Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 11-05-14, 17:41   #1
Razvan2323

Stock
 
Join Date: May 2014
Posts: 2
Talking Prima masina

Salut la toti. Ma numesc Razvan, am 18 ani si marea mea pasiune e ca a multora de aici. Da.. multi o sa iesiti repede din topicul asta crezand ca " gata.. Are 18 ani vrea so masina 693cp nu are experiență viseaza etc". Ei bine nu e asa.. In mare parte. Strain de volan nu sunt. Am toate calitatile unui sofer.. Cel putin asa mi-a zis domn instructor înainte de examenul cu politia. Si la politie am luat punctajul maxim "tu chiar te pricepi" a zis nea politai. Da ma laud :P Deci.. Am un buget de 7 8 mii de euro.. Prin urmare masina o sa fie clar sh. Acum sa trecem la visele mele.. Imi doresc o masina care sa imi dea acei fiori din cand in cand unde mi se permite si... Sa aiba si un consum decent.. Undeva pe la 8 9 max.. Da stiu.. Ca e cam imposibil dar na.. Eu m-am gandit pana acum la golfuri.. 4 si 5.. La 5 varianta mai sport adica gti-ul are consum 14 15 condus normal si doua trei demaraje mai in forta... Mult a dracu pt mine. Asa ca am retrogradat. Golf 4.. Am citit ca au probleme pe la motor. Cica vechimea e de vina. Nu mai trag bine. (da stiu ca eu am buget de 7 8 si caut golf 4 dar.... Ma gandeam sa il mai modific eu gen exterior si reglat pe la motor.. Nu stiu ? Citesc pe aici ca unii proprietari au probleme. Scriind aici mi-a venit in cap honda accord gen
http://pictures.topspeed.com/IMG/cro...g-1_600x0w.jpg
Mna.. Nu stiu is tanar.. Nehotarat, nerabdator. Pana acum am condus un fluence (masina parintilor) 1.5 dci 90 cp si consum de 6 7.. Mna cred eu ca e multicel pt ce da masina dar na.

Recapitulăm :

7 8 mii euro
Consum sub 10
Masinuta care sa imi dea acei fiori din cand in cand
Nici veche nici noua (sau daca aveti ceva nou gen 2010 in colo si care sa se încadreze in cerintele de mai sus eu nu ma supar deloc ) )

Imi cer scuze daca am greseli de scriere pe aici.. Am scris de pe telefon. Aștept parereri. O zi frumoasa sa aveți!
Razvan2323 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 18:00   #2
AndreiVictor

Stage 2
 
AndreiVictor's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 47
Member of:
[SKODA]
Default Re: Prima masina

Salut ,

Eu o sa-ti raspund din perspectiva mea, sofer tanar, aproape terminat cu lamaile, cu un minim de experienta la volan( sper sa nu se inteleaga gresit ). Eu m-as uita la o Alfa Romeo Mito,cica e fun to drive, sau la ceva mai ieftin ,iar o parte din restul de bani o bagi intr-o evacuare, sistem audio si asa mai departe. Nu cred ca iti trebuie GTI, adica rezuma-te mai repede la masina parintilor cat mai capeti experienta, aproape de un an de condus, daca nu-l ai. Am terminat cu filozofiile ,gata.

Eu mi-as lua un Golf VI, 1.4 TSi, sau de ce nu un Mini Cooper. Cum am spus si mai sus Alfa Romeo Mito.Nu sunt sigur daca poti sa gasesti o Astra J, dar cu siguranta gasesti o Astra H,sau daca vrei o senzatie mai aparte la volan, BMW, seria 3.

Imi pare rau ca nu pot sa te ajut cu motorizari, dar asta depinde de tine.

Sper ca am fost de ajutor.
AndreiVictor is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 22:53   #3
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Prima masina

Pentru tine am 2 recomandari:
1. Ca ai mers 15 sedinte cu masina prin oras, si la examen ai fost felicitat de gabor ca ai oprit la stop si a facut o parcare laterala bine.....nu e soferie ci cunoasterea regulilor de circulatie. Soferia vine cu experienta, cu prima faza aproape de moarte, cu primul polei cand iti fuge masina si nu o mai poti controla, etc. Zic asta ca si eu aveam aceleasi impresii cand am terminat scoala...dar repet, erau doar impresii...

2. Daca vrei si senzatii tari, dar si consum bun, iti recomand Vw Golf 4, 1,9 TDi ARL de 150 de cai si 320 Nm...cuplu ce il mai gasesti doar la 3.2 R32.
Unde mai pui ca face si consumuri super bune pentru puterea asta...
JDV is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 23:16   #4
Razvan2323

Stock
 
Join Date: May 2014
Posts: 2
Default Re: Prima masina

1. Is perfect de acord cu tine inca nu sunt 100% sofer is conștient de asta.
2. Hmmm tot la golf 4 văd ca ajung. Tot golf 4 mi-a dat prima data prin cap. Si.. Cam ce consum are daca esti cuminte cu el? Vreau sa imi fac o idee
Razvan2323 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 23:45   #5
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Prima masina

Ca orice alt TDi....scoti si 4 daca vrei...oricum...media o sa fie cam 7...depinde unde o conduci si cum
JDV is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 00:28   #6
Razvan2323

Stock
 
Join Date: May 2014
Posts: 2
Default Re: Prima masina

Masina o sa isi duca viata 90% in oras. Cat despre stilul de condus.. Pai.. 1 2 demaraje mai in forta in rest is genul care conduce calm si o arde cu subwoofer in spate "cu 40 km/h"
Razvan2323 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 00:55   #7
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Prima masina

In cazul asta cam ~8...zic ca este o cifra destul de relevanta
JDV is offline   Reply With Quote
Old 12-05-14, 01:20   #8
Razvan2323

Stock
 
Join Date: May 2014
Posts: 2
Default Re: Prima masina

Consumul are o bila alba. Dar de un golf V ce puteti spune?
Razvan2323 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 15:16   #9
AnduGTR

Stage 5
 
AnduGTR's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 924
Member of:
[MACS]
[FORD]
Default Re: Prima masina

Mai sus ti s-a spus de Golf 4 1.9 TDi cod motor ARL. Am condus un Golf 4 break cu motorul asta. Pot spune ca mananca chibrite daca te dai la ea. Am ramas foarte placut surprins, iar din spusele proprietarului consumul este extrem de bun pentru performantele motorului. Cu bugetul tau iti poti gasi un Golf 4 pe gustul tau, in stare foarte buna zic eu, si iti raman si bani sa il mai aranjezi un pic. Dintre Golf 4 si Golf 5 as merge pe 4. Numai bine.
__________________
Real car guys respect other car guys !
AnduGTR is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 16:46   #10
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Prima masina

Iti raman bani sa o inmatriculezi si pe ro, sa ii schimbi si distributie, si consumabile, si sa o aranjezi putin, si daca vrei sa fi sigur, te duci si ii cureti/reconditionezi turbina....si daca tot nu e destul, te duci la racingcode sa iti mai scoata din ea 15-20 de cai, si 30-40nm
JDV is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 18:21   #11
adyshor86

Stage 3
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 78
Default Re: Prima masina

Ai pus punctul pe I.
adyshor86 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-14, 19:28   #12
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Prima masina

Asta e misto:nu-ti lua golf ca-ti pica toate, ia-ti a4, parca ar fi masini de pe planete diferite

Daca tot esti convins ca o s-o loveasca de ce ii recomanzi o masina mai mare si relativ mai scumpa de intretinut.

P.S. eu personal sunt foarte reticent la ideea de a-mi cumpara ceva VAG pentru mine, dar incerc sa-mi igonr pitici personali cand fac recomandari altcuiva.
Din ce vad in jur golful 4 este o masina fiabila, cel putin cele 1.6i iar pentru 90% oras e chiar ok.

P.S.2 Mcar JDV e destul de sigur pe el incat sa-si declare varsta
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 10:18   #13
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Prima masina

Admin apreciem ca ai facut curatenie dar ai mai sters si cate ceva on-topic.

Ca sa nu raman in istorie ca hater, nu mi-as lua VAG din motive tehnice, la diesel sunt contra PD si ce mi-as lua (ca pret) din gama CR sunt motoarele lor de inceput, asa caiar nu mi-as lua. Din alt punct de vedere trenul de rulare la unele modele are multe componente si relativ mai scump de reparat complet.
Acum nu ca bmw-ul sta mai bine, are articulatia simpla pe fata dar mai complicata pe spate (dar oricum mult mai buna asta de pespate, fata am schimbat-o de 2 ori, spatele niciodata) si oricum nu e ieftina, dar daca tot pe-acolo e ca bani, prefer BMW, asta e.
Nu sunt insurat cu BMW dar daca e sa renunt, trec la ceva chiar ieftin si ca achizitie si ca intretinere.

Am zis ca nu mi-as lua pentru mine dar de exemplu i-as fi luat sotiei, se gandea la un moment dat, dar s-a hotarat la altceva, care e scump de intretinut pentru ce masin(uta)a e dar asta e, cat timp ne permit o tinem.

Desi personal sunt ok cu alegerile facute nu recomand nici una din cele doua masini pe care le am (oricum ambele sunt mult sub targetul tau) decat cuiva care isi face bine temele si e sigur ca isi doreste asa ceva.
La asiatice eu personal prefer hyundai pentru ca stiu cateva de ani buni care sunt ok sau mitshubishi, pentru ca am lucrat cu cateva echipamente vechi care isi faceau treaba foarte bine cu toate ca erau maltratate.

Eu cu banii tai si fix intre G4 si G5, as alege 5, da-o incolo cu 8k te gandesti la G4?
A daca te gandesti sa pastrezi din banuti si sa faci altceva cu ei sau sa iei ceva acum de 4k sa vezi ce vrei de la o masina si apoi, peste 2 ani, sa pui diferenta sa-ti iei altceva, felicitarile mele, ar fi foarte intelept din partea ta.
Multi isi iau masina de toti banii si dupa aia plang ca e tot mai scump sa ai o masina.


P.S. fac acum un pariu cu tine (virtual) ca n-o so arzi "cu 40 la ora" decat daca e tot timpul cu tine unu din parinti sau ceva, sa revii za-mi zici daca am pierdut te rog.
Poate tu esti altfel dar eu si prietenii mei faceam tot timpul teste 0-100, cat tine in curba x, cam cat ma tin de masina y etc, etc... si asta la bordul unor bolizi de 55 si 62CP(dacia 1310) Practic nu refuzam nici o provocare. Mi-e greu sa cred ca tu intr-un golf de 150cp te forteaza unu cu un logan si tu intorci si cellalat obraz...
Daca totusi gresesc, scuze si respectele mele.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 14:51   #14
psyzc

Stage 3
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 91
Default Re: Prima masina

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Admin apreciem ca ai facut curatenie dar ai mai sters si cate ceva on-topic.

Ca sa nu raman in istorie ca hater, nu mi-as lua VAG din motive tehnice, la diesel sunt contra PD si ce mi-as lua (ca pret) din gama CR sunt motoarele lor de inceput, asa caiar nu mi-as lua. Din alt punct de vedere trenul de rulare la unele modele are multe componente si relativ mai scump de reparat complet.
Acum nu ca bmw-ul sta mai bine, are articulatia simpla pe fata dar mai complicata pe spate (dar oricum mult mai buna asta de pespate, fata am schimbat-o de 2 ori, spatele niciodata) si oricum nu e ieftina, dar daca tot pe-acolo e ca bani, prefer BMW, asta e.
Nu sunt insurat cu BMW dar daca e sa renunt, trec la ceva chiar ieftin si ca achizitie si ca intretinere.

Am zis ca nu mi-as lua pentru mine dar de exemplu i-as fi luat sotiei, se gandea la un moment dat, dar s-a hotarat la altceva, care e scump de intretinut pentru ce masin(uta)a e dar asta e, cat timp ne permit o tinem.

Desi personal sunt ok cu alegerile facute nu recomand nici una din cele doua masini pe care le am (oricum ambele sunt mult sub targetul tau) decat cuiva care isi face bine temele si e sigur ca isi doreste asa ceva.
La asiatice eu personal prefer hyundai pentru ca stiu cateva de ani buni care sunt ok sau mitshubishi, pentru ca am lucrat cu cateva echipamente vechi care isi faceau treaba foarte bine cu toate ca erau maltratate.

Eu cu banii tai si fix intre G4 si G5, as alege 5, da-o incolo cu 8k te gandesti la G4?
A daca te gandesti sa pastrezi din banuti si sa faci altceva cu ei sau sa iei ceva acum de 4k sa vezi ce vrei de la o masina si apoi, peste 2 ani, sa pui diferenta sa-ti iei altceva, felicitarile mele, ar fi foarte intelept din partea ta.
Multi isi iau masina de toti banii si dupa aia plang ca e tot mai scump sa ai o masina.


P.S. fac acum un pariu cu tine (virtual) ca n-o so arzi "cu 40 la ora" decat daca e tot timpul cu tine unu din parinti sau ceva, sa revii za-mi zici daca am pierdut te rog.
Poate tu esti altfel dar eu si prietenii mei faceam tot timpul teste 0-100, cat tine in curba x, cam cat ma tin de masina y etc, etc... si asta la bordul unor bolizi de 55 si 62CP(dacia 1310) Practic nu refuzam nici o provocare. Mi-e greu sa cred ca tu intr-un golf de 150cp te forteaza unu cu un logan si tu intorci si cellalat obraz...
Daca totusi gresesc, scuze si respectele mele.
motive tehnice la vag? da sunt dar uita-te la bmw si vorbeste dupaia , sunt sub vag in ultimii 3 ani cel putin la fiabilitate , asta o zic servisurile nu eu!!
Ca incepator o sa iti ajunga linistit 1.9tdi si 150hp , eventual si 4motion. Dar la bugetul tau iti poti permite si un 5 gti
psyzc is offline   Reply With Quote
Old 14-05-14, 20:07   #15
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Prima masina

Inainte sa sari citeste tot ce zic si mesteca putin, am zis printre altele "acum nu ca bmw-ul sta mai bine" si ca "golful e o masina fiabila"
Am mai zis ca i-as fi luat sotiei.
Nu am ochelari de cal.
Cand e vorba de masina mea nu trebuie sa ma uit la review-uri ca vad pe facturi.
Asta e optiunea mea, si am mai zis ca nu recomand decat cuiva care-si face temele si e sigur ca face.
Daca e so ard "premium" prefer audi in loc de BMW, eventual mercedes pentru confort pentru simplul fapt ca au trecut la CR din 2001 respectiv 98, VW a luat-o spre PD si a intarziat mult trecerea la CR.
Stiu ca PD-ul s-a dovedit foarte fiabil dar sunt mecanic si , cand vine vorba de ce-mi doresc eu, nu pot sa trec cu vederea ce complicat e PD-ul si ce simplu CR-ul din punct de vedere mecanic sau ce forte si momente sunt implicate in functionarea PD-ului fata de CR.
Bine nu sunt fan a tot ce inseamna CR, vreau doar bosch , eventual siemens cu unele rezerve si delhi in principiu NU (dar m-au pus pe ganduri cei de la hyundai ca au trecut recent la ea)
Injectia la CR e principial la fel de simpla ca la otto decat ca se intampla la presiuni de sute de ori mai mare.
E aproape irational avand in vedere fiabilitatea dovedita a PD-ului, dar asta e, nu incerc aici sa conving pe cineva sa gandeasca ca mine.

Razvan daca imi permiti un sfat care nu se refera la strict la achizitie: incearca sa dai greutate mai mare sfaturilor venite din parte celor cu ceva mai multa experienta in ceea ce priveste a avea si intretine o masina.
Si eu la 18 ani visam la bmw-uri otto, modificari, nebunii, chiar faceam calcule in cati ani as putea sa-mi iau modelul cutare cand ajung pe banii mei, nici prin cap nu-mi trecea sa ma iteresez de eventuale probleme.

Pana sa o am pe a mea am inteles ca nu tot ce zboara se mananca, cand am inceput sa vad in jurul meu cum stau unii si altii cu masini "bengoase" pe dreapta ca nu aveau bani sa schimbe diverse, m-am mai potolit.

Dupa mine o regula simpla in privinta bugetului ar fi asa: Am inviata de zi cu zi in buzunar oricand bani de un far? Daca raspunsul e "da" atunci cel mai probabil poti sa o iei.

P.S. consider ca 150cp este foarte mult pentru prima masina si la 18ani.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -