Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 03-03-15, 16:18   #1
Vladimir21
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 0
Default Sfat specializat achizitie auto

Va salut!
Urmeaza sa-mi achizitonez o masina second hand, bugetul aproximativ disponibil - 8000EUR.
Ideea e urmatoarea: am 22 de ani, student la o facultate sa-i spunem relativ legata de autovehicule, cunostinte medii despre modul de functionare al unui automobil, tipuri de automobile, tipuri de motorizari, despre industria auto in general. In ultimele doua saptamana am incercat sa ma documentez despre vesnica divergenta dintre benzina si diesel. Tatal meu(mecanic auto, dupa cate am observat eu din mai multe puncte de vedere, cu ceva experienta in spate) este "cel cu banii" si-ar vrea o Skoda Octavia II Facelift, insa eu m-as multumi si cu un Golf VI (lucru cu care el este mai mult sau mai putin de acord). Acum, el mi-a recomandat varianta 1.4tsi-122cp de la grupul VAG, observand faptul ca 1.6tdi cr-ul prezinta anumite probleme, totodata explicandu-mi faptul ca diesel-ului nu-i prieste fâţâiala asta de oras, pe distante mai mici de, sa zicem, 10-15km. Precizez faptul ca acum stau in Bucuresti, si ma gandesc ca dupa terminarea facultatii sa raman tot in Bucuresti, concret... nu prea multe drumuri in afara.
Un alt punct de vedere e urmatorul: stiu ca 1.4tsi difera de 1.2tsi nu doar prin cei 200cm3, iar problema la distributie e izolata,redusa, dar nu stiu cat de redusa, am mai tot citit ca tsi-urile VAG trebuie evitate, dar as vrea totusi o parere specializata/un nr de telefon la care sa sun la un service de reprezentanta/o indrumare spre un site care aduce multe detalii atat statistice cat si tehnice legate de aceasta problema si nu doar clasicul"sa nu cumva sa-ti iei tsi"(si atat...).
In concluzie: skoda octavia 2 facelift(asta ar vrea mai mult tata)/vw golf VI ambele 1.4tsi, cu pana in 120-130k km, nu ma intereseaza dotarile. Si as mai vrea sa stiu cum se comporta in oras si ce fel de motor(daca are sau nu filtru de particule) este 1.9tdi pe octavia2facelift.
Va multumesc si astept sfaturi/intrebari!
Vladimir21 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-15, 17:02   #2
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Salut Vladimir.

Informatii gasesti cat de multe si de detaliate doresti pe www.vwforum.ro

Din experienta mea proprie:

Octavia 2 FL este o masina buna. Golful VI, desi nu la fel de spatios, este mai bine antifonat si are o tinuta de drum ceva mai buna(si interiorul mai nou, materiale ceva mai bune).

1.9tdi-ul de 105 cai de pe octavia 2 FL este un motor trecut prin viata, asadar rpoblemele lui sunt extra-cunoscute. Problema generala care apare la aceste motoare(in jurul a 200.000km) se gaseste la axa cu came, tacheti. Inlocuit tot setul te duce undeva la 2500-3000 lei.

Alte probleme ce pot aparea: turbosuflanta(ca de altfel, la orice alta masina turbo-diesel; conteaza f mult cum a fost exploatata masina anterior); ambreiaj(mai rar pentru ca nu are o putere fantastica).

Avantaje: consum mic, putere buna, motor elastic, fiabilitate
Dezavantaje: zgomot si vibratii, le vei simti destul de bine in interior.
*Si nu, nu are filtru de particule, norma de poluare fiind tot E4.

Despre motoarele pe benzina de la VAG nu stiu extraordinar de multe si as prefera sa nu spun prostii. De aceea itir ecomand sa rasfoiesti forumul dedicat.

In schimb, ce stiu sigur, este ca 1.4 tsi-ul este primul tsi, are deja o varsta, i-au reparat problemele copilariei, care nu erau oricum multe.
Este silentios si potent. Consumul este decent(~10 in Bucuresti). Spuneai ca vei merge in oras, mai rar in afara. Tatal tau are dreptate ca dieselurile in oras nu sunt cele mai fericite. Un TSI are costuri de itnretinere mai mici decat un TDI, iar daca mergi doar in oras vei beneficia din plin de avantajele lui fata de TDI(silentiozitate, vibratii aproape inexistente, se incalzeste repede).

Plus ca ai si taxele si asigurarile mai mici, avand in vederea varsta pe care o ai.

Ca posesor de TDI ce isi foloseste masina predominant in Bucuresti, ti-as recomanda TSI-ul. Impreuna cu un Golf 6. Merge mai frumos. Si arata si mai bine pentru un tanar(dar aici e discutabil). Daca vrei mai mult spatiu, alege o O2 FL 1.4TSI.
*Golf-ul va avea si o valoare de revanzare mai mare.

Acum, vezi si ce gasesti in buget. Golf-ul va fi mai scump in general. De banii unui golf de mijloc, potig asi o octavia mai bine dotata. (asta ca idee generala). Nu ma pot relata direct la banii tai pentru ca nu stiu piata, nu m-am uitat.

Last edited by andreiu21ct; 03-03-15 at 17:10.
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 03-03-15, 17:17   #3
Vladimir21
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 0
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Quote:
Originally Posted by andreiu21ct View Post
Salut Vladimir.

Informatii gasesti cat de multe si de detaliate doresti pe www.vwforum.ro

Din experienta mea proprie:

Octavia 2 FL este o masina buna. Golful VI, desi nu la fel de spatios, este mai bine antifonat si are o tinuta de drum ceva mai buna(si interiorul mai nou, materiale ceva mai bune).

1.9tdi-ul de 105 cai de pe octavia 2 FL este un motor trecut prin viata, asadar rpoblemele lui sunt extra-cunoscute. Problema generala care apare la aceste motoare(in jurul a 200.000km) se gaseste la axa cu came, tacheti. Inlocuit tot setul te duce undeva la 2500-3000 lei.

Alte probleme ce pot aparea: turbosuflanta(ca de altfel, la orice alta masina turbo-diesel; conteaza f mult cum a fost exploatata masina anterior); ambreiaj(mai rar pentru ca nu are o putere fantastica).

Avantaje: consum mic, putere buna, motor elastic, fiabilitate
Dezavantaje: zgomot si vibratii, le vei simti destul de bine in interior.
*Si nu, nu are filtru de particule, norma de poluare fiind tot E4.

Despre motoarele pe benzina de la VAG nu stiu extraordinar de multe si as prefera sa nu spun prostii. De aceea itir ecomand sa rasfoiesti forumul dedicat.

In schimb, ce stiu sigur, este ca 1.4 tsi-ul este primul tsi, are deja o varsta, i-au reparat problemele copilariei, care nu erau oricum multe.
Este silentios si potent. Consumul este decent(~10 in Bucuresti). Spuneai ca vei merge in oras, mai rar in afara. Tatal tau are dreptate ca dieselurile in oras nu sunt cele mai fericite. Un TSI are costuri de itnretinere mai mici decat un TDI, iar daca mergi doar in oras vei beneficia din plin de avantajele lui fata de TDI(silentiozitate, vibratii aproape inexistente, se incalzeste repede).

Plus ca ai si taxele si asigurarile mai mici, avand in vederea varsta pe care o ai.

Ca posesor de TDI ce isi foloseste masina predominant in Bucuresti, ti-as recomanda TSI-ul. Impreuna cu un Golf 6. Merge mai frumos. Si arata si mai bine pentru un tanar(dar aici e discutabil). Daca vrei mai mult spatiu, alege o O2 FL 1.4TSI.
*Golf-ul va avea si o valoare de revanzare mai mare.

Acum, vezi si ce gasesti in buget. Golf-ul va fi mai scump in general. De banii unui golf de mijloc, potig asi o octavia mai bine dotata. (asta ca idee generala). Nu ma pot relata direct la banii tai pentru ca nu stiu piata, nu m-am uitat.
In primul rand, iti multumesc pentru post, la genul asta de "povestire" ma asteptam. In al doilea rand, sa inteleg ca 1.9tdi-ul asta e acelasi ca ala de pe golf 5, CLASICUL 1.9?. In al treilea rand, exista anumite serii de motor de 1.4tsi care au avut probleme, gen in primii 2 ani sau exista posibilitatea sa cumpar o masina care a avut deja turbina asta cu geometrie variabila schimbata(ca am mai auzit si de problema asta)?
Vladimir21 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-15, 17:54   #4
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Cat despre diesel, da, este acelasi. A mai fost pus si pe O2 FL pana a fost scos de tot si inlocuit de 1.6 tdi.

Cat despre cele TSI, chiar nu stiu sa-ti spun, de aceea te-am indrumat catre forum-ul vw. (uite aici un topic http://vwforum.auto-bild.ro/topic/51...si-tfsi/page-8 )

Stiu ca sunt pretentioase la benzina, bujiile e recomandat sa le schimbi mai des decat in carte(cam 1 data la 2 revizii), dar de rpoblemele de turbo chiar nu m-as putea pronunta.
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 03-03-15, 18:21   #5
Vladimir21
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 0
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Am inteles. O sa citesc ce mi-ai dat tu.
Pana atunci, mai astept si alte sfaturi/pareri/intrebari si de la alti useri.
Va multumesc!
Vladimir21 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-15, 15:23   #6
Vladimir21
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 0
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Bine... recunosc, n-am mai postat niciodata pe acest forum, am urmarit de-a lungul existentei site-ului ceva topicuri, dar nu ma asteptam sa primesc un singur reply de la un singur utilizator. Asadar, va rog sa ma indrumati spre alt forum ceva mai populat.
Sper ca nu am deranjat prin aceasta rugaminte.
Vladimir21 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-15, 16:11   #7
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Daca tot vrei VAG, du-te pe vwforum, fa-ti cont de utilizator si porneste un topic in Aria "VERSUS".
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
Old 04-03-15, 16:34   #8
Vladimir21
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 0
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Quote:
Originally Posted by andreiu21ct View Post
Daca tot vrei VAG, du-te pe vwforum, fa-ti cont de utilizator si porneste un topic in Aria "VERSUS".
Buna idee, multumesc inca o data!
Vladimir21 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-15, 17:31   #9
andreiu21ct

Stage 4
 
andreiu21ct's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
Default Re: Sfat specializat achizitie auto

Pentru putin. Ne vedem pe acolo
andreiu21ct is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -