Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 30-11-09, 16:03   #1
adi01

Stage 5
 
adi01's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 373
Default Cum pot creste presiunea la turbina

Am un SAAB 9000 2.0 Turbo cod Motor B202R 150 KW... pe turbina Scrie Garett ..
intrebarea mea este.. care este presiunea de fabrica la aceasta turbina.. si pana la cat o pot duce - presiunea ma refer ( fara sa o suprasolicit ) si cum fac acest lucru ... Cati cp as mai castiga din acest lucru ?

cam multe intrebari ..
__________________
Owned cars:
SAAB 9000 2.0t Unknown HP >
SAAB 9-5 2.3t Aero
Dacia Logan 1.6MPI
Matiz 0.8l
adi01 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-09, 00:29   #2
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cum pot creste presiunea la turbina

Din cate tin minte,este parca un t25 sau un derivat(hibrid de fabrica din t25). Probabil ca ai overboost 0.8bar.Nu e vb de suprasolicitat turbina,ci de faptul ca trebuie sa existe un raport mai mult sau mai putin fix,intre agentul ce aprinde aerul si aer ( un raport stoichiometric),ce poate fi usor dezechilibrat spre plus, insa numai din partea cu benzina ....cu aerul daca te joci,se mai topeste cate-un piston,mai curbezi artistic o biela ori o scoti in natura,sa vaza si dansa cu frumusete de lume vietuieste in afara blocului motor...
Asadar,NU umbla la tija actuatorului !...singura modalitate de a-i mai da un pic boost,e sa o faci din soft * (doar asa poti adauga si benzina,fiind injectie) doar la cele pe carburator ori injectie mecanica(diesel si benzina) poti face asta "la margine de trotuar".
Probabil resoftat pt strada(adica ramanand si placuta la condus ca si masina pt transport),ai castiga vreo 20cai ...mai important decat numarul cailor si al NM, este FELUL cum ar arata curba de putere si cuplu,optimizata in sensul eficientizatii in utilizarea cotidiana (sau,dipa caz, in curse...si aici sunt mai multe tipuri de mape,in functie de necesitati..difera de la una la alta..binenteles dupa un anumit nivel de performanta,se folosesc numai ecu standalone,complet programabile).
Si ca sa-ti raspund si la intrebarea inutila ce constituie esenta postului tau, probabil ca va avea eficienta turbina ta impreuna cu intercoolerul,trasul de admisie si injectoarele tale(toate stock)...pana pe la 1bar.Dupa,doar vei incalzi inutil aerul,cu mari sanse de detonatie.

*-cauta ca aveam aici pe forum si oameni ce optimizeaza ei softul si deasemenea,oameni ce import si implementeaza soft creeat si testat de forme cu traditie in domeniu.
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 03-12-09, 11:11   #3
adi01

Stage 5
 
adi01's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 373
Default Re: Cum pot creste presiunea la turbina

Nu cred ca vor dansa pistoanele pe capota... avand in vedere ca motorul meu rezista pana la 500 de CP ( Aici fac referire la pistoane si etc ) ... am gasit acest website in care spune urmatoarele :

All Saab 9000 Turbo engines come with a steel crank, steel rods and Mahle pistons and they can handle up to 500bhp and still last 250,000miles without a problem.
From 1991 boost pressure was controlled by a more advanced ECU so increasing the boost will simply be cancelled out by the ECU. To get around this, fit a new chip direct ignition box. Saabflight can supply you with one of these for 365 pounds and will allow the engine to get 1.2bar of boost and 250bhp on a standard exhaust for the 2litres and 270 for the 2.3 litre.

http://www.strikeengine.com/saab-tun...ing-guide.html


Nu prea inteleg de ce spui ca intrebarea mea este inutila ! avand in vedere ca eu am pus intrebarea asta pentru ca eram in necunostiinta de cauza !

Deci concluzia .. o remapare ceva recomandari ? ( In moldova bineinteles )
adi01 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-09, 12:04   #4
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Cum pot creste presiunea la turbina

Din umilele mele cunostinte joaca in mod gresit cu amestecul aer-benzina va face motorul sa nu functioneze in parametri si indiferent de puterea la care rezista internele va iesi o minunata ciorba cel mai probabil , acum sa ma corecteze cineva daca gresesc ca nu mi s-a intamplat pana acum

From 1991 boost pressure was controlled by a more advanced ECU so increasing the boost will simply be cancelled out by the ECU. daca intradevar ai acest tip de ecu este clar ca fara resoftare nu faci nimic , oricum este o masina buna , nu-ti bate joc de ea in cautarea cailor putere
__________________
1962 Fiat 600D
1981 Fiat 131 (1991-2000/2009-prezent)
1987 Lancia Delta HF 1.6
Fiat Coupe 20VT Plus
2005 Iveco Daily

Carpe noctem
denver is offline   Reply With Quote
Old 04-12-09, 05:32   #5
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cum pot creste presiunea la turbina

Quote:
Originally Posted by adi01 View Post
Nu cred ca vor dansa pistoanele pe capota... avand in vedere ca motorul meu rezista pana la 500 de CP ( Aici fac referire la pistoane si etc ) ... am gasit acest website in care spune urmatoarele :

All Saab 9000 Turbo engines come with a steel crank, steel rods and Mahle pistons and they can handle up to 500bhp and still last 250,000miles without a problem.
From 1991 boost pressure was controlled by a more advanced ECU so increasing the boost will simply be cancelled out by the ECU. To get around this, fit a new chip direct ignition box. Saabflight can supply you with one of these for 365 pounds and will allow the engine to get 1.2bar of boost and 250bhp on a standard exhaust for the 2litres and 270 for the 2.3 litre.

http://www.strikeengine.com/saab-tun...ing-guide.html


Nu prea inteleg de ce spui ca intrebarea mea este inutila ! avand in vedere ca eu am pus intrebarea asta pentru ca eram in necunostiinta de cauza !

Deci concluzia .. o remapare ceva recomandari ? ( In moldova bineinteles )
Domnu' adi,topicul cu glume e altundeva pe forum...te-ai gandit vreo secunda ca ..ar fi cumva posibil sa fi avut si eu de-a lungul vietii vreun saab 2.3t sau 2.0t ? ..SAU poate NICI nu am nevoie sa cunosc masina/motorul respectiv pt a rade cu mare pofta de fanteziile tale si de felul incrancenat in care contrazici afirmatia mea legata de topit pistoane...PARADOXAL...NEAVAND nici cea mai vaga idee despre ce vorbesti...ASA CUM TU INSUTI AFIRMI in finalul replicii date mie...
Citeste cu atentie ce spun. Ia vezi tu,in ce situatie am zis eu ca topesti pistoane si indoi biele?
PS: te rog sa-mi arati si mie o fisa dyno cu motorul tau(sau altul identic) si interne stock la..500cai...=))....vad ca ai devenit brusc mare specialist in motoare turbo..nu stiu de ce mai intrebi aici daca tot esti atat de initiat...ar trebui sa treci direct la citirea si modificarea parametrilor...
PS2: daca vei astepta sa vina cineva pana in PN ca sa-ti remapeze tie masina,e posibil sa astepti mult si bine...adica nu iti permiti vii in bucuresti,insa esti dispus a plati 250-350euro pt remapare sau cip..am inteles ..sau alternativa ar fi sa iei acel cip din link la 440euro+ taxe de expeditie...si nu mai face galagie'n gura cand cineva cu infinit mai multa experienta decat tine in toate domeniile auto,incearca sa-ti arate una sau alta,indiferent de stilul si temperamentul(specific fiecarui individ) ce poate razbate din explicatia mentionata. Ironia ,umorul si tratarea relaxata a unor probleme,este apanajul oamenilor inteligenti...cei ce sunt deranjati,ar putea macar sa aiba decenta de a nu arata ca ...nu sunt asa cum poate cred dansii ca ar fi..
"Au revoir !"..ca sa citez un coleg moderator mai tanar de pe acest forum
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 04-12-09, 15:10   #6
adi01

Stage 5
 
adi01's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 373
Default Re: Cum pot creste presiunea la turbina

Hai sa nu ne mai certam... nu sunt expert in motoarele turbo sincer.. da eu nu sunt genu sa despic firul in 100 ca tine .. deci incheiem subiectul .. In iasi ceva recomandari cu firme care efectueaza remapari?

Last edited by adi01; 04-12-09 at 15:17.
adi01 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -