Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 15-11-14, 17:35   #1
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default A200 CDI W169 2005 probleme transmisie/ambreiaj

Am achizitionat recent un A200 CDI manual 2005 pentru logodnica mea (si un mic guilty pleasure pentru mine, recunosc).

Fiind o masina relativ rara in configuratia pe care o doream (3 usi, diesel 140HP, manual, vario roof) dupa indelungate cautari singura pe care am gasit-o avea o problema cu ambreiajul si am decis sa risc si sa o iau fara sa o pot testa.

Acum masina se afla la un garaj si am nevoie de sfaturile voastre pentru a sti ce sa vorbesc cu baietii saptamana viitoare. Simptomele sunt destul de interesante si dupa ce rezolv problema voi descrie aici solutia in cazul in care pateste si altcineva asta.

Ca sa trecem la subiect, sa va dau informatiile:

- Kit-ul de ambreiaj + volanta + cilindru receptor au fost schimbate cu 15 mii km in urma.

- La prima inspectie, masina parea sa aiba sistemul de comanda a ambreiajului defect de vreme ce odata in viteza masina se misca din electromotor insa cu motorul pornit si ambreiajul apasat nu intra in nici o viteza.

- Sistemul hidraulic a fost inspectat (nu au fost constatate pierderi) si apoi aerisit insistent insa nu a iesit deloc aer, pare sa fie in regula.

- Am decis sa duc masina la service (~30km) planuind sa o conduc schimband fara ambreiaj folosind sincroanele si rev-matching. Am pornit in 1-a, am schimbat de 3-4 ori vitezele 2-3 (apasam ambreiajul oricum dar se simtea ca nu functioneaza).

- Apoi, progresiv, ambreiajul a inceput sa functioneze, initial fiind nevoie mai mica sa nimeresc turatia perfect ca sa intre in viteza iar apoi (~10 minute) dupa plecare a inceput sa mearga absolut normal in toate conditiile (mers, plecari de pe loc etc.). Ciudat, nu?

- Dupa ce am ajuns la garaj am facut o scurta pauza cu masina scoasa pe neutru (~1min) apoi am apasat ambreiajul, am selectat 1-a (intrat okay) apoi inainte sa apuc sa decuplez eu ambreiajul a inceput sa plece singura si s-a reintors in starea originala cu ambreiajul nefunctional.

Eu banuiesc cutia (furci, bolturi blocare, ulei vechi/prea gros etc.) sau o problema mecanica in interiorul clopotului (bolt de la cilindru receptor rupt/indoit, furca comanda deformata etc.)

Ce parere aveti? Orice idee/sfat ajuta.

Va multumesc in avans!
XSW is offline   Reply With Quote
Old 18-11-14, 01:45   #2
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: A200 CDI W169 2005 probleme transmisie/ambreiaj

Ultimul simptom sugereaza pierdere de presiune pe unul din cilindrii hidraulici ai ambreiajului.

Nu stiu detaliile constructive, dar un sistem cu actionare hidraulica de genul asta poate avea lejer pierderi interne de presiune fara sa fie observate in afara, de exemplu o supapa de sens (dinspre vasul de expansiune spre pompa/receptor) poate lasa lichidul sa se intoarca in vas cand nu ar trebui.

Tot simptomul asta cam exclude cutia, dar din cate vad, temepratura uleiului in cutie afecteaza comportamentul.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-14, 16:35   #3
toplacservice

Stage 1
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 13
Default Re: A200 CDI W169 2005 probleme transmisie/ambreiaj

Este posibil ca problema sa fie din cutie, dat fiind faptul ca kit-ul de ambreiaj este nou , volanta este noua si cilinrul receptor nou. Inorice caz manifestarea cutiei dvs este una atipica, recomandarea fiind sa va adresati unui atelier specializat in cutii de viteze.
toplacservice is offline   Reply With Quote
Old 19-11-14, 00:44   #4
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: A200 CDI W169 2005 probleme transmisie/ambreiaj

Ca nu intra in viteze ar putea indica probleme la cutie DAR in combinatie cu ce zici aici mai greu.


Quote:
Originally Posted by XSW View Post

- Dupa ce am ajuns la garaj am facut o scurta pauza cu masina scoasa pe neutru (~1min) apoi am apasat ambreiajul, am selectat 1-a (intrat okay) apoi inainte sa apuc sa decuplez eu ambreiajul a inceput sa plece singura si s-a reintors in starea originala cu ambreiajul nefunctional.
Daca ambriajul functioneaza normal, nu are voie sa plece singura sub nici o forma.
Nu exclud SI probleme ale cutiei dar ambriajul sigur are o problema.

Ce am zis pana acum a fost din notiuni generale, cautand 2 min pe net, am gasit detailat ce e cu master cilinder
http://www.4g63turbo.com/tech/eclips...djustment.html

90% sunt sigur ca aici e o problema cu supapa de siguranta
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -