Quote:
Originally Posted by icojoleanca
Buna,
De curand am dus un peugeot 207 pe benzina in service si mi s-a spus ca s-a ars garnitura de chiulasa din cauza ca am condus cu martorul de ulei aprins. Este posibil? Din cate stiu garnitura se poate arde cand sunt probleme la racire (unii spun ca si din cauza suprasolicitarii se poate intampla).
PS: am condus aprox 5000km dupa ce a aparut mesajul "check oil level", e o alta discutie de ce nu m-am dus imediat la service, ma intereseaza daca asta ar fi putut afecta garnitura de chiulasa.
Multumesc!
|
Un lucru pe care nu trebuia să-l faci e să mergi atat cu uleiul sub nivel. De acolo se răcește motorul foarte mult, din ulei.
Quote:
Originally Posted by trafik
masina isi face racirea si prin ulei iar daca uleiul nu este pompat sus in cilindrii frecare devine uriasa astfel degajand mult mai multa caldura ducand la arderea garniturii de chiuloasa
|
Cum a spus si colegul de forum, motorul unei masini se răceste prin două părti, odată se răceste cu ajutorul apei(antigelului) care circulă prin partea superioară a motorului si asigură o răcire a chiulasei, iar cea de a doua parte este racirea cu ajutorul uleiului, care realizeaza cam 70 % din racirea motorului, urcānd pana sub capul pistonului unde temperaturile sunt foarte mari. Dacă nivelul e scazut nu mai are acelasi ciclu de racire, lucru care duce la cresterea temperaturii in motor. Antigelul nu poate asigura de unul singur racirea si capatul pistonului nu se mai raceste suficient temperatura chiulasei devine tot mai ridicată si implicit duce la arderea garniturii(sau la daune mai mari). La cāt ai mers cu motorul așa, ar trebui să verifici atent motorul să nu ai alte surprize, nu doar să īnlocuiești garnitura(A īnceput să dea fum de vre-un fel?). Baftă, sper să nu ai alte daune īn motor. Sper să fie īnvățătură dacă scapi ieftin și pe viitor să asiguri motorului cerințele minime de funcționare a lui și anume schimb la timp al uleiului și completare dacă e nevoie, nu degeaba te avertizeaza martorul ăla. Pentru un maxim litru de ulei pe care dădeai să zicem maxim 40-50, acum trebuie să faci, in cel mai fericit caz, revizia completă de ulei, și să īnlocuiești garnitura de chiulasă, care te va duce mult mai mult.