Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 17-11-10, 21:17   #1
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Unhappy probleme 'after' turbo

Am achizitionat de curand un hyundai scoupe gt, motor 1.5 turbo 116cp.
chestia este ca masina am luat-o cu turbina in sacosa ,si destul de lenesa bineinteles. din intamplare aveam o turbina de bmw 2.5 tds. bineinteles ca m-am apucat sa ii fac modificarile sa montez turbina asta. zis si facut, intr-o zi am si reusit sa o montez, si chiar sa ii fac o proba.
Rezultatele arata in felul urmator: a 1a si a2a sunt fenomenale, dar din a 3a de la vreo 4500 treaba se strica rau si anume incepe sa dea in nas, uneori sa moara. treaba este ca inca nu am apucat sa ii reglez wastegateul, iar ledurile de presiune din bord se aprid pe rosu cand sare de 4000rpm, lucru ce ma face sa cred ca presiune generata de turbina este mult prea mare si automat aerul aspirat de turbo da peste cap debitmetrul,acum asta este parerea mea.
precizez ca nu am montat un regulator de presiune combustibil, nu am montat un bov, nici macar wastegate-ul stock nu este reglat, nu am un ceas de boost sa imi indice macar informativ presiunea din admisie, fara intercooler, fara remapare deasemenea....
Cine ma poate dumeri si pe mine daca cauza intreruperilor estea cea presupusa de mine, si de ce componente are nevoie urgent motorul, tinand cont ca ducem o perioda cam 'delicata' dpdv financiar.
Multumes anticipat pt raspunsuri!

Last edited by eclipsaus; 17-11-10 at 21:20.
eclipsaus is offline  
Old 18-11-10, 09:27   #2
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: probleme 'after' turbo

Nu ma pricep asa bine,dar daca motorul tau este 1.5T din fabrica,inseamna ca ar trebui sa ai tot pe masina (intercooler,bov sau diverter valve) si prin schimbarea turbinicii sa ai nevoie doar de o reglare a presiunii inmplicit a wastegate-ului si poate de o remapare(daca mergi cu presiune mai mare decat cea cu care mergea motorul cu turbina veche)
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline  
Old 18-11-10, 21:09   #3
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Default Re: probleme 'after' turbo

automat motorul o sa lucreze cu o presiune mai mare tinand cont de turbina pe care am pus-o, ca nu cred ca este cineva in stare sa puna o turbina mult mai mare decat cea de fabrica si sa lucreze cu ea la presiune stock.
bov din fabrica, din cate stiu eu, au decat masini gen impreza sau lancer evo,
cu intercooler din pacate nu a fost echipat modelul acesta, dar bineinteles ca are si el locul sau in lista mea de upgrade-uri, ca si bov de altfel.
intrebarea mea este daca intreruperile care le am sunt din cauza presiunii f mari in admisie (din cate am inteles senzorii din admisie de temperatura/presiune ar 'tine' pana la 12psi ceea ce ar insemna vreo 0.83 bar, presiune ce este depasita cu usurinta de turbina asta) sau exista alt motiv gen presiune prea mica a combustibilului sau lipsa unei pompe de benzina serioase.

Last edited by eclipsaus; 18-11-10 at 21:12.
eclipsaus is offline  
Old 18-11-10, 21:47   #4
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: probleme 'after' turbo

Din pacate nu reusesc sa gasesc prea multe detalii pe net despre motorul asta (nici n-am timp acum sa fac sapaturi )
Dar fiind turbo din fabrica nu cred ca duce lipsa de presiune in injectoare,dar e posibil ca senzorul ala de presiune sa nu mai faca fata,cel de temperatura nu are a face;
Cel mai bine afla cu ce presiune merge din fabrica motorul asta,pune un ceas de boost si regleaza wastegate-ul sa nu depasesti presiunea aia,si vezi cum se comporta,abia de acolo incepi sa schimbi una alta;
Intercooler musai trebuie,poate si un bov,dar sunt sigur ca undeva pe traseul de admisie este vreo supapa de descarcare ceva,chiar daca nu se aude fassss de afara
julaikos is offline  
Old 18-11-10, 22:03   #5
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Default Re: probleme 'after' turbo

este un model mai rar din cate am observat,este un motor in 4 cilindri 12valve (stiu, nici eu nu am vazut 12 valve pe 4 cilindri, dar uite ca exista-2 pe admisie, una pe evacuare) blow off sau dump valve nu are 100%.
nu la presiunea din injectoare ma refer ci la cea din rampa injectoarelor, care dupa parerea mea ar face figuri la turatii mari(tinand cont ca presiunea este sa zicem cu 50% mai mare decat stock, automat debitmetrul comanda si combustibil cu 50% mai mult,si din moment ce regulatorul stock de benzina tine 3 bari sau stiu eu cat, la turatii mari ramane fara presiune in rampa de unde si intreruperile-parerea mea-)
cat despre presiunea stock- 7psi, adica putin peste 0.5 bari, clar nu face figuri
eclipsaus is offline  
Old 18-11-10, 22:20   #6
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: probleme 'after' turbo

pai la presiune din rampa ma refeream si eu,nu cred ca afecteaza asa mult la o presiune in admisie de pana intr-un bar...in schimb daca senzorul de presiune nu mai stie sa citeasca presiunea mare,automat ramai cu un amestec care saraceste destul de rau la presiuni mai mari...
eu as verifica intai la ce presiune face pe nebuna,si apoi as cauta pe cineva sa incerce o resoftare,dupa ce ai schimbat senzorul de presiune din admisie,poate pui si un intercooler si bov

totusi mi-e greu sa cred ca din fabrica vine fara bov sau ceva asemanator,fiindca paradesti turbina in doi timpi si trei miscari daca iei piciorul din acceleratie cand ii dai "goneata"
julaikos is offline  
Old 18-11-10, 22:27   #7
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Default Re: probleme 'after' turbo

presiunea sigur depaseste un bar.
maine poate am timp sa fac niste reglaje la wastegate, dar pana nu fac rost de un ceas de boost nu prea ma lamuresc.
soft trebuie sa ii fac numai ca pe unde am mai intrebat nici nu stiau de modelul asta, cu atat mai putin sa faca remapare .
iar intercooler si bov cu siguranta o sa ii pun, nu de alta dar sun constient de necesitatea fiecaruia.
eclipsaus is offline  
Old 18-11-10, 22:43   #8
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: probleme 'after' turbo

daca vrei sa faci treaba serioasa cred ca va trebui sa alegi un standalone ecu care sa fie usor de lucrat cu el...
Vezi cu ceasu de boost intai ce rezultate ai
p.s. nu trebuie neaparat unu de tuning,poti folosi un manometru de roti la fel de bine
julaikos is offline  
Old 18-11-10, 23:23   #9
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Default Re: probleme 'after' turbo

deci vreau sa zic ca nu ma gandeam la un manometru de roti nici intr-o mie de ani. ms de idee.
eclipsaus is offline  
Old 18-11-10, 23:43   #10
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: probleme 'after' turbo

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
daca vrei sa faci treaba serioasa cred ca va trebui sa alegi un standalone ecu care sa fie usor de lucrat cu el...
Vezi cu ceasu de boost intai ce rezultate ai
p.s. nu trebuie neaparat unu de tuning,poti folosi un manometru de roti la fel de bine
Julaikos bre...exagerezi rau as spune ..si inloc sa-i spui sa se opreasca ca se indreapta spre dezastru, ii povestesti de avioane....omu nu vrea motorsport,nu vrea dragster,etc....vrea doar sa merga cu masina lui turbo...L-ai aruncat fantastic de sus si in complicatii pe care nici macar nu si le poate imagina cu stand-alone-ul..
Legat de intercooler,exista (existau...astea mai noi doar in cazul 4x4 sau utilitarelor diesel) multe masini fara intercooler din fabrica,sunt soft turbo,se merge pe 0.6bar maxim. Nu are BOV dar are sigur DV,uita-te atent acolo .
eclipsaus, ai facut o alegere proasta cu turbina. Au ALT design al palelor,Alt pas si alte materiale (mai putin rezistente in temperatura) turbinele cu care vin dotate de fabrica masinile diesel,in comparatie cu cele ce echipeaza motoarele pe benzina ! Doi la mana,in mod sigur pergi pe boost MULT mai mare decat este in stare sa-ti livreze benzina ecu tau. ASA CEVA este tiganie curata si NU SE FACE ! topesti pistoane in cel mai bun caz !
PS: Exista chiar si DRAGSTERE fara intercooler si chiar fara chargecooler...doar aqamist.
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline  
Old 18-11-10, 23:49   #11
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: probleme 'after' turbo

Am precizat la inceputul mesajului "Daca" asa ca sunt absolvit de orice vina
julaikos is offline  
Old 18-11-10, 23:59   #12
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Default Re: probleme 'after' turbo

Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
Doi la mana,in mod sigur pergi pe boost MULT mai mare decat este in stare sa-ti livreze benzina ecu tau. ASA CEVA este tiganie curata si NU SE FACE !.
automat din moment ce nu am apucat sa reglez wastegate-ul, netrecandu-mi prin cap ideea cu manometrul de roti.presupun ca de vreo 0.7- 0.8 bari este capabila asa stock, nu?
eclipsaus is offline  
Old 19-11-10, 02:12   #13
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: probleme 'after' turbo

Opreste-te din tot ceea ce vrei sa faci,studiaza intai si apoi ia-o usurel ! Suntem oameni cu ratiune si cu instruire, nu dornici de experiente nastrusnice dar care nu aduc nimic in plus ca si informatie utila,ci doar sunt penibile, denota lipsa de discernamant si aduc paguba
Ai studiat diferentele dintre compresorul vechi si cel nou? Nu...atunci ce vrei tu sa reglezi?...caracteristicile unui sistem compresor ce lucreaza pe admisia unui motor cu ardere interna (mac/mas) NU sunt definte exclusiv de acea Presiune de care tot aduci vorba,ci si ori mai ales de "flow" adica cum ar veni ,Cantitatea de aer ce ajunge in admisie ,respectiv camera de ardere. intre ele binenteles ca exista o relatie de interdependenta.
Dar dupa cum spuneam mai sus,daca intentionezi doar sa deplasezi acea masina, poti folosi temporar turbina actuala. Insa in cazul in care chiar vrei sa folosesti masina respectiva...ar fi cazul sa cauti nu cea mai ieftina turbina ce-o vezi pe vreun anunt sau o gasesti in targ,ci o turbina adecvata.Teoretic,turbina de diesel ar trebui sa faca presiune mai mica la acelasi setari atunci cand ia locul uneia de benzinar. Insa venind cu un compresor mult mai generos,probabil cantitatea de aer la 0.4 bari este mai mare decat cantitatea ce-o livra turbina de serie la 0.6bari,de aici si retardul in avans dat de iminenta unei detonatii detectata de senzorul hall, fix pe trapta 3 unde ai sarcina serioasa,deci si gaze,deci si full boost in turbo.
Inca nu ai spus nici macar cum controleaza boostul motorul tau . Ai solenoid intre melc/actuator si admisie? ai map sensor? ...
lascarica is offline  
Old 19-11-10, 09:29   #14
eclipsaus

Stage 4
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 212
Default Re: probleme 'after' turbo

adevarul este ca nu am luat in calcul cantitatea de aer diferita de la o turbina la alta chiar daca au aceeasi presiune. masina nu ruleaza in setarile actuale. a facut dupa proba cativa km dar turatia mot nu a depasit 2500-3000rpm.
turbina asta are wastegate-ul actionat printr-un actuator de presiunea din admisie.

Last edited by eclipsaus; 19-11-10 at 09:32.
eclipsaus is offline  
Old 19-11-10, 11:15   #15
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: probleme 'after' turbo

Fatal pt motorul tau cu acea turbina. Dieselurile ,mai ales cele de generatie noua,merg cu presiuni mari>foarte mari in admisie. iti sugerez ca daca ecu tau controla boostul turbinei originale cu ajutorul unei electrovalve/actuator, sa revii la acel mod. In cazul in care si cea originala avea conectata carcasa compresorului la galusca actuatorului, va trebui sa deschizi mult din filetul tijei..daca are. Oricum,turbina aia iti va lucra aiurea pe motorul tau,chiar daca reusesti sa obtii un afr normal pe toata plaja.
lascarica is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -