Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-12-09, 22:03   #1096
Victor_Is

Stage 5
 
Victor_Is's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 477
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter View Post
E bine ca ai ajuns de la rosula verde, in felul asta nu mai sunt singurul care sustine ca SE POT TOPI PAHARELE.

Mie mi s-a intamplat nu pentru ca am stat degeaba langa pahar, ci pentru ca s-a intamplat sa-mi ramana cam un sfert din material nefolosit pe motiv ca am lucrat prea incet (imbinari & stuff) si atunci s-a topit paharul.

Pe viitor voi reveni si eu cu ceva lucrari de mica anvergura, prezentate in amanunt: niste stopuri custom, niste fete de usi modificate etc.
Pentru cei ce vor sa invete mai multe: vizitati topicul lui Protuning cu Audi TT, de acolo aveti multe-multe de invatat in legatura cu toate etapele, inclusiv pregatirea matritelor etc.

LA MULTI ANI si toate cele bune tuturor!
nu te supara, poti sa dai un link la acel topic? nu il gasesc...
multumesc frumos si sper ca nu te-ai suparat
p.s. la multi ani!
Victor_Is is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 13:23   #1097
protuning

Stage 5
 
protuning's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,164
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter View Post
E bine ca ai ajuns de la rosula verde, in felul asta nu mai sunt singurul care sustine ca SE POT TOPI PAHARELE.

Mie mi s-a intamplat nu pentru ca am stat degeaba langa pahar, ci pentru ca s-a intamplat sa-mi ramana cam un sfert din material nefolosit pe motiv ca am lucrat prea incet (imbinari & stuff) si atunci s-a topit paharul.

Pe viitor voi reveni si eu cu ceva lucrari de mica anvergura, prezentate in amanunt: niste stopuri custom, niste fete de usi modificate etc.
Pentru cei ce vor sa invete mai multe: vizitati topicul lui Protuning cu Audi TT, de acolo aveti multe-multe de invatat in legatura cu toate etapele, inclusiv pregatirea matritelor etc.

LA MULTI ANI si toate cele bune tuturor!
urmaresc acest topic de mult timp si ce pot sa va spun ca e foarte folositor exista foarte multe informatii pe care daca stii sa le cataloghezi poti invata cu adevarat cum se lucreaza cu fibra de sticla.din pacate cand am inceput eu acu vreo 8 ani nu existau atetea documentatii .mai ales ca domeniul tuning pe vremea aia era inca strain in romania.
tin minte ca cumparam materiale la triplu pret,de la acei cativa oameni care lucrau industrial in oras cu fibra de sticla,si nu reuseam sa scoatem ncici o informatie de la ei despre tehnologia fibrei de sticla.
noi nu suntem asi in fibra de sticla! problema e ca e singurul mod de a pune in practica ideile noastre.

am vazut ca intreba cineva daca se poate folosi ceara de prchet pt decofrare.da se poate si noi am folosit o vreme aceasta modalitate.
la multi ani!!
protuning is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 22:55   #1098
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Documentatia exista, sunt niste cursuri care se fac in general de cei ce urmeaza sa se angajeze in domeniul producerii/reparatiilor de barci din fibra. Problema e ca sunt f putine locurile unde se tin aceste cursuri, si trebuie in general sa fii langa un oras mai mare de pe Dunare sau port la Marea Neagra , nu are nimic legat de tuning pe masini dar e f bine sa cunosti procedurile si modul de lucru cu un material nu tocmai usor de folosit. Totusi, daca vrei sa faci ceva la modul hobby se poate cauta pe youtube, sau se poate citi tot topicul asta cap coada... Spor in continuare in tot si in toate!
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 16:13   #1099
d&emy

Stage 1
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 15
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

salut baieti.LA MULTI ANI SI MULTE REUSITE IN DOMENIU!!!!!!!!
d&emy is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 16:32   #1100
d&emy

Stage 1
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 15
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

As vrea sa va intreb,cum mai merge tuningul la noi,ma refer ,financiar daca a fost afectat,sau mai bine zis daca ati fost afectati de criza ....asta.?eu ma gindesc sa revin in tara,si sa continui tot cu tuning,pt ca asta este incontinuare visul meu.eu am plecat din tara,tocmai pe motivul asta,nu aveam bani sa investesc,in aparatura performanta,iar aicea miam cumparat cam tot ce se poate visa in tuning(scule si aparatura inclusiv multe scule pe laser)aicea tunez(particular )salupe pt bogatasi(grecia).DAR TOT IN TARA MA TRAGE,OMBILICU... . Voi ce parere aveti,SINCERA,deci nu ma refer sa te poti inbogatii dar nici sa dai faliment,pt ca mai intii de toate este si satisfactia acea ,de a schimba(modifica )ceva ce inaintea ta sau chinuit zeci de persoane sa scoata o anumita forma pe piata(fabricile de auto...)iar tu singur cu mina si imaginatia ta sa modifici acel, tot, si sa mai si fie apreciat de oameni.Mai ales in zona brasovului ma intereseaza,fiindca acolo pe vremuri,a facut ceva la citeva masini.VA SALUT IN NOUL AN SA AVETI MAI MULT NOROC($)
d&emy is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 16:40   #1101
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

daca iti merge bine acolo mai stai,nu e de venit in tara,sincer!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 08-01-10, 15:50   #1102
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
daca iti merge bine acolo mai stai,nu e de venit in tara,sincer!
Aceeasi parere!

Nu s-au schimbat prea multe intre timp, decat ca lumea s-a mai documentat, si-a mai deschis un pic ochii... insa te vei lovi mereu de aceleasi probleme: 1000 de persoane interesate (aparent) de body-kit-uri de mii de euro, pentru ca in final sa comande un set de pleoape, poate un eleron, cel mult niste praguri si prelungiri. Persoanele cu adevarat interesate de tuning (styling, de fapt, ca aerodinamica e mai scumpa si de obicei nu arata bine) le numeri pe degete, iar factorul "bani" este, din pacate, decisiv in cele mai multe cazuri.
Ca exemplu, din 10 de persoane cu adevarat interesate, doar 2-3 isi mai si permit. Iar multi din cei care-si permit din plin prefera "copy-paste" dupa ce-au vazut in reviste si pe la tv.

Toate cele bune!
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 25-01-10, 21:07   #1103
CristiRS
Dacia Driver

Stage 5
 
CristiRS's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 943
Member of:
[DACIA]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by Swat-Cat View Post
la tv cred ca aveau alt lut.. e adevarat lutul crapa si isi scade volumu f mult dupa uscare
sa revenim putin la Tuningul in fibra de sticla folosind lutul

http://www.galeriart.ro/eshop/prodVi...idproduct=1161 aici gasiti lut singura problema este ca sunt din constanta, pentru o bara va trebuie aproximativ 20 Kg de lut, nu va faceti speranta ca acel pachet de 10 kg este mare, lutul are o masa maricica, cum sa mai spus in unele posturi lutul are tendinta de a se crapa si de a isi scade volumul, asta doar in cazul in care i se permite sa se usuce, niciodata cand lucrezi la un modelaj in lut nu il lasi sa se usuce doar cand el este in stagiul de finalizare, pentru a il mentine umed ca sa poti intervenii usor in cazuri de greseli de proiect sau reproiectare se pulverizeaza cu apa si se acopera cu un celofan (sac de gunoi, sacosa etc.), cand el este proaspat udat folia se lipeste pe el nepermitand apa sa se evapore, astfel incat el absoarbe apa si o mentine, ramanand ud.
Este bine cand proiectezi o bara sa iti faci sabloane pentru a pastra simetria.
Lutul in momentul in care bati fibra este bine sa fie putin uscat, dar nu foarte mult, altfel risti sa se crape.

Sper ca va ajunta, daca aveti nelamuriri si intrebari va raspund cu placare pe privat

O Seara Buna.
__________________
Custom Garage Crew
CristiRS is offline   Reply With Quote
Old 25-01-10, 21:11   #1104
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

daca aveti nevoie de lut(argila) din care se fac vase de lut va pot ajuta in cantitati mari(zeci sute de kg )
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 25-01-10, 21:19   #1105
CristiRS
Dacia Driver

Stage 5
 
CristiRS's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 943
Member of:
[DACIA]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

el in mare parte se poate prepara si in casa, dar este un proces lung cu filtrare zilnica pamantul ideal este cel din sapaturi de la 1 - 2 metrii adancime, cel putin din ala pregateam noi in liceu

fa-mi un pret
CristiRS is offline   Reply With Quote
Old 26-01-10, 23:42   #1106
madicioco


Stage 5
 
madicioco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 900
Member of:
[4Tuning International]
[Opel]
[Fiat]
[Nissan]
[Mitsubishi]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

o intrebare am si eu gelcoat ul are intaritor sau nu??
madicioco is offline   Reply With Quote
Old 27-01-10, 00:05   #1107
protuning

Stage 5
 
protuning's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,164
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by madicioco View Post
o intrebare am si eu gelcoat ul are intaritor sau nu??
da are intaritor,daca bine stiu merge si intaritorul ce se foloseste la rasina. problema este ca eu nu recomand gelcoatul pt ca fara vid e imposibil de scos bulele de aer dintre stratul de gelcoat si primul strat de fibra de sticla , problema incepe cand piesa cu gelcoat prinde o cldura mai serioasa aerul inevitabil se dilata si apar bule ,sau se intampla ca solventii din spritchit sau vopsea strapung exact la bulelele de aer astfel se formeaza gaurele marunte .Eu personal am montat un kit comandat din japonia si am fost tare dezamagit cand am vazut ca in muchii in anumite locuri au ramas goluri de aer.
ca si concluzie lucrez de 8 ani cu fibra de sticla si nu voi folosii niciodata gelcoat , mai bine finisez piesa din fibra de sticla curata macar defectele sunt vizibile si chiar si cele invizibile se astupa .
protuning is offline   Reply With Quote
Old 27-01-10, 00:10   #1108
madicioco


Stage 5
 
madicioco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 900
Member of:
[4Tuning International]
[Opel]
[Fiat]
[Nissan]
[Mitsubishi]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by protuning View Post
da are intaritor,daca bine stiu merge si intaritorul ce se foloseste la rasina. problema este ca eu nu recomand gelcoatul pt ca fara vid e imposibil de scos bulele de aer dintre stratul de gelcoat si primul strat de fibra de sticla , problema incepe cand piesa cu gelcoat prinde o cldura mai serioasa aerul inevitabil se dilata si apar bule ,sau se intampla ca solventii din spritchit sau vopsea strapung exact la bulelele de aer astfel se formeaza gaurele marunte .Eu personal am montat un kit comandat din japonia si am fost tare dezamagit cand am vazut ca in muchii in anumite locuri au ramas goluri de aer.
ca si concluzie lucrez de 8 ani cu fibra de sticla si nu voi folosii niciodata gelcoat , mai bine finisez piesa din fibra de sticla curata macar defectele sunt vizibile si chiar si cele invizibile se astupa .
ok ,am intrebat pt ca am luat de la cineva gelcoat ca sa incerc sa mi fac niste aripi de fibra dar mi a venit fara intaritor si eram nedumerit daca are sau nu ca , cu gelcoat nu prea am lucrat pana acu doar direct cu fibra
mersi mult ,o sa incerc cu intaritorul de la rasina sa vedem ce iese

Last edited by madicioco; 27-01-10 at 00:13.
madicioco is offline   Reply With Quote
Old 27-01-10, 11:24   #1109
Yackone
Peugeot Driver

Stage 5
 
Yackone's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,136
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Virtual Tuning]
[Freehand Design Usergroup]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
[PEUGEOT]
[4Rally]
[Design Team]
[SKODA]
[VW]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by madicioco View Post
ok ,am intrebat pt ca am luat de la cineva gelcoat ca sa incerc sa mi fac niste aripi de fibra dar mi a venit fara intaritor si eram nedumerit daca are sau nu ca , cu gelcoat nu prea am lucrat pana acu doar direct cu fibra
mersi mult ,o sa incerc cu intaritorul de la rasina sa vedem ce iese
e bun intaritorul de la rasina...se foloseste in aceeleasi proportii
Yackone is offline   Reply With Quote
Old 27-01-10, 13:29   #1110
zN3u

Stage 5
 
zN3u's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 642
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by CristiRS View Post
sa revenim putin la Tuningul in fibra de sticla folosind lutul

http://www.galeriart.ro/eshop/prodVi...idproduct=1161 aici gasiti lut singura problema este ca sunt din constanta, pentru o bara va trebuie aproximativ 20 Kg de lut, nu va faceti speranta ca acel pachet de 10 kg este mare, lutul are o masa maricica, cum sa mai spus in unele posturi lutul are tendinta de a se crapa si de a isi scade volumul, asta doar in cazul in care i se permite sa se usuce, niciodata cand lucrezi la un modelaj in lut nu il lasi sa se usuce doar cand el este in stagiul de finalizare, pentru a il mentine umed ca sa poti intervenii usor in cazuri de greseli de proiect sau reproiectare se pulverizeaza cu apa si se acopera cu un celofan (sac de gunoi, sacosa etc.), cand el este proaspat udat folia se lipeste pe el nepermitand apa sa se evapore, astfel incat el absoarbe apa si o mentine, ramanand ud.
Este bine cand proiectezi o bara sa iti faci sabloane pentru a pastra simetria.
Lutul in momentul in care bati fibra este bine sa fie putin uscat, dar nu foarte mult, altfel risti sa se crape.

Sper ca va ajunta, daca aveti nelamuriri si intrebari va raspund cu placare pe privat

O Seara Buna.
Dupa ce ai terminat de finisat obiectul il lasi cateva ore la uscat (banuiesc ca nu direct la razele soarelui) si e nevoie sa pui ceva peste el si dupa sa bati fibra sau merge direct ?
zN3u is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -