Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 03-11-15, 03:15   #1
LexTeR24

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
Default Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Salut,am ajuns sa scriu pe acest forum deoarece sunt intr-un impas cu alegerea unei masini.Povestea sta in felul urmator .Am un bmw x5 2003 si vreau sa il schimb cu unul dintre modelele care urmeaza sa le mentionez: bmw e90 163 cai (2005) , audi a6 2.0 tdi (2006) si vw passat 1.9/2.0 (2005/2006).Ma intereseaza care sunt problemele cele mai des intalnite la aceste modele.Masina o voi folosi 80 % oras si 20% in afara orasului.Nu ma intereseaza sportivitate ,nu am nevoie de asa ceva .Vreau un consum decent in oras si cat mai putine probleme ,sunt cam inevitabile dar sper sa nu fie mari
Astept parerile voastre si in special de la posesori sau fosti posesori ale acestor masini.Multumesc
LexTeR24 is offline   Reply With Quote
Old 17-11-15, 17:56   #2
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Tough one...

Cum am mai spus si cu alte ocazii, bmw-urile nu sunt punctul meu forte, dar stiu ca motoarele de 163 de cai de pe E90 au avut diverse probleme. Iti recomand sa te duci pe forumul dedicat pentru a te documenta.


2.oTDI-ul de pe A6 (PD) este problematic. EGR, Pompa ulei, injectoare, turbo.

La fel si la passat b6. Primele modele au avut pb cu pompa de ulei. Cu injectoarele e rezolvata rpoblema, oricare ai lua-o (cod motor BKP sau BMR) le va avea schimbate. Apoi, atentie la turbo, ambreiaj, caseta de directie, axa came si tacheti(daca e BMP, cu 8v). Orice 2.0 e cunsocut ca mananca ulei. Se exagereaza de multe ori, dar e bine sa verifici traseul de ulei, sa nu aiba pierderi. De consumat, orice motor PD consuma ulei. Ce e sub 1L intre schimburi este in regula.

Passat am si stiu despre ele foarte bine. Sunt masini oneste dar nu lipsite de probleme. Sunt destul de zgomotoase la suspensie si nu tocmai confortabile in oras(nu absorb deloc bine sinele de tramvai si denivelarile). La drum intins sunt f stabile si linistite. Spatiu ai suficient, portbagaj mare, dotari ok.

Dintre toate cele de mai sus, cel mai bine iesi cu un Passat, atat ca pret cat si ca nivel de risc. Cauta ceva luat din tara, cu istoric. Fereste-te de importuri. Nu te feri de o masina cu 180-200 mii de km. Verific-o bine. Sunt sanse mari sa fie mai ok ecat una cu 130.000, la km aia inevitabil fiind nevoie sa schimbe una alta.
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 18-11-15, 19:37   #3
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Daca ceea ce cauti este doar fiabilitate si confort in regim de pret scazut, atunci Passat 1,9TDi de 105PS. Motoare mai reusite si mai lipsite de Probleme decat cele de 2,0.
BMW e problematic, mai ales motorul de care povestesti.
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 19-11-15, 15:54   #4
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

1.9 de 105 are probleme cu axa si tacheti. Nu e va de noroc/ghinion ci de timp. Problema intalnita si la 2.0 8v(BMP). Cele de 2.0 cu 16v nu au astfel de pb. Si odata schimbate injectoarele(circulara vw) si pompa de ulei la cele mai vechi, sunt la fel de fiabile ca si 1.9. Dar la mers este mult mai rafinat 2.0. Nu are vibratii si zgomot la fel de puternice ca la 1.9. Si apoi, este si mai puternic.
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 19-11-15, 18:50   #5
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Problemele la 1,9 si 2,0 vin din cauza ungerii deficitare. Stiam de o conducta care cauza ungerea deficitara, nu pompa de ulei.
Personal stiu 1,9Tdi multe, care au trecut de 250,000 fara probleme. Amicii mei majoritatea 'vaginisti' au optat pentru 1,9 in defavoarea 2,0. Acum cred ca adevarul e pe la mijloc.
Personal ma dau cu un 1,9Tdi de 101PS ala nu are nici o problema cu axa, tacheti, si alte prostii
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 12:37   #6
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Marea confuzie pe care o faceti toti. Bagati 2.0-urile toate in aceeasi oala.

Problemele de ungere au in special cele in 8 supape - 1.9 tdi 105 si 2.0 tdi 140(cod motor BMP) cu DPF.

La 16V-uri, adica majoritatea, probleme la tacheti si axe nu ai sa vezi. Decat la masini care nu vad ulei proaspat decat foarte rar.
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 16:25   #7
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Si la care din ele crapa chiulasele ?
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 17:14   #8
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Quote:
Originally Posted by andreiu21ct View Post
Marea confuzie pe care o faceti toti. Bagati 2.0-urile toate in aceeasi oala.

Problemele de ungere au in special cele in 8 supape - 1.9 tdi 105 si 2.0 tdi 140(cod motor BMP) cu DPF.

La 16V-uri, adica majoritatea, probleme la tacheti si axe nu ai sa vezi. Decat la masini care nu vad ulei proaspat decat foarte rar.
Nu are nici un motor probleme de ungere . Am vazut 1.9 de 105 cp peste 400 de mii km cu axa si tacheti originali ,dar cu ulei schimbat la 10.000 nu 15 mii de km sau mai mult . De aici apare problema cu uzura la axa cu came si tacheti sparti. Iar 2.0 tdi cu pompa de ulei care te lasa in drum prevenirea te costa 30-40 ron piesa+ manopera maxim 200 .
Oricum la masinile astea greu sa gasesti un diesel cu km reali si in mintile lui , mai degraba o benzina dar toata lumea are ce are cu dieselu .
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 18:09   #9
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Lumea are ce are cu dieselul pt ca se gandeste la consum. Sunt niste bani recuperati pe moment, dar care se vor duce de 3 ori in reparatii atunci cand la orice Turbo diesel ii vine vremea.
Si daca nu faci cine stie ce KM, oricum nu se merita.
Plus ca orice diesel ai lui la banuti putini sau hai sa zicem pret de mijloc, are km cat China si Japonik impreuna si daca nu a picat pana acum nimic, o sa pice.
Mie imi 'tremura' volantul la Passat si deja ma dau cu capul de ceasul mortii ca mai bine tineam BMWul meu benzinar . Ce am economisit pe motorina dau acum de 10 ori pe piese si manopera.

KAY : au totusi ceva probleme de ungere. Nu am studiat fenomenul pana in ultimul amanunt dar am citit ca un furtun amplasat prost e cauza.
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 23-11-15, 12:14   #10
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

crywolf - la nici un passat nu crapa chiulasa. la BKD-uri a fost problema, chiulasele tip A si B, pre-2007-2008. BKD nu exista pe Passat, ci pe Golf, Leon, A3, octavia 2.

KAY_- Sunt carti de service(manuale nemtesti pentru reparatii, destinate mecanicilor din servideuri autorizate) in care se specifica clar ca motoarele tdi(1.9 105 si 2.0) sunt predispuse din proiectare la probleme de ungere. Partea de motor opusa pompei de ulei este cea care are de suferit in caz de ghinion. Mai sunt si ceva "dopuri tehnologice" care sar si "ajuta" ca uleiul sa nu ma ajunga cat trebuie unde trebuie.

Problema intalnita des la 1.9/2.0 cu 8 supape si o singura axa. Si nu doar la cele carora proprietarii omit a le schimba uleiul. Stiu cazuri de apropiati cu 1.9 BXE-uri carora au inceput sa le bata motoarele, desi toti schimbau uleiul si fitlrele la 10.000km. La 2.0 cu 16 supape si 2 axe eu personal nu am auzit de probleme de genul. Si nici nu cunosc pe nimeni care sa mearga 30.000+ km cu uns chimb de ulei. Si slava domnului, cunosc peste 10 persoane cu 2.0 16v , fie ele BKP-uri ori BKD-uri.

Last edited by andreiu21ct; 23-11-15 at 12:16.
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 23-11-15, 16:19   #11
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Sfat achizitie (alegere) Bmw /Audi / Passat

Omul cat traieste, invata.
crywolf is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -