Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 04-09-04, 22:34   #1
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default transfer de motor, cum sa il facem legal ?

Am vazut ca sunt destul de multi interesati sa faca asa ceva. Intrebarea mea este: care sunt pasii ce trebuie facuti pentru ca totul sa fie legal ? (ce ne trebuie si de unde luam - ma refer la acte si autorizatii)
ebh is offline   Reply With Quote
Old 04-09-04, 23:00   #2
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

pai tre sa ai factura de cumparare sau daca il cumperi de la o persoana fizica se da o declaratie la notariat.
in cazul in care nu este acelasi tip de motor(RAR te trece la hibrid) care a fost pe masina se plateste o taxa suplimentara la RAR pt omologare.
eu am platit in ianuarie ~2.500.000 pt ca mi-a lipsit o litera de pe seria motorului si au zis ca e alt tip de motor si astfel am modificat parametrii cu care a venit din fabrica.
cam asta ar fi
COObra is offline   Reply With Quote
Old 05-09-04, 23:51   #3
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default

Mda, cam nebuni astia, la o Dacie pentru omologare motorului de Renault 12 TS care este identic cu cel de dacie, capacitate cilindrica 1289 cm3 a trebuit sa platesc ceva in jurul la 100 de dolari
__________________
BMW E30 324td S50B30 Twin Turbo Touring (Pt moment la grupa mica M50B25)
BMW E21 325iX M50 Turbo - Proiect ...
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Old 06-09-04, 00:10   #4
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

Ah... deci pan la urma pe ei nu-i doare ce motor ti-ai pus... ci doar sa-si ia banii ?
asta e bine...

Si cum se face... ti-l pui pe masina si te duci cu el, sau intai faci actele si pe urma il pui.....?
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 06-09-04, 01:20   #5
shadow

Presedinte AfterDark Racing

Stage 5
 
shadow's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,876
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

Pai si eu daca vreau sa inlocuiesc un motor de Cielo cu unul de Opel de 2.0 L, pot???? Sau trebuie sa fie exact la fel???
Si cum fac cu ITP-ul???
__________________
De vanzare: Honda Civic Type R FN2 2.0 i-VTEC: https://forum.4tuning.ro/191-bazar-au...ml#post3673736

shadow is offline   Reply With Quote
Old 06-09-04, 08:58   #6
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

intaii pui motoru si dupa aia te duci la RAR
cu ITP-u ....daca masina e pe numele tau si nu tre sa te duci la RAR (ca acu rar se face doar cand o cumperi pt omologare) o sa te duci si probabil ca o sa te respinga pt ca nu corespunde seria la motor. daca o rezolvi cu omu iti da si itp-u.
Problema e cu filtrele combinate cu aia de la RAR ca daca te opreste si te verifica ramai fara talon ca aia verifica seria instant.
si bineinteles ca poti pune motor de opel pe cielo, dar va fi taxa mai mare pt ca te incadreaza la hibrid. daca pui tot motor de cielo va fi taxa mai mica.
Acte pt motor iti trebuie pt ca daca motorul este furat sa stie de cine se leaga astia.
gabitza motorul este identic in viziuneata ala de dacie cu ala de renault. In viziunea lor daca nu sunt seriile identice (partea de serie care da tipul motorului) e hibrid.
Ex. la mine tipul motorului este M20. mie imi lipsea litera M de pe serie, si desi motorul era identic ca si caracteristici cu cel din cartea masinii......hibrid - platit mai mult. treaba rezolvata.
sunt curios ce o sa se intample cand o avea cineva ambitia si banii sa puna un reactor dala mic de elicopter pe masina
COObra is offline   Reply With Quote
Old 06-09-04, 10:58   #7
shadow

Presedinte AfterDark Racing

Stage 5
 
shadow's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,876
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

Pai si ce inseamna sa platesti mai mult???
shadow is offline   Reply With Quote
Old 06-09-04, 17:00   #8
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

dupa cum am zis mai sus - eu pt hibrid am dat in ianuarie cam 2.500.000 - 2.700.000 (nu mai retin exact)
asta strict pt scimbatul mototrului. restul taxelor raman la fel.
cred ca pt schimbat de motor cu acelasi tip este in jurul a cateva sute de mii.
raman la parerea ca daca vrei, schimbi motorul si iti gasesti unde sa faci ITP cu o bere doua sa nu te respinga pt neconcordanta in serii
oricum nu am inteles de ce draku mi-au luat 2 milioane si ceva ca tot ce au facut a fost sa cscrie 2 randuri pe cartea de identitate a masinii.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 06-09-04, 18:28   #9
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pai nu te gandesti ca inspatele acelor 2 randuri sta o intreaga industrie: nu tre sa plateasca pixul cu care a scris, nu tre sa invete pe cineva cum sa scrie si ce sa scrie, altul trebuie sa stie sa citeasca seria de pe motor....
tu crezi ca e chiar asa simplu sa scrii 2 randuri si pt asta trebuie sa scoti cascaval din buzunar

Made in Romania
200SX is offline   Reply With Quote
Old 01-01-07, 12:33   #10
madrau

Stage 1
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 12
Default Re: transfer de motor, cum sa il facem legal ?

sa vezi ce patesc eu...am luat un opel vectra A td cu motor de isuzu 1.7 euro 2,are motorul schimbat anul trecut cu unul identic,dar "oamenii"de la rar,spun ca nu e tot ca cel original,ca in loc de "EC1"este"EE1"(ce-o mai fi insemnand si asta?!)si deci trebuie omologare individuala,care costa vreo 4.500.000.(fara spaga!,pe care oricum o s-o dai,ca altfel nu treci ITP-ul!).Vezi ca ai nevoie si de actele de provenienta a motorului,in cazul meu,declaratia vamala,la tine nu stiu daca e din tara,probabil factura fiscala.Ce sa-ti mai zic...daca te duci cu motorul murdar,e nasol ...nu cumva sa se murdareasca ei pe maini,ca doar sunt INGINERI,nu mecanici...asa ca asteapta-te la orice "gaselnita,asta daca nu esti atent cu ei...si nu cu cateva sute de mii...pe care ii ia,dar nu rezolvi nimic,probabil de la 2-3 mil in sus...asa ca,mai bine circul asa,la risc,am actele de provenienta,totul e ok...asta e!!!BAFTA MULTA,SI DACA REZOLVI,DA-MI SI MIE PONTUL(CAT TE-A AJUNS SPAGA!CA DOAR AM INTRAT IN EUROPA....
madrau is offline   Reply With Quote
Old 01-01-07, 14:46   #11
Lao

Stage 5
 
Lao's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of:
[Extreme Racing]
Default Re: transfer de motor, cum sa il facem legal ?

Ăsta e topic vechi de 2 ani+, s-au schimbat multe de atunci.
Lao is offline   Reply With Quote
Old 25-01-07, 00:01   #12
Lao

Stage 5
 
Lao's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of:
[Extreme Racing]
Default Re: transfer de motor, cum sa il facem legal ?

Quote:
Originally Posted by Lao View Post
Buna ziua! Numele meu este Laurentiu Mayer.



As dori sa aflu cateva detalii despre omologarea urmatoarelor piese pe un Daewoo Cielo 1500cmc 16Valve, Euro 2, din 2003:



1. Motor de Opel Vectra 2000cmc 16valve, de pe un Opel din 1994.



2. Jenti cu diam. 15", tot in 4 prezoane, cu cauciucuri 195/50/15".



Sper ca-mi veti da un raspuns cat mai cuprinzator.



Multumesc.
Asta a fost īntrebarea către cei de la RAR. Acum răspunsul lor:

- Referitor la scrisoarea dumneavoastră, vă comunicăm că conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere – RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina acelasi nivel al emisiilor poluante. Intrucat cu cunosc ce motor aveati montat pe autovehicul si ce motor vreti sau ati achizitionat va comunicam cele trei cazuri in care puteti sa va incadrati.

- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica CIV.

- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip), functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului.

- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de Incercari pentru Securitate Rutiera privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, etc.

- Pentru mai multe informatii va rugam sa luati legatura cu reprezentantele nostre sau cu Departamentul coordonare baze de date tehnice, poluare si consultanta la numarul de telefon: 021 318.17.58 sau 021.202.70.00, 021.318.17.35 interior 251/157

Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante RAR sau la adresa www.rarom.ro.

Pentru a completa īn cartea de identitate a vehiculului (C.I.V.) alte anvelopele şi jante ce pot fi montate opţional pe un anume tip de autovehiculul (mentionate in documentele de omologare de tip a vehiculului), trebuie să luaţi legătura cu reprezentanţii noştri abilitaţi să facă modificări īn C.I.V. Tariful pentru o astfel de prestaţie este īn jurul sumei de 50 RON.

In cazul unui vehicul echipat cu anvelope/jante care nu sunt mentionate in documentele de omologare acesta determina reomologarea vehiculului, operatiune care presupune inclusiv efectuarea obligatorie a incercarilor privind performantele sistemului de franare si etalonarea vitezometrului, si, daca Laboratorul de incercari pentru siguranta rutiera decide, a incercarilor privind stabilitatea vehiculului si zgomotul acestuia. Omologarea se va acorda numai daca rezultatele incercarilor si verificarilor efectuate atesta indeplinirea conditiilor tehnice aplicabile. Tariful pentru o astfel de prestaţie este de peste 500 RON putand urca in funtie de tipul de incercari la care este supus autovehiculul.

Programarea pentru reprezentanţa Voluntari, se face la numărul de telefon 9672.
Lao is offline   Reply With Quote
Old 25-01-07, 00:04   #13
MARI_NSL

Stage 5
 
MARI_NSL's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 5,097
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Design Team]
[PARTICIPANT CURSE]
[Virtual Tuning]
[BMW]
[VW]
Default Re: transfer de motor, cum sa il facem legal ?

suni la rar si faci o programare pentru omologare motor.aku stiu ca n mai iti trebuie acte pe el . ca e piesa de schimb. daca e motorul mai mare platesti o taxa mai mare..bafta)
MARI_NSL is offline   Reply With Quote
Old 05-02-07, 13:52   #14
F Sierra 2.0i Man

Stage 3
 
F Sierra 2.0i Man's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 88
Default

Bai nu e chiar asa de simplu uite eu la masina mea a trebuit sa ii schimb motorul din motive tehnice imi batea ceva prin nauntru asa ca decat sa il mai repar m am dus cu ea la service ul ford si am schimbat motorul / numai ca beleaua de aici a inceput astia de la ford au pus motor frumos 65 mii Km cu garantie tot numai ca era de Scorpio si insfarsit asta se intampla in vara lui 2006 problema eara caasta e cu un cm cub mai mare/ a trebuit sa ma duc cu ea la rar cu motoru vechi demontat si apoi pus la loc pe masina si cu motorul nou toate pe platforma ca sa faca ei constatarea asta nu mai zic ce corvoada si bataie (+ partea financiara) de cap, noroc ca am avut pe cineva care ma ajutat si la astia la ford sa nu mai platesc remontatul motorului +platforma si pe langa asta frate super verificare tehnica la toata masina si la sfrsit tampitii dupa ce mi au luat banii mi au facut doo rubrici in cartea tehninca pt ca au gresit una si masina avea vreo 550 kg si 1994 Kw nu de alta mi ar fi placut sa fie asa dar *** iar du te la ei si lamurestie asa ca aveti mare grija cu motorul ca e mare belea cu rotile mai bine le schimbi si megi cu ele asa si asta e ca de asta nu te intreaba nimeni sau cel putin nu verifica decat la itp si acolo o rezolvi cu o spaga ceva!!!

PS:a si plus ca daca masina nu e chiar in foarte bune conditie cu trenul de rulare cand incepe sa ti o zdrucine si sa o bataie din toate incheieturile ori o iei mai varza decat era ori iti crapa ceva la ea de o iei de acolo pe platforma si mai stai un joc (faza am vazut-o intamplandu-se chiar acolo la o masina din 2004) asa ca Think Again!!!

Last edited by lascarica; 05-02-07 at 14:25.
F Sierra 2.0i Man is offline   Reply With Quote
Old 05-02-07, 14:32   #15
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: transfer de motor, cum sa il facem legal ?

Quote:
Originally Posted by F Sierra 2.0i Man View Post
.......la sfrsit tampitii dupa ce mi au luat banii mi au facut doo rubrici in cartea tehninca pt ca au gresit una si masina avea vreo 550 kg si 1994 Kw nu de alta mi ar fi placut sa fie asa dar *** iar du te la ei si lamurestie ......
Tare ai gresit...Trebuia sa pleci imediat cu documentul respectiv la cateva redactii...sigur ar fi fost publicat(si mult mai repede corectat ulterior......garantat)...eventual sa-ti fi facut o poza undeva in interiorul curtii lor,fara a fi vazut de ei,avand cartea deschisa ,pagina cu minunea -deschisa....o puneai si pe internet sa stie lumea despre ce-i vb acolo si cand se mai duce cineva iar ei fac pe specialistii,sa le dea omu' cu articolu'-n cap
Numai bine,
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -