Quote:
Originally Posted by slikone
......Dar dau doua ture de oras si motorul e incins prea tare(si totusi acul nu trece de 70º).....
|
Fenomenul este urmatorul.
Motorul bea apa prin cilindrii.Golindu-se circuitul de racire,apa ramasa (de obicei la nivelul superior al cilindrilor ) da in fierbere,iar aburi nu vor incalzi suficient sonda de temperatura pentru a vedea adevarata temperatura,deci ceea ce vezi acolo este un fals.
Daca nu a fost termocupla functionala,in mod cert motorul a fost supraincalzit repetat,lucru soldat cu strapungerea garniturii de chiulasa.
La rece umple circuitul prin borcan si pornesti motorul.Daca dupa un timp incepe sa refuleze si nu se mai opreste este semn de garnitura arsa.
Urmatoarele etape sunt lasarea la racit a motorului si demontarea chiulasei.
Obligatorie rectificarea plana a chiulasei,ocazie cu care se pot rectifica si supapele inlocuindu-se simeringurile lor.
La montaj,inlocuieste obligatoriu bujiile.
Verifica starea uleiului motor.Daca este laptos, se inlocuieste impreuna cu filtrul aferent.