Ceau Dragilor,
De ceva vreme am martorul "check engine" aprins in bord (vreo 2 ani
) si am trecut prin cateva service-uri de unde am primit direct solutie la problema ce aparuse, dar care nu este chiar urgent de rezolvat. Printre aceste solutii enumar:
-
benzina proasta, lasa-l ca se stinge (nu s-a mai stins) si am trecut litri seriosi de benzina in cei 30k km parcursi, + aditiv benzina din cand in cand (2-3 service-uri au dar verdictul acesta)
-
prima sonda de bla bla bla - trebuie inlocuita...
-
clapeta EGR, am verificat-o ieri, am "turnat" un intreg spray degripant in ea si nimic.
iar la acelasi mecanic in zile diferite:
-
camera de ardere nr 4 (stanga sofer) nu functioneaza cum trebuie, fisa fura curent, bobina trebuie masurata, injectorul poate fi infundat/defect etc.
-
setul de segmentii, pentru ca nu tine presiune in camera de ardere nr.3, asta pentru ca a gasit ulei pe bujia din cavitatea nr. 3.
Bun, pentru faptul ca in bujia nr3, dar si in celelalte stiu ca e fisurat siliconul de la capacul culbutor(garnitura), iar re-siliconarea lui necesita calarea motorului (capacul culbutor la AXP nu se da pur si simplu jos.), iar fiind o interventie mai complicata am agreat sa o rezolv cand ii fac si distributia. (peste inca 20.k km).
In concluzie, trebui sa schimb EGR, sonda aia minune, segmentii, bujiile, bobina de inductie, fisele bujiilor, injectorul problema s.a.m.d.
OK, sunt dispus sa bag bani in masina, dar nu sa schimb atatea piese. Cateva din variantele spuse de mine mai sus pana si mie imi par aberante.
Va rog sa-mi spuneti cam care ar fi posibilele defecte care sa genereze o astfel de problema. Codul de eroare dat pe tester este P0172.
Apropo, bujiile sunt proaspat schimbate (beru) iar cauciucul fiselor de bujii arata bine, este maleabil si nu este copt.
Numai bine.