Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-06-11, 21:03   #1
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Problema Logan 1.5 dci euro 4

Acum 3 zile, 09.06, plecam spre Bacau din directia Bucuresti cu Loganul meu 1.5 dci , euro 4.. Am mers omeneste pana la Urziceni, 110-120, in schimb dupa Urziceni a venit drumul mai bun si alergam cu 150-160, cand dintr-o data s-a auzit un tacanit de la motor si dupa 5 secunde motorul parca era oprit, nu am mai accelerat, l-am lasat inca 5 secunde in care ma rugam sa nu se strice, apoi am franat un pic si dupa inca 3 secunde sa zic , s-a accelerat singur la maxim. M-am gandit ca e turbosuflanta, am bagat repede in treapta a 5-a si am apasat pe frana sa il opresc apoi am tras pe dreapta. Am incercat sa il pornesc si nu a vrut deloc, abia invartea, parca nu mai avea baterie. Am mai stat 10 minute cu capota deschisa si injurand pe producatorii si fabricantii uzinei Dacia - Renault si pe cine o fii proiectat Loganul diesel si mi-am facut curaj si i-am mai dat o cheie, surpriza, a pornit, dar un pic greu ( 3-4 secunde de dat la automat ) , scotea un fum alb si tremura toata, cand am vazut asa, am oprit-o.. Am lasat sa se scurga un pic uleiul in baie, apoi am verificat joja, surpriza, ulei foarte foarte putin, sub minim. Am uitat sa va spun, ca de vreo luna de zile incepuse sa manance ulei, cred ca pe la turbosuflanta, pentru ca dadea cu fum negru dupa 3000 rtpm, dar cand am plecat de acasa nivelul la joja era un pic sub jumatate. Am sunat pe cineva sa vina sa ma tracteze inapoi spre Bucuresti, dar nu era nimeni disponibil asa ca nu aveam de ales, am pornit la drum cu ea asa. Pe drum pe la intrarea in Movilita si-a mai revenit, incepuse sa numai scoata fum si mergea mai ok, dar directia mea era direct spre service. Ajuns la service, au pus baietii testerul, au descoperit injectorul 2 blocat si eroare la egr, pentru ca ii scosesem eu mufa in minutele alea 10 cand injuram si se auzea o bataie la motor.. Bun, mi-au spus sa vin a 2-a zi dimineata sa il schimbam, pastila e ok, dar corpul propriu zis era decedat si bataia parea sa fie de la el. M-am dus dimineata, mi-au schimbat injectorul, mi-au scris codul ala, mi-au dat o reinitializare, totul ok, nu dadea nici o eroare si ii dam cheie, surpriza, bataia la motor tot era prezenta. Dupa cateva minute in care mecanicul se scarpina in cap, mi-a spus ca trebuie desfacut motorul, pentru ca nu am mai avut ulei destul si ceva destul de tragic se intampla inauntru, nu poate sa stie ce, decat daca desface. Am completat si ulei, in jur de 2.5 litri, bataia reducandu-se foarte putin. Acum intrebarea mea e urmatoarea: Merita sa investesc in motorul asta? Multi mi-au spus ca e pretentios motorul si ca odata umblat in el , nu o sa mai fie niciodata cum a fost si in plus e cam greu sa ii dai de cap. Precizez ca are 195.000 km la bord. Ce ma sfatuiti ? Sa incerc un motor de la vreuna lovita , sau sa caut prin dezmembrari sau sa incerc sa il refac pe asta?
__________________
No Romance Without Finance
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 04:52   #2
Stuke

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 218
Member of:
[DACIA]
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Te sfatuiesc sa te duci la un alt service sa mai verifice odata sitemul de injectie!daca era ceva de prin motor stricat ca ai mers fara ulei trebuia sa apara unele semne(pierddere compresie etc). In general (nu zic tot timpul dar in general) cand iti pica un injector exista o mare sansa sa mai fie unu sau mai multe pe duca. asa ca cel mai bine un alt service si inco o verificare sa nu dai banii pe ceva ce nu iti trebuie.
__________________
Stuke is offline   Reply With Quote
Old 13-06-11, 07:42   #3
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Cine stie ce s-o fi intamplat pe acolo pe la motor.....din cauza unui injector defect (daca mergi mult timp asa) am auzit ca iti poate si topi pistonul respectiv din cauza amestecului necontrolat. Trebuia sa te duci la service la primele semne mai ales ca masina zici ca are aproape 200k. Fum scoate orice diesel, dar cand se duc injectoarele e un fum specific de motorina nearsa complet, care se si depune pe bara spate la drum lung si e ca o cenusa putin unsuroasa.
Motorina de care ai bagat? La rece/cald cum pornea in ultima vreme? Zgomot metalic, de tzacanit ai auzit la peste 2500? Filtrul ala de motorina de cand nu l-ai mai schimbat, ca masina e iesita demult din garantie banuiesc.
Eu zic sa te duci la alt service, sa iti verifice asa cum zicea colegul tot sist de injectie, si turbina. Turbina cand e gata scoate si ea un fum specific. Pierzi ulei pe la furtunele ei? Il baga cumva in admisie?

La km astia, daca nu o poti repara cu o suma decenta(10mil pompa inj, 16mil turbina, 3-4mil injectorul, preturi pt. reconditionare nu noi) mai bine o vinzi, altuia, si mai pui tu 1000E si iti iei alt logan care te va mai duce 100k, sau alta masina pe motorina daca tii neaparat. Loganul diesel e cam capricios. Poti sa pleci la drum in perfecta stare de functionare si cand ajungi la destinatie constati ca nu mai porneste. Dar cred ca asta se poate intampla si la alte masini mai noi.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 00:26   #4
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Deci, problema sta in felul urmator: Turbina incepuse de vreo luna de zile poate chiar doua, sa manance ulei, am fost delasator si nu mi-am facut timp sa ma duc la service sa vedem ce se intampla, asta din cauza programului meu, eu lucrez numai de noapte si tot completam ulei. Bun, mie de fapt in drumul spre Bacau, din cauza turatiei la care a mers motorul, turbina era activa tot timpul si a mancat uleiul foarte repede, motorul ramanand fara ulei, de-aia s-a si turat singura, norocul meu a fost ca l-am oprit repede, ca altfel topea vreun piston.. Treaba cu injectoarele era o problema mai veche, chiar am anunturi pe forum aici ca am nevoie de corpul injector, fara pastila, pentru ca ale mele erau defecte, nu toate, decat 2, pt ca mai acum cateva luni masina avea becul de la injectie aprins, am pus-o pe tester si corpurile astea aveau probleme, partea mecanica era varza si mi-au stins eroarea din bord, dar dupa 2500 rtpm un injector sau doua incepeau sa tacane, iar acum cand mi s-a oprit masina pe autostrada, tacaneau prea tare decat de obicei.
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 02:23   #5
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Si cu masina e mai ciudat sa o vand , pt ca e taxi, am licenta pe ea, sa cumpar alta acum , m-ar costa si actele destul de mult, e mai complicat.. La 7.30 acum dimineata sunt cu ea la service, pt ca am facut si rost de banuti Va tin la curent
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 09:47   #6
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Pai atunci e clar, explicatia ta e plauzibila, eu nici nu mai plecam cu masina in starea aia. Injectoarele le repari usor si ieftin, depinde ce varianta alegi, aia profesionista la Delphi care presupune mai multe chestii: dat jos rezervor, curatat, curatat conducte eventual schimbate, verificat pompa , injectoare, reparat, schimbat filtru motorina (obligatoriu in orice caz), rescris coduri etc. Asta te poate duce la 20-25milioane. Sau varianta ieftina, la un service care repara injectoare si pompe Delphi, te costa maxim 6-7milioane cu tot cu filtru de motorina schimbat, dar nu elimini cauzele principale: eventualele mizerii si apa din rezervor si conducte, spanul produs (sau nu) de pompa. Drept urmare dupa alte mii sau zeci de mii de km iti pot pica iar injectoarele. In Iasi am vorbit cu niste taximetristi aflati la l rand la un service de injectoare si mi-au spus ca ei la 10mii revin pentru reparat pe altii ii tinea mai mult chiar si 25k numai ca la taxi km astia ii faci relativ repede.
Turbina trebuie reparata si ea ca o sa ajungi sa iti blestemi zilele, eu stiam de 16milioane, noua e 30 cel putin mai ales ca la taxi ITP-ul se face mai des si cu fumul ala cand ti-o tureaza la 4900 sigur nu treci

Edit: ai injurat degeaba productorii loganului loganul dci a preluat motorul de pe clio aparut in 2001, si de peste 10ani de la aparitie tot injectoare si pompe Delphi folosesc, iar problema persista inca. La Delphi e buba dar si la utilizator trebuia sa iei masuri din timp si nu ajungeai in postura asta, adica sa ramai cu ea in drum si sa iti faci nervi.

Last edited by lord_wader; 14-06-11 at 09:55.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 15-06-11, 01:27   #7
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

stazi ne-am apucat de masina, am demontat motorul bucati si pistonul 1 e topit, eu am avut problema la injectorul 4, mecanicul mi-a spus ca mi s-a dus turbo, de-aia s-a turat singur si asta fiind cauza topirii, si mi-a zgariat din camasa, camasa fiind turnata pe blocul motor, necesitand "bucsata" ( sper ca am scris corect ) . Baiatul de la service, mi-a spus ca are pe cineva la Pitesti si sa ma duc acolo sa iau tot setul motor, care vine si cu segmenti si cu biele cu tot la pretul de 11 milioane, 1100 de lei, in Bucuresti toate astea costa in jur de 22 de milioane. Ar mai trebuii dat vibrochenul la rectificat plus cuzineti noi la cota . Mai nasol e ca turbina e praf, din cauza ei s-a intamplat tot, ca motorul ulei mai avea.. Deci trebuie schimbata si turbina, care noua costa 17 milioane plus montaj la ei inca vreo 5, ca trebuie sa imi dea garantie, asta vorbesc la Dacia, nu la service aici unde ne-am apucat de ea. Manopera sa imi repare motorul costa 8 milioane, iar daca schimb motorul cu totul ma costa 6 milioane. Turbina pot sa o reconditionez pe undeva prin Militari, costul fiind de 11 milioane cu tot cu montaj. Deja ma duce prea mult si deja caut alt motor. Baiatul de la service acum o saptamana a vandut un motor de Renault Fluence 1.5 dci euro 4, masina fiind data dauna, 8000 de km cu 500 de euro, era perfect.. Am cautat motor si am gasit pe la 800 de euro, dar e cu dus si intors ca nu stiu ce motor pot sa iau.. Chiar sunt dezamagit, prea am avut ghinion..
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-11, 15:43   #8
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Astazi am fost la Pitesti si am luat de la cineva pistoanele, cu biele, cuzineti, segmenti, toate noi, direct din fabrica cu 11 milioane. Mi-am mai cumparat si turbina la fel, fiind cea de origine cu 13 milioane si setul de garnituri cu 1.5 milioane. Am dus blocul motor pe Piscul Crasani din Militari sa imi bucseze acolo unde s-a topit pistonul 1 si a atacat si am dat la rectificat si arborele cotit. Acum trebuie sa imi cumpar cuzineti la gradul I , aia care au venit cu pistoanele si cu alea fiind gradul 0 , noi.. Maine dimineata la 10 au spus baietii ca sunt gata si blocul motor si arborele si maine sper pe la 11 sa se apuce baietii de asamblat motorul si sa vedem cat de repede merge treaba, maine seara eu sper sa fie sus, daca nu vineri pe la pranz sa ii dam cheie Cred ca am facut o alegere buna reparandu-l pe asta, am pus numai piese noi in el, decat sa iau vreunu obosit , ca am vazut zilele astea la motoare si toate aveau 3000 , 5000, 9000 de km, dar aratau de parca au fost montate pe berline 1300
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-11, 22:22   #9
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Eu cred ca de la injector ti-a topit pistonul, de asta iti ziceam ca am auzit de cazuri de astea la logan care au mers cu injectoarele defecte prea mult. Raman la parerea mea ca daca le faceai din timp acum vorbeai de alte costuri.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 15-06-11, 22:27   #10
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Sa-mi fie invatare de minte, nu degeaba imi spune tata sa verific uleiul la 2-3 zile ... eu ridicam capota cand ramaneam fara lichid la parbriz si in rest talpa si km multi
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-11, 13:02   #11
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Cu reparatia asta cred ca o sa duci lejer masina la 300-350k fara alte interventii majore.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 19-06-11, 00:46   #12
Dodo_998

Stage 5
 
Dodo_998's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,353
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

ieri, 17.06 am pornit motorul si curgea ulei pe la baie, era deja prea tarziu sa mai ne apucam de ea, si ne-am apucat astazi 18.06 sa schimbam baia de ulei.. am plecat de la service si dupa vreo 2 ore de mers cu ea, s-a aprins becul de la ulei.. se aprinde doar la relanti, de fapt palpaie.. deja mi-e scarba de masina asta.. am bagat 49 de milioane in ea in ultima saptamana si tot nu merge...
Dodo_998 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-11, 20:01   #13
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: Problema Logan 1.5 dci euro 4

Ulei slab calitativ sau ceva probleme la linie (presiune scazuta). Schimba tipul de ulei si/sau mai da o data baia jos si verifica sorbul pompei de ulei.
nt98adu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -