Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 20-02-10, 20:03   #1
C180

Stage 5
 
C180's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,253
Member of:
[VW]
Default Garnitura chiuloasa metalica

Am tot auzit de aceasta garnitura metalica ca r fi mai rezistenta si mai practica ..
"Principalul lor avantaj este ca, in comparatie cu garniturile de chiulasa moi (din klingerit), etansarea nu se mai face pe toata suprafata garniturii, ci liniar Astfel, forta de presare a prezoanelor de chiulasa se concentreaza mai bine in jurul pistoanelor de motor. Garniturile de chiulasa metalice multistrat sunt formate din mai multe placi arcuite din otel, separate intre ele cu straturi antiaderente."
"Cea mai mare problema este ca, in timpul functionarii motorului, din cauza dilatarii termice, chiulasa isi schimba forma. Cu garniturile de chiulasa traditionale motoarele aveau o limita de temperatura si de compresie care nu trebuia depasita pentru o functionare optima. De exemplu, presiunea in camera de ardere nu trebuia sa depaseasca 170 de bari. Cu noile garnituri metalice multistrat aceasta limita poate fi depasita, rezultand un randament mai bun al motorului (cresterea puterii si micsorarea consumului de carburant). Garnitura de chiulasa metalica multistrat are o capacitate de etansare mult mai buna decat cele traditionale si o rezistenta la temperaturi si presiune mult mai ridicata."

Acum vin intrebarile :

.De ce americanii or putea sa faca asa ceva si noi nu?Eu zica ca daca ai un strungar bun sau cineva care lucreaza in tabla fier poate copia o garnitura de chiuloasa fara prea mari porbleme
Americanii zic ca sunt construite din 5 straturi de placi arcuite de otel ..De ce nu se poate lua o singura palca de otel de 1.5mm grosime spre exemplu si trasate gaurile la un strungar dupa garnitura veche ..Sau daca stiti pe cineva care face spuneti-mi si mie ca si eu as avea 2 garnituri de facut si banuiesc ca nu ies la costurile unei garnituri de chiloasa din america (1100ron)
C180 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-10, 17:31   #2
G0rdy
Banned

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 478
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

stai calm ca sunt si la noi ) eu am la un astra f
G0rdy is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 13:08   #3
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

Multe motoare ( de serie) au garnituri de chiulasa metalice de la mama lor fabrica.
Americanii n-au inventat apa calda si nici aceste garnituri.
Sunt de tip multistrat pentru o etansare mai buna la diverse temperaturi.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 14:44   #4
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

pai tu ai zis ca se dilata la anumite temperaturi - atuncea cum mai sunt ele eficiente?
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 16:52   #5
C180

Stage 5
 
C180's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,253
Member of:
[VW]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

nu am zis eu ca se dilata ..asa scria intr-un articol despre ele..Eu vreau sa stiu mai multe despre ele si daca se pot adapta sau exista pe piata si unde le pot gasi ..De exemplu pentru logan am gasit la 50 lei parca una din asta .Ma intereseaza pentru un mercedes si pentru aro (care cred ca e ca la dacie).Cat despre daca sunt bune sau nu dpa logica mea cred ca sunt mult mai rezistente si la temperaturi mult mai mari decat rezista una normala
C180 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 17:15   #6
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

pai sa inteleg ca garnitura asta de chiuloasa metalica mareste raportu de compresie? si daca da cu cat - ca daca e prea mult iarasi nu e bine fiindca loveste supapa in piston! asteptam raspuns de la turbojack - el ne poate elucida misterul!
__________________
Yamaha FZR 600R biker
ex - Kawasaki biker
Prowd OWNER of a FORD FOCUS MK1 Turnier GHIA
ex-Logan Driver
Pedal to the metal!!!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 17:34   #7
C180

Stage 5
 
C180's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,253
Member of:
[VW]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

raportu de compresie il maresti doar daca rectific chiuloasa .Adik dau un exemplu ai un raport de 8:1 la compresie si daca iei din chiuloasa cam 1cm il duci la 11:1 nu din cauza garniturii .Garnitura metalica are aceasi intrebuintare ca si una normala doar ca e mult mai rezistenta , rezista la o presiune mult mai mare si automat se poate mari si puterea motorului din cate am inteles , numai e o limita peste care nu trebuie sa treaca presiunea sau apa (de ex 120 grade la apa sau 170 bari presiune) acum presiunea sa dubleaza aprx iar la apa nush rezista mult mai mult .
C180 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 17:36   #8
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

daca e garnitura mai subtire chiar si cu o zecime de mm cresti raportu - intr-adevar nu foarte mult dar il cresti!!! iar un cm dintr-o chiuloasa este enorm!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 17:53   #9
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

Mofturi ! Am avut la Alfa Romeo ambele tipuri de garnituri. Nu exista sau cel putin nu am constatat eu nici o diferenta intre ele din punctul de vedere al mersului motorului. Si nu l-am menajat deloc.
__________________
Da-mi DOAMNE sa nu-mi mai doresc nimic ! Dar sa fie din aur !!!!!!!!!!!!!!
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 18:29   #10
C180

Stage 5
 
C180's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,253
Member of:
[VW]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

dar nu le vreau pt a creste sau a exista o diferenta ..pur si simplu sunt mai rezistente , daca cumva apa iti ajunge la 120 de grade sau trece peste (se blokeaza termostatu sau mai stiu eu ce) nu stai cu grija ca vezi ca s-a ars garnitura
C180 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 18:41   #11
brownshark

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,145
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

C180 - lumineaza-ne si pe noi , cum merge masina dupa ce iei 1 cm din chiuloasa? sa ne desteptam si noi.
-pt a facilita conducatorului auto sa monitorizeze temperatura d regim a motorului exista pe bord indicator de temperatura a apei.
brownshark is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 19:16   #12
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
sa inteleg ca garnitura asta de chiuloasa metalica mareste raportu de compresie? ...
Grosimea garniturii poate avea un rol in raportul de compresie si nu natura materialului din care este ea confectionata.
O garnitura metalica este superioara uneia clasice printr-o rezistenta sporita unor factori de ordin fizic (presiuni,temperaturi) si cam atat.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 19:52   #13
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

pai eu nu am zis ca materialul dicteaza raportul de compresie ci grosimea ei - faceam referire la diferentele dintre cea metalica si cealalta ca nu stiu care le este grosimea - care e mai ingusta?
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 20:27   #14
C180

Stage 5
 
C180's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,253
Member of:
[VW]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

Quote:
Originally Posted by brownshark View Post
C180 - lumineaza-ne si pe noi , cum merge masina dupa ce iei 1 cm din chiuloasa? sa ne desteptam si noi.
-pt a facilita conducatorului auto sa monitorizeze temperatura d regim a motorului exista pe bord indicator de temperatura a apei.

te luminez foarte simplu.Da un search pe google cum am facut si eu ca de acolo am aflat si eu aceasta informatie))

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Grosimea garniturii poate avea un rol in raportul de compresie si nu natura materialului din care este ea confectionata.
O garnitura metalica este superioara uneia clasice printr-o rezistenta sporita unor factori de ordin fizic (presiuni,temperaturi) si cam atat.
exact asta ziceam si eu ..Garniturile clasice sunt concepute pt o anumita limita de presiune sau temperatura a apei ..Cu garnitura metalica uiti de problemele astea .Tocmai din aceasta cauza caut garnitura metalica
C180 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 20:30   #15
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Garnitura chiuloasa metalica

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
- care e mai ingusta?
Sunt egale.
Exista doar asa zisele garnituri de reparatie cu grosimi diferite( de obicei 3 marimi).
turbojack is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -