Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 04-05-06, 00:19   #1
fatalis

Stage 1
 
Join Date: May 2006
Oras: Bucuresti
Posts: 24
Default Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Cand se strica cel mai rau ambreiajul la o masina ? Sunt afon la mecanica si ma interesa si pe mine cand este cel mai fortat , cand se duce cel mai repede. La plecare tare cu el patinat. Cand schimbi vitezele sus in ture. 10x anticipat.


fatalis is offline  
Old 04-05-06, 00:37   #2
Axll

Stage 3
 
Axll's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Oras: Buzau
Age: 35
Posts: 142
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

in primul rind sunt 3 piese: 1. discul de ambreiaj; 2. placa de presiune; 3. rulmentul de presiune
de stricat se strica discul atunci cind pleci cu "scirt". asta cel mai frecvent
se strica rulmentul cind te uita D-zeu cu piciorul apasat pe pedala la vre un semafor
palca mai greu dar daca esit "insistent cu forja" o poti farima si pe aia

asrea sunt doar niste exemple. posibilitati sunt multe sa farami ambreiaju
__________________
am vrut mai mult decit...normal
Axll is offline  
Old 04-05-06, 00:52   #3
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Oras: C o n s t a n t a
Age: 30
Posts: 8,064
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by Axll
in primul rind sunt 3 piese: 1. discul de ambreiaj; 2. placa de presiune; 3. rulmentul de presiune
de stricat se strica discul atunci cind pleci cu "scirt". asta cel mai frecvent
se strica rulmentul cind te uita D-zeu cu piciorul apasat pe pedala la vre un semafor
palca mai greu dar daca esit "insistent cu forja" o poti farima si pe aia

asrea sunt doar niste exemple. posibilitati sunt multe sa farami ambreiaju
placa de obicei cedeaza la turatii mai .. eu am impachetat 1 ambreiaj complet al o solenza la 2o.ooo de km .. de noua ...

discu il fortzezi de exemplu la un scartz cum a zis omu mai sus .. la un burout ... la o plecare brusca .. adica .. dai c uspatele .. si cand mashina e in mers cu spatele bagi 1`a si ii dai sa scartzaie .. atat discu cat si placa sunt supuse la nishte fortze imense ... si de asemenea mai inebuneshti discu daca te uita dumnezeu cu copita pe el ... cand stai la stop de exemplu ..
__________________
Nu sunati , ies eu din cand in cand

Psycho is offline  
Old 04-05-06, 00:58   #4
fatalis

Stage 1
 
Join Date: May 2006
Oras: Bucuresti
Posts: 24
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Va multumesc de raspunsuri . Deci daca sunt in de ex in a2-a(de o solenza mpi este vb) ( nu imi plac scartzurile ) la 40 de km/h si o calc blana pana pe la 80 km/h se uzeaza placa de presiune si ceva discu din cauza acc bruste?
fatalis is offline  
Old 04-05-06, 01:00   #5
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by fatalis
Cand se strica cel mai rau ambreiajul la o masina ? Sunt afon la mecanica si ma interesa si pe mine cand este cel mai fortat , cand se duce cel mai repede. La plecare tare cu el patinat. Cand schimbi vitezele sus in ture. 10x anticipat.


sint doau lucruri distincte ce distrug un ambreiaj :"prajirea" si brutalitatea mecanica.
"parjirea" se face cel mai ades in cazuri de impotmolire a masinii (noroi/zapada)si faci manevre repetate de inainte -inapoi sau faci tractari grele .Ferodoul se supraincalzeste ,fisureaza si in final se sparge,insa asta nu neaparta imediat.
Bruscarea mecanica este una din cauzele cele mai intilnite de cauza a defectiunilor.
Una ar fi schimbatul la turatii foarte mari fara a echilibra din acceleratie nivelul turatiilor intre trepte (in final chestie de experienta).
O alta plecatul de pe loc cu "fluieraturi",nu una ,douia ori ci mereu acest fel de pornire,
Apoi este acel stil de a tine ambreiajul calcat la semafor (femeile au acest dar) ,fapt ce uzeaza membrana placii de presiune si rulmentul.
Iar ultima si care ar putea fi cea mai importanta care le acumuleaza pe toate acestea la un loc este retrogradarea in viteza brusc ,de exemplu ai 100 -120 km/h ,si inainte de curba retrogradezi intr-a II-a in frina de motor,fara a mai calca frina.Am intilnit des la unii cu "alura" de piloti.Manevre repetate in acest fel distrug cu siguranta tot ansamblul ambreiaj.
turbojack is offline  
Old 04-05-06, 01:33   #6
tre

Stage 5
 
tre's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Oras: Ploiesti
Age: 32
Posts: 1,872
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

psycho terminasesi discul sau s-a stricat altceva?

am probleme cu ambreiajul la 17k km... nu abuzez decat ocazional de el, schimbari f rapide fara a da drumul la acceleratie insa niciodata frana de motor ca la raliu sau stat cu el apasat la stop sau odihnit piciorul pe pedala in mers, si se comporta acum ca si cum nu ar cupla suficient de repede. ((
__________________
"it's of bad taste not to mod your evo"
tre is offline  
Old 04-05-06, 01:54   #7
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by tre
psycho terminasesi discul sau s-a stricat altceva?

am probleme cu ambreiajul la 17k km... nu abuzez decat ocazional de el, schimbari f rapide fara a da drumul la acceleratie insa niciodata frana de motor ca la raliu sau stat cu el apasat la stop sau odihnit piciorul pe pedala in mers, si se comporta acum ca si cum nu ar cupla suficient de repede. ((


Poate trebuie doar reglat cablul putin.In cazul in care nu ai ambreiaj hidraulic........
turbojack is offline  
Old 04-05-06, 02:24   #8
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Oras: C o n s t a n t a
Age: 30
Posts: 8,064
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by fatalis
Va multumesc de raspunsuri . Deci daca sunt in de ex in a2-a(de o solenza mpi este vb) ( nu imi plac scartzurile ) la 40 de km/h si o calc blana pana pe la 80 km/h se uzeaza placa de presiune si ceva discu din cauza acc bruste?
daca eshti in a 3`a a 4`a nuh .. si nici in a doua ...

@ tre ... s`a dus darq placa de presiune discu tot .. de la o alergatura prin orash plusz o schimbare de la 100 din a 5`a in a doua ... am vrut sa bag a 3`a da nush ce mi`a venit sa bag a 2`a ..
Psycho is offline  
Old 08-05-06, 04:24   #9
tre

Stage 5
 
tre's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Oras: Ploiesti
Age: 32
Posts: 1,872
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

cu retrogradarea aia mai repede ar fi trebuit sa termini motorul sau poate cutia decat ambreiajul. am facut si eu o boacana asemanatoare cu alta masina, dintr-a 4-a am dat a 2-a cam pe la 90 asa si au scartait cauciucurile cand am dat drumul la ambreiaj dar din fericire n-a avut nimic masina.

ambreiajul (discul) se toceste si se poate supraincalzi doar in momentele in care patineaza (adica cand nu e cuplat sau decuplat complet). daca se supraincalzeste ansamblul se poate decali arcul diafragma si se poate ca placa de presiune sa nu mai apese cum trebuie pe disc, cum se pare ca am patit eu cu cupeul, nu din vina mea ci din cauza supapei limitatoare pe care am scos-o azi (e mult spus supapa, era o bucata de tabla cu gaurica mica-mica).

supapa avea rolul de-a limita debitul de lichid, deci de a cupla mai incet ambreiajul, indiferent de cat de repede dadeam drumul la pedala, lucru foarte nociv atunci cand mergi sportiv. am scos-o azi si chiar se simte cum ar trebui la o masina normala... din pacate prea tarziu, ambreiajul patineaza la lansari insa nu scapa odata cuplat.
tre is offline  
Old 09-05-06, 14:41   #10
pdw

Stage 3
 
Join Date: May 2005
Oras: Iaşi
Age: 28
Posts: 125
Talking Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Ambreiajul se strica si daca incerci sa tractezi ceva foarte greu. De ex., am vazut aseara pe Pro 7 cate rulote poate sa traga un Opel Meriva pe distanta de 100m: 15 Cand a incercat cu 18, s-a dus ambreaiajul inainte de a ajunge l-a finish.

P.S. Nu sunt 100% sigur ca e corect tot ce am scris, pt ca nu stiu prea multa germana si asta am inteles eu.
pdw is offline  
Old 14-05-06, 08:10   #11
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Oras: bucuresti
Age: 31
Posts: 441
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

se mai uzeaza placa d ambreiaj cand dormi petinesi vresi sa pleci cu a 2-a sau a 3-a de pe loc. mi-a povestit un amic care lucreaza la un service a a mvenut unu cu un clio nou de 2 ori intr-o luna saschimbe ambreiaju. si a 2-a oara a plecat un mecanic cu ele pestrada savada cum mergesi cica ala pleca cu a 3 si in cel mai bun caz cu a 2.
mae is offline  
Old 14-05-06, 21:58   #12
tre

Stage 5
 
tre's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Oras: Ploiesti
Age: 32
Posts: 1,872
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

da, deci discul se toceste atunci cand patineaza. ca sa plece cu a 2a, a 3a tre sa patineze mai mult discul. sigur, daca sarcina e prea mare (15-18 rulote, busteni, etc.) se pot intampla o groaza de chestii.
tre is offline  
Old 15-05-06, 23:50   #13
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Oras: O R A D E A
Age: 27
Posts: 4,269
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

am vazut ca a venit vorba de ambreiaj ... am si eu o intrebare poate mai ciudata.... la un motor diesel , cand schimb treptele, incep sa accelerez un pic inainte sa las complet de ambreiaj ..... Distrug ceva la masina prin acest lucru?
__________________
Bogdan_mb is offline  
Old 16-05-06, 00:17   #14
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by wtcvictim
am vazut ca a venit vorba de ambreiaj ... am si eu o intrebare poate mai ciudata.... la un motor diesel , cand schimb treptele, incep sa accelerez un pic inainte sa las complet de ambreiaj ..... Distrug ceva la masina prin acest lucru?

Este benefic si ideal sa mentii turatia motorului (prin usoara accelerare) ,egala cu turatia discului de ambreiaj data de lantul cinematic roti-planetare-angrenaje CV.Pt. asta e necesar sa fi acomodat cu masina si sa ai ceva experienta la volan.
turbojack is offline  
Old 16-05-06, 00:26   #15
Bogdan_mb

Stage 5
 
Bogdan_mb's Avatar
 
Join Date: May 2005
Oras: O R A D E A
Age: 27
Posts: 4,269
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cand se strica cel mai tare ambreiajul ?

Quote:
Originally Posted by turbojack
Este benefic si ideal sa mentii turatia motorului (prin usoara accelerare) ,egala cu turatia discului de ambreiaj data de lantul cinematic roti-planetare-angrenaje CV.Pt. asta e necesar sa fi acomodat cu masina si sa ai ceva experienta la volan.
pai ce pot sa zic de experienta ... nu ma laud sunt la inceput de drum ... adica nu pot zice ca sunt un sofer experimentat si nu vreau sa distrug masina ... intaleg cum e benefic si ideal , dar in situatia de fata , e posibil sa se strice ceva ?
Bogdan_mb is offline  
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning