Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 23-07-11, 12:17   #1
mariusk_bv

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 41
Default Fluierat motor

Este vorba de seat leon,dupa remontarea alternatorului,curelei si intinzatorului a aparut un fluierat care este exact ca acesta.

Ce poate fi? inainte sa se demonteze nu a facut niciodata.

https://www.youtube.com/watch?v=ujWieLXQbgc
mariusk_bv is offline   Reply With Quote
Old 26-07-11, 08:58   #2
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Fluierat motor

ori intinzatorul ori rulmentii alternatorului
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 26-07-11, 10:43   #3
Bogdan_c_Bv

Stage 3
 
Bogdan_c_Bv's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 101
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Fluierat motor

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
ori intinzatorul ori rulmentii alternatorului
am schimbat intinzatorul si fulia de la alternator si tot face
Bogdan_c_Bv is offline   Reply With Quote
Old 26-07-11, 11:11   #4
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Fluierat motor

pai nu fulia de la alternator face,ci rulmentii din alternator...
cati km are masina?
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 26-07-11, 11:50   #5
Bogdan_c_Bv

Stage 3
 
Bogdan_c_Bv's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 101
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Fluierat motor

138 000 km
Bogdan_c_Bv is offline   Reply With Quote
Old 26-07-11, 20:01   #6
mariusk_bv

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 41
Default Re: Fluierat motor

Mersi Bogdane
mariusk_bv is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 07:47   #7
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Fluierat motor

Demonteaza alternatorul, desfa-l, scoate simeringurile de pe rulmenti, da-le vaselina proaspata si monteaza sandramaua la loc. Vezi ce face atunci.

Cu ocazia asta vezi care-i strarea carbunilor colectori. Daca asta-s tocite la limita dupa atītia km, nu-i exclus sa-ti apara fluieratul si de acolo.

Interesant faptul ca īnainte de demontare nu facea. L-ai spalat cu ceva dupa demontare? Cu motorina cumva sau alte solutii chimice ce au patruns īn el ?

Last edited by CyberCSX; 27-07-11 at 07:50.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 11:15   #8
mariusk_bv

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 41
Default Re: Fluierat motor

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Demonteaza alternatorul, desfa-l, scoate simeringurile de pe rulmenti, da-le vaselina proaspata si monteaza sandramaua la loc. Vezi ce face atunci.

Cu ocazia asta vezi care-i strarea carbunilor colectori. Daca asta-s tocite la limita dupa atītia km, nu-i exclus sa-ti apara fluieratul si de acolo.

Interesant faptul ca īnainte de demontare nu facea. L-ai spalat cu ceva dupa demontare? Cu motorina cumva sau alte solutii chimice ce au patruns īn el ?
absolut cu nimica l-am dat numai intro parte pentru ai schimba termostatul care e exact dupa el

o chestie care nu stiu daca are legatura e ca cu o seara inainte de a demonta mi sa incins motorul foarte tare (110-120 de grade) cam 5 minute
(se rupsese palele de la pompa de apa) iar a doua zi dupa asta am dat jos alternatorul fara a mai porni motorul inainte deci nu stiu daca fluieratul a aparut dupa ce sa racit motorul,ma gandesc ca poate din cauza temperaturii si a rulmentiilor uzati a curs vaselina din ei....
mariusk_bv is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 12:24   #9
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Fluierat motor

Nu cred ca e de la temperatura motorului. Suportii de fixare a alternatorului nu sīnt capabili sa transmita astfel de temperaturi īn mod instant.

Nu stiu ce sa-ti spun dar pe undeva tare ma tem ca fluieratul nu vine de la alternator ci din alta parte iar tie ti se pare ca vine de la alternator din cauza rezonantei.

ar mai fi doua chiestii de īncercat:

1 - Pornerste masina FARA a fi alternatorul legat la baterie pt. a nu fi īn sarcina. Cu alte cuvinte, lasa motorul sa mearga putin pe baterie sa vezi daca zgomotul persista. Un alternator īn sarcina, merge mecanic mai greoi. Unul ce se īnvīrte īn gol, fara sarcina merge mecanic mai usor. Daca zgomotul dispare, īnseamna ca-ti face figuri numai īn sarcina si atunci, esti 100% convins ca e alternatorul.
īn cazul ca zgomotul persista, ori e praf mecanica din el, ori treci la PUNCTUL 2 :

2 - Pune o curea mai scurta care nu antreneaza alternatorul ci NUMAI pompa de apa, servo (clima daca ai etc.) cumva improvizat dar sa antreneze restul de componente asa cum trebuie si porneste-o. Daca zgomotul a disparut, e iarasi clar, alternatorul dar daca si acum persista zgomotul trebue "sa sapi" īn alta parte sa cauti cauza (compresor clima / pompa servo etc. ce-ti mai antreneaza pe acolo).
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 17:22   #10
mariusk_bv

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 41
Default Re: Fluierat motor

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Nu cred ca e de la temperatura motorului. Suportii de fixare a alternatorului nu sīnt capabili sa transmita astfel de temperaturi īn mod instant.

Nu stiu ce sa-ti spun dar pe undeva tare ma tem ca fluieratul nu vine de la alternator ci din alta parte iar tie ti se pare ca vine de la alternator din cauza rezonantei.

ar mai fi doua chiestii de īncercat:

1 - Pornerste masina FARA a fi alternatorul legat la baterie pt. a nu fi īn sarcina. Cu alte cuvinte, lasa motorul sa mearga putin pe baterie sa vezi daca zgomotul persista. Un alternator īn sarcina, merge mecanic mai greoi. Unul ce se īnvīrte īn gol, fara sarcina merge mecanic mai usor. Daca zgomotul dispare, īnseamna ca-ti face figuri numai īn sarcina si atunci, esti 100% convins ca e alternatorul.
īn cazul ca zgomotul persista, ori e praf mecanica din el, ori treci la PUNCTUL 2 :

2 - Pune o curea mai scurta care nu antreneaza alternatorul ci NUMAI pompa de apa, servo (clima daca ai etc.) cumva improvizat dar sa antreneze restul de componente asa cum trebuie si porneste-o. Daca zgomotul a disparut, e iarasi clar, alternatorul dar daca si acum persista zgomotul trebue "sa sapi" īn alta parte sa cauti cauza (compresor clima / pompa servo etc. ce-ti mai antreneaza pe acolo).
motorul l-am pornit fara curea si fluieratul nu mai era,baga constant 14.2-14.5 cu tot ce se poate porni baga 13.8.Am si clima pe ea
mariusk_bv is offline   Reply With Quote
Old 27-07-11, 19:48   #11
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Fluierat motor

Da. Corect dar fara curea, sta tot. E clar ca fluieratul nu mai e.
Daca e pompa de apa? Daca e compresorul de clima? Daca e pompa servo?

Eu am avut cu mult timp īn urma un client (cu un Buick) unde īi fluiera asa prosteste si era pompa de la servo de aceea ti-am si spus, test dar fara alternator si cu curea mai mica pt. a īnvīrti restul de componente.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 29-07-11, 09:07   #12
mariusk_bv

Stage 2
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 41
Default Re: Fluierat motor

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Da. Corect dar fara curea, sta tot. E clar ca fluieratul nu mai e.
Daca e pompa de apa? Daca e compresorul de clima? Daca e pompa servo?

Eu am avut cu mult timp īn urma un client (cu un Buick) unde īi fluiera asa prosteste si era pompa de la servo de aceea ti-am si spus, test dar fara alternator si cu curea mai mica pt. a īnvīrti restul de componente.
am pornit masina si i-am scos cablul de la alternator si nu mai facea,fluiera doar camd e legat adica cand incarca,am incercat si cu alta baterie.Sa fie carbunii?
mariusk_bv is offline   Reply With Quote
Old 29-07-11, 13:19   #13
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Fluierat motor

Rulmentii...carbunii scot cel mult un fasait
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 29-07-11, 18:17   #14
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Fluierat motor

Īnseamna ca face numai īn sarcina.
Daca sīnt carbunii, īn cazul īn care freaca partea de cupru tare unde este racordul, de rotor, face permanent.

Parerea mea este ca īn situatia asta, e ceva pocnit. ori e statorul terminat si e īn scurt sau blocul de diode nu este īn ordine (dioda puscata).

Comparativ cu alternatoarele vechi (ca la dacia 1300 ) aici nu mai ai bloc de diode (unde le poti masura pe fiecare īn parte) montate pe un radiator de aluminiu ci un INEL TURNAT din TEX īn care sīnt diodele (asa e cel putin la alternatoarele americane facute de AC DELCO ). Daca aici ti-a pocnit o dioda, trebuie sa schimbi tot inelul, respectiv īntregul bloc.

Defectul nu cred ca e din cauza supraīncalzirii motorului ci simpla coincidenta.

Pune mīna pe un multimetru si masoara daca e statorul OK, īncearca sa masori si blocul de diode (cele trei contacte īntr-e ele si īntr-e contactele de racord la baterie si cele trei racorduri ce merg la stator). Daca īti arata contact īn toate directiile, e oabla treaba si trebuie sa-l schimbi si...... o sa te cam coste, asta cu conditia sa-l gasesti separat.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 29-07-11, 21:58   #15
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Fluierat motor

Eu cred ca doar din rulmenti este....daca pica o singura dioda(intrata in conductie sau impuscata)se simte la incarcare si de obicei se aprinde martorul din bord...
Atata timp cat nu incarca,alternatorul nu produce cuplu rezistiv si deci nu forteaza in rulmenti...e posibil sa fie un singur rulment uscat si sa faca galagie...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -