Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-05-09, 23:10   #1021
TM12BYV

Stock
 
TM12BYV's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Timisoara
Age: 28
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by gogu frana View Post
Scuze ca intreb banalitati, dar sunt putin in ceata referitor la intaritor, se pune 1.5% din rasina, adica la 100ml de rasina se pun 1.5ml de intaritor? Eu am pus la vreo 3-400ml doar cativa stropi de intaritor si este si acum relativ moale(dupa 2 zile) . Daca pun sa zicem cantitate dubla, dar in max 10 min intind rasina este problema? Din cate stiu ar trebui sa se intareasca dupa 2 ore.
Inseamna ca mai trebuie sa iau si alcool polivinilic, ca sa nu ma chinui sau sa cumpar alta bara?
Multumesc.
Vanzatorul de la Polydis mi-a spus ca intaritorul face doar sa accelereze procesul de intarire al rasinii, chiar si fara intaritor rasina va ajunge sa se intareasca, intr-adevar mult mai greu. Deci, cu cat pui mai mult intaritor, cu atat se va intari rasina mai repede. Eu la pleoape am pus 1.5ML la 100ML de rasina pt primul strat (sa se intareasca mai repede, ca sa pot da al doilea strat mai repede. eu astept cam pana se usuca cam pe jumatate primul strat, ca sa dau al doilea. am observat ca asa iasa mai ok piesa finala, si ajung doar 2 straturi pentru piese dinastea simple) si 1ML la 100ML la al doilea strat, ca sa am timp sa scot toate bulele de aer si sa modelez piesa calumea.

In legatura cu alcoolul, dupa cum am spus, daca nu te zgarcesti la scoci de hartie (cel putin 3 straturi de scoci la bara, parerea mea) si nici la alcool (sa dai din abundenta, vreo 3 straturi, si sa lasi sa se usuce calumea) eu zic ca nu ar trebui sa ai probleme, si chiar daca nu iti va conveni matrita, bara are sanse maxime sa ramana in stare perfecta.


Edit: P.S. eu as zice sa nu te bazezi neaparat pe sfaturile mele deoarece sunt si eu incepator si as putea omite cate ceva. Incercarea moarte n-are, deci cel mai bine ar fi sa incerci pe o bucata mica de vopsea, pe undeva unde nu se vede, sau pe un spoiler vechi, sa vezi daca intr-adevar protejeaza scociul cu alcoolul vopseaua si plasticul spoilerului. Eu am facut tot doar cu scoci si alcool si a ajuns rasina si pe partile cu vopsea si nu s-a intamplat nimic, deci la mine a protejat ok ...



Last edited by TM12BYV; 01-05-09 at 23:16.
TM12BYV is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 23:30   #1022
gogu frana

Stage 2
 
gogu frana's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Oras: Bucuresti
Age: 28
Posts: 34
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Am incercat pe o bucata de spuma invelita in folie de plastic pentru alimente. Folia nu s-a topit, insa acolo unde rasina a dat peste spuma a topit-o imediat. Parerea mea ca spuma este un suport bun pentru matrita(se modeleaza usor) insa trebuie foarte foarte bine protejata de rasina, ca altfel se topeste.
Am vazut ca exista si lut si gips special pentru matrite, numai ca trebuie ranforsate matritele, ca altfel risca sa se sparga.
Cu ce ai scos bulele de aer? Ai folosit roller, sau alta metoda din categoria tips&tricks?
Multumesc.
gogu frana is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 23:36   #1023
TM12BYV

Stock
 
TM12BYV's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Timisoara
Age: 28
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by gogu frana View Post
Cu ce ai scos bulele de aer? Ai folosit roller, sau alta metoda din categoria tips&tricks?
Nu am folosit rola, ca inca nu mi-am cumparat. Pur si simplu am 'batut' bine fibra cu pensula si au ramas doar cateva bule, care oricum sunt in zone care nu vor apartine de pleoapa (adica mai jos decat voi taia eu ca sa fac pleoapa), de aia nici nu m-am chinuit sa le mai scot pe alea...
TM12BYV is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 23:42   #1024
gogu frana

Stage 2
 
gogu frana's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Oras: Bucuresti
Age: 28
Posts: 34
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Probabil daca raman eventuale bule, dupa smirgheluire, inainte sa aplici chitul mai poti pune cate putina rasina unde si unde sa le astupi.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si ajutorul acordat. De Luni o sa incep sa ma apuc si de treaba, o sa experimentez mai bine matrita din spuma si o sa va tin la curent. Daca mai am nelamuriri stiu unde va gasesc.
Numai bine.
gogu frana is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 23:46   #1025
TM12BYV

Stock
 
TM12BYV's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Timisoara
Age: 28
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Doar ca idee, ce as face eu daca mi-ar ramane bule: dupa ce s-a intarit fibra calumea, as sparge bula dintr-o parte (unde e mai subtire stratul) si as umple-o cu chit. Doar asa ca idee ...
TM12BYV is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 23:48   #1026
gogu frana

Stage 2
 
gogu frana's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Oras: Bucuresti
Age: 28
Posts: 34
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

E buna ideea cu chitul, insa unde este bula este slabita rezistenta structurii si atunci cred ca ar fi binevenit un strop de rasina.
gogu frana is offline   Reply With Quote
Old 02-05-09, 00:00   #1027
TM12BYV

Stock
 
TM12BYV's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Timisoara
Age: 28
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by gogu frana View Post
E buna ideea cu chitul, insa unde este bula este slabita rezistenta structurii si atunci cred ca ar fi binevenit un strop de rasina.

Si asta e adevarat, dar si aici depinde de ce piesa vrei sa faci. La o pleoapa de exemplu nu se poate vorbi de rezistenta, deci probabil ar fi fiabila ideea cu chitu. La o bara de exemplu poate fi compromisa daca are o bula mare de aer, doarece am inteles ca aceste bule scad semnificativ rezistenta si durabilitatea (de la bule pleaca deobicei crapaturi cand piesa este supusa unor torsiuni semnificative). Si na, ideea cu chitul a fost doar asa o sugestie de incepator, probabil exista tehnici mult mai bune de care noi inca nu stim
TM12BYV is offline   Reply With Quote
Old 04-05-09, 14:27   #1028
chrysler laser

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Oras: Oslo
Posts: 26
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

bine bine ms de sfatul cu cat costa ...dar de unde se pot lua ...asta ma (poate ne )intereseaza...ms mult ptr sfaturi eu mi am facut o matrita cei drept cam intr-o luna din plastic ...nici nu vreau sa ti zic cum ca o sa ma crezi nebun...pe bara veche am pus ziare cu banda de lipit hartia am incalzit f multe dar f f ff multe bucati de plastic pe care le am topit intr o oala de fier si am turnat pe bara ,am intins cu o spatula cat am putut eu de uniform si a fost destul de bine dupa care am slefuit mult si bine ...dar am avut timp de dim pana seara o luna ...)

Last edited by aleks; 04-05-09 at 17:04.
chrysler laser is offline   Reply With Quote
Old 04-05-09, 20:22   #1029
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Oras: Constanta
Age: 29
Posts: 2,584
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Cam asa s-a procedat si la mine atunci cand am facut pleoapele... Nu am pus decat un strat de banda adeziva de hartie si ziare... Am preferat sa ma duc la un "meserias" (toarna barci din fibra) si sa ii observ tehnica, sa vad exact cum face el... Dupa ce s-au uscat le-am incarcat doar cu filler (shpritz chit la sprey) in multe straturi si am slefuit apoi pana cand am fost multumit de rezultat. Am mai avut experiente cu fibra si va spun toturor ca nu e greu dar trebuie timp si exercitiu, incepeti cu piese mici si odata ce ati prins curaj treceti la piese mai mari... http://forum.4tuning.ro/showpost.php...5&postcount=11
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 12:01   #1030
b.26.tgu

Stage 2
 
b.26.tgu's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Oras: bucuresti
Age: 37
Posts: 36
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

salut care ma ajuta si pe mine vreau sa imi vopsesc masina o vecra a si unde am gasit ma cam jupoaie de bani eu am cam 15 mil cunoaste cineva pe careva in bucuresti...? va las nr meu de tel k 0767.855.960 daniel si id-ul de mess dnl_nick@yahoo.com
b.26.tgu is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 14:34   #1031
chrysler laser

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Oras: Oslo
Posts: 26
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

va dau preturi sa mi spuneti daca sunt bune ...butoi(rasina) intre 400-440E de 220 kg informativ cam 100 de bari poti scoate daca ai mai facut daca nu..depinde..) ,sul (doar la sul)80-90m -80E , galeata 20-25kg e 4,3 euro /kg(intaritor),gelcoat 3,5 euro /kg tot la galeata de 20-25kg.preturile nu au tva.aceste preturi snt de la firma mediteranea pe undeva la unirea si nume de contact e paul popescu (super baiat) nr de tel 0720399000 (sper sa nu se supere ca i am postat tel pe site).
daca voi aveti idee si stiti si alte preturi mai avantajoase in care se iau cantitati mai mici va rog sa mi spuneti .
chrysler laser is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 22:08   #1032
TM12BYV

Stock
 
TM12BYV's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Timisoara
Age: 28
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by chrysler laser View Post
va dau preturi sa mi spuneti daca sunt bune ...butoi(rasina) intre 400-440E de 220 kg informativ cam 100 de bari poti scoate daca ai mai facut daca nu..depinde..) ,sul (doar la sul)80-90m -80E , galeata 20-25kg e 4,3 euro /kg(intaritor),gelcoat 3,5 euro /kg tot la galeata de 20-25kg.preturile nu au tva.aceste preturi snt de la firma mediteranea pe undeva la unirea si nume de contact e paul popescu (super baiat) nr de tel 0720399000 (sper sa nu se supere ca i am postat tel pe site).
daca voi aveti idee si stiti si alte preturi mai avantajoase in care se iau cantitati mai mici va rog sa mi spuneti .
eu am cumparat de la polydis (din cate am vazut au reprezentanta si in Bucuresti), si mi-a dat cat am vrut (doar stratimat a putut sa imi dea minim 6kg, adica vreo 20MP) si sunt destul de multumit.
Si btw, nu prea cred eu ca vei putea face 100 bari din 220kg de rasina, gandeste putin logic. Asta ar insemna sa pui 2kg de rasina la o bara, care intarita are mai putin, pentru ca mare parte din ea se evapora. La o bara (parerea mea, nu foarte profesionista) e ca vei baga in jur de 10-15kg de rasina, deci eu zic ca o cifra mai realista ar fi ~15 bari din 220kg rasina.
Fata de preturi, nu mi se par foarte mari, si la polydis sunt cam la fel, doar ca (virgula) cantitatile mi se par astronomice, acuma depinde si ce vrei sa faci, daca vrei sa faci la toata strada bumpere la masini atunci e ok
Apropo de pleoapele mele, au iesit destul de ok, inca nu am apucat sa ii fac poza pe lumina, dar o sa postez cat de curand o poza cu rezultatul final.



Edit: spelling

Last edited by TM12BYV; 08-05-09 at 22:11.
TM12BYV is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 22:15   #1033
chrysler laser

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Oras: Oslo
Posts: 26
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

asa mi a zis tipul cu care am discutat de 100 eu nu am putut sa l contrazic cu nimic ca nu ma pricep...dar e bn si 10 bari sau nu neaparat doar bari...
chrysler laser is offline   Reply With Quote
Old 08-05-09, 22:31   #1034
TM12BYV

Stock
 
TM12BYV's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Timisoara
Age: 28
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by chrysler laser View Post
asa mi a zis tipul cu care am discutat de 100 eu nu am putut sa l contrazic cu nimic ca nu ma pricep...dar e bn si 10 bari sau nu neaparat doar bari...
Nici eu nu ma pun sa il contrazic, dar uitandu-ma la cifre imi vine FOARTE, FOARTE greu sa cred ca poti face 100 bari din 220kg de rasina. Gandeste-te de exemplu la faptul ca un metru patrat de stratimat 'mananca' aprox. 1kg de rasina (asta fiind per strat). Deci daca te gandesti ca la o bara ai aprox 3-4 metri patrati si vei pune cel putin 3-4 straturi (altfel nu prea va fi rezistenta) vei ajunge cam la cifrele care le-am spus si eu.
In alta ordine de idei, daca nu ai experienta cu fibra, eu ti-as recomanda intai sa iti iei mai putin material si sa incerci sa faci o piesa simpla (pleoape, sau ceva de genu) ca sa vezi cata munca e. Eu la 2 pleoape am stat o zi intreaga sa smirgheluiesc (sper ca e bine formulat ) si tot nu a iesit perfect, deci nici nu vreau sa ma gandesc cat e de frecat la un bumper. Intr-adevar, e o chestie superba si fibra asta de sticla, dar trebuie sa fi constient ca este si mult de munca, nu doar dai cu pensula si gata bumperu.
Am noroc ca eu am luat fibra pentru a-mi face fetele de la usi pe interior, si vreau sa le imbrac in material sau piele (deci nu vor veni vopsite) deci nu trebuie sa le finisez chiar asa ca si cand as vrea sa le vopsesc, ca cred ca as innebuni
TM12BYV is offline   Reply With Quote
Old 13-05-09, 11:48   #1035
b.26.tgu

Stage 2
 
b.26.tgu's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Oras: bucuresti
Age: 37
Posts: 36
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

salut cine stie pe careva din bucuresti care face prelungure de capota... adik bad boy lok si cam cat costa..?
b.26.tgu is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning