite motoare. Traficul in oras, mai ales pe distante scurte, va duce mai mult ca sigur la uzura prematura a injectoarelor, turbinei, ambreiaj. Costul acestor piese + manopera va depasi cu mult economia pe care o vei face din diferenta de consum.
Consumul la un benzinar de mic litraj, pe o usoara nu este de speriat (asta daca nu vrei sa mergi 'blana' cu morisca). Iar pretul la reparatii / revizii este mai mult decat acceptabil.

Si eu ma lasasem sedus de consumul motoarelor diesel, cuplu, etc. Pana ce am realizat ce inseamna costurile unui diesel pe termen lung vs un benzinar aspirat, tot pe termen lung.
Ca si chestie : la Golf IV cu motor de 1,4 am schimbat in decembrie uleiul, filtrele toate, frane fata complet (discuri si placute), pompa benzina, bobina, fise, bujii. esapament, ceva becuri, am facut directia si am iesit in jurul sumei de 2000RON. Ei bine, de banii astia schimbam exact un injector la Passat-ul care il aveam inainte (TDi).

Dintre masinile pe care le vrei iti recomanda Polo cu motor de 1,4 benzinar. Dieselul este cel in 3 pistoane, zgomotos, complicat. Punto nici nu il iau in calcul. Opel Corsa ..... mai bine Polo . Iar 1,3CDTi de la Opel (Fiat) chiar nu recomand. Fiesta nu stiu.
Cam ce consum are Polo 1.4benzina? Din ce am gasit pe net ar fi 10% in oras..
batyk98 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-16, 18:49   #4
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat masina pentru incepatori

Depinde. Chiar daca e aglomeratie, ma indoiesc sa ajunga morisca la 10. Golful meu ia in afara in jur de 6,5-7, mers mai mult in afara insa si .... cam tras de el .
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 24-02-16, 18:53   #5
batyk98
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 0
Default Re: Sfat masina pentru incepatori

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post
Depinde. Chiar daca e aglomeratie, ma indoiesc sa ajunga morisca la 10. Golful meu ia in afara in jur de 6,5-7, mers mai mult in afara insa si .... cam tras de el .
Multumesc de informatii !
batyk98 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-16, 07:33   #6
AnduGTR

Stage 5
 
AnduGTR's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 924
Member of:
[MACS]
[FORD]
Default Re: Sfat masina pentru incepatori

De Fiesta pe benzina (generatia 2002-2005) iti pot spune una-alta pentru ca tatal meu are una de noua, fabricatie 2005 (ultimul an la acel model,pana in facelift, si model la care te incadrezi linistit la bani).
Masina in 115.000 km (reali 100%) nu a cerut nici o piesa in afara de consumabilele care le schimbi la oricare (ulei, placute, filtre etc).
Motorul e 1.3 DuraTec, cel cu distributia pe lant si 70 cp, benzina. Motorul de 1,4 benzina de pe ele este de 80 cp si e Zetec-ul de pe Ford Focus 1.4, distributie pe curea, doar ca dus la 80 cp in loc de 75 cp. Nu stiu cat de fiabil e, cat consuma etc.
Asta pe lant de 1.3 e un motoras care tine cu casa (cel putin in cazul care-l stiu eu). La piese/consumabile nu e exagerat deloc, e destul de fiabil. Nu te astepta sa fie racheta, dar iti faci treaba cu el onorabil. Masina e o masina placut de condus in oras, raspunde bine la comenzi, directie si frane bune.
Ca si consum, la un mers normal in BZ (care nu e foarte aglomerat) ia aproximativ 8 L/100 km urban, 5-5,5L/100 km extraurban (mers 100-110 km/h).
Sper ca te-am ajutat macar un pic.
Succes in a face alegerea potrivita.
__________________
Real car guys respect other car guys !
AnduGTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -