Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-10-09, 17:45   #1
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Cateva probleme E30

sa incepem cu inceputu'.umbla de obicei zicala ca atunci cand esti prost si viata-i grea , am facut prostia sa schimb diferentialu de 3.91 cu unu de 4.10 si din greseala cand s-a dat jos diferentialu a iesit si a 2-a parte din cardan (s-au prins suruburile de la cardan de prinderea de la diferential) , nestiind la vremea respectiva l-am pus inapoi cum am apucat ca dupa aia sa invat ca el e echilibrat si tre sa-i faci semne cand il dai jos ca sa-l pui la loc in aceeasi pozitie.de atunci am mai pus odata ursu pe canal (cineva mi-a spus ca ar trebui sa aibe niste cruciulite care trebuie sa le asez) si am dat scutu si evacuarea jos si m-am uitat pe cardan pe toata suprafata lui si nu am vazut nimic decat placutele de echilibrare.asa ca am montat totu la loc si am plecat cu coada intre picioare iar rezultatu e o vibratie destul de enervanta de la 60 pana pe la 90km/h.intrebare mea este exista alta solutie mai simpla sa-l pun in pozitia lui initiata decat sa-l misc orbeste cate un dinte pana nimeresc?

problema urmatoare : de cand am adus masina (germania) nu porneste la sfert de cheie , trebuie sa-i dau 2-3 pedale inainte si pana se incalzeste nu sta deloc la relanti , chiar scade foarte urat in 300 de ture.si dupa fiecare pornire 1-a si a 2-a inneaca(dupa aia daca ma opresc la vreun semafor sau alceva pleaca bine , problema e doar imediat dupa pornire).

3 : din cand in cand pe la 60km/h in viteza a-4a se aude un huruit la roata din spate de pe partea soferului.se aude mai des pe la 60 intr-a 4-a daca o las usor din acceleratie.cand incepe si se aude ii dau putin gaz sau franez usor si nu mai face.si nu se aude de fiecare daca (are zile si momente in care face si zile si momente in care nu zice nice pss).

4 : de fiecare daca schimb vitezele(in special 1,2,3) cand dau drumu la ambreiaj se aude un "pacanit" "cloncanit" exact in zona diferentialului , si simt masina ca se zgaltaie putin in momentu respectiv, nu tare dar se simte(oricat de usor as da drumu la ambreiaj).precizez ca nu conduc agresiv deci nu dau drumu la ambreiaj ca gheorge si am condus diverse masini si cu nici una nu am experimentat asa ceva.

mai multe persoane mi-au zis ca as fi paranoia dar si cu muzica data tare(ma enerveaza sa aud huruituri si cloncanituri asa ca dau muzica mai tare) simt masina daca vibreaza sau cloncane sau are alte nereguli care in mod normal nu ar trebui sa existe.

masina e un BMW E30 318 din 85.Motor M10 injectie.

am schimbat buji , toate filtrele , uleiu.verificat uleiu in cutie, diferential , verificat flansele de la cardan.pt problema 4 am incercat cu alt diferential(de acolo problema nr1) si la fel face.
Am fost la cateva "service-uri" si m-au aburit ca e masina veche si e normal sa faca asa...si am zis pas si incerc sa caut ajutor la oameni care chiar se pricep in domeniu.astept niste sfaturi si ma scuzati ca am scris un post de juma de pagina.Multumesc Anticipat

Last edited by Tzzantaru; 31-10-09 at 17:53.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 02-11-09, 12:26   #2
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Cateva probleme E30

nimeni?
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 02-11-09, 13:03   #3
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cateva probleme E30

imprumuta un calculator de injectie de la cineva cu acelasi motor sa vezi daca merge la fel
Verifica fise si distribuitor plus platina - din nou, schimbi ce e stricat, nu carpesti nimic. Desi s-ar putea sa nu aiba legatura directa cu problema ta, e bine sa verifici si sa schimbi tot ce e stricat, deoarece o sa mearga mai bine motorul asa.

Trebuie sa cureti motorasul de relanti ( merge cu spray de carburator 2+2 de la orice magazin de piese auto). Curata si clapeta de la debitmetru daca esti tot prin zona. O turatie de 300 rpm ar putea indica si anumite probleme la pompa de benzina - cand pui contactul o auzi cum bazaie ( inainte sa rotesti cheia sa pornesti ma refer)

Tampoanele de la cutie in ce stare sunt? Problema cu zgaltaitul cred ca este din cardan, trebuie sa afli urgent cum il echilibrezi!

imi pare rau ca nu am putut sa iti ofer mai multe indicatii:-s
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 02-11-09, 15:00   #4
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Cateva probleme E30

mersi de raspuns , am sa incerc sa fac ce ai spus.pompa de benzina se aude , adica bazaie bine cand pun contactu.cand am fost cu masina prin service tampoanele si la motor si la cutie erau bune.problema cu zgaltaitu o aveam si inainte sa frec cardanu...acu nu stiu.poate fi si de la el.mersi de raspuns
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 14-10-10, 00:27   #5
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Cateva probleme E30

revin cu problemele )

nu prea porneste la sfert decat uneori cand are ea chef , nu tine relanti-ul de nici un fel..la fel tot numa cand are ea chef , ca sunt momente in care si porneste bine si tine si relanti-ul frumos.(mentionez ca toate astea se intampla la rece..dupa ce se incalzeste motoru daca il opresc si il pornesc iar merge frumos)
trage ca un cal mort.compresia a iesit bine(ce-i drept facuta mai de demult dar nu-i un motor alergat.nu-l forjeaza nimeni).
din cand in cand mai da rateuri si scade turatia pt o fractiune de secunda.

am schimbat : bujii , fise , capac delco , pipa , furtune de benzina crapate sau imbatranite.
am curatat : cam ce am prins inclusiv cotu de la admisie si clapeta
am mai schimbat din poza de mai jos 1 , 2 , 3.

daca stie cineva ce este nr. 4?

cum ar trebui sa reactioneze masina daca scot mufa de la sonda lambda?ca daca o scot nu se simte absolut nici o diferenta.

quote dintr-un manual de la injectie
"L-Jetronic System - Lambda - Why?
n Basic L-Jetronic System measures air mass and
provides appropriate amount of fuel
n Note: although a precision system, there is no
feedback for the system to know of any variances:
u Aging components
u Fuel characteristic differences
n Catalytic converters require precise mixture
control for operation
n The air fuel ratio of standard L-Jetronic system is
not accurate enough for proper catalytic converter
operation"

ceva pareri?sugestii?

ramane calcu , pompa de benzina (care nu am de la cine sa le imprumut si sa cumpar din partea cealalta a tarii sa le platesc + transport doar pt teste nu e prea rentabil).poate fii ceva si de la pompa de benzina?cand pun contactu se aude "bazaitu" ala.dupa ce pornesc motoru daca stau langa masina inca se aude cum lucreaza pompa.daca te concentrezi putin se aude mai tare bazaitu de la pompa decat motoru
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	HPIM1092.jpg
Views:	117
Size:	203.8 KB
ID:	1694709  

Last edited by Tzzantaru; 14-10-10 at 00:36.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 14-10-10, 09:35   #6
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Cateva probleme E30

ceva pareri?sugestii?

ramane calcu , pompa de benzina (care nu am de la cine sa le imprumut si sa cumpar din partea cealalta a tarii sa le platesc + transport doar pt teste nu e prea rentabil).poate fii ceva si de la pompa de benzina?cand pun contactu se aude "bazaitu" ala.dupa ce pornesc motoru daca stau langa masina inca se aude cum lucreaza pompa.daca te concentrezi putin se aude mai tare bazaitu de la pompa decat motoru [/QUOTE]

pompa de benzina ti-ar pune probleme in turatii mari daca nu ar mai functiona cum trebuie. e posibil sa nu se amorseze calumea inainte de pornire (are totusi o varsta masina ta)

face la fel si daca lasi contactul pus mai mult timp inainte sa actionezi demarorul?

ai curatat cu spray de contate releele de pornire( sunt intr-o cutiuta mica pe contraaripa de pe partea soferului. e in dreptul debitmetrului.

ma mir ca ai sonda lambda. eu am avut tot M10, tot din 85, dar la mine era o conversie de la carburator la injectie L-Jetronic si nu motasera si sonda lambda. Masina mergea insa fara probleme. un calculator de M10 n-ar trebui sa fie scump, dar sunt slabe sanse sa il fi prajit sau stricat.
Plus, daca era stricat, nu pornea deloc

afla ce senzori are motorul tau si curata-i bine cu spray de contacte. nu te apuca sa cumperi senzori noi, ca e posibil sa fie un contact oxidat.
de altfel, verifica si cablurile electrice pentru intreruperi.

din ce spune textul tau despre L-Jetronic, sistemul de injectie nu e suficient de avansat incat sa inteleaga datele de la sonda lambda.

daca iti da rateuri si face figuri cu pedala la podea, verifica luleaua de la distribuitor si aprinderea. poate e reglata prost. aveam si eu probleme cu al meu la cap asta. ori venea bateria peste distribuitor, ori sarea luleaua singura cand apasam acceleratia pana la fund.

verifica si nivelul uleiului, ca asta e mereu uitat si lasat la urma cand sunt alte probleme cu masina, iar apoi "face buba".
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 14-10-10, 12:26   #7
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Cateva probleme E30

in turatii mari nu face probleme(bine , 3000-3500 ca mai mult nu vede).
cat timp e rece motoru pot sa las contactu si 5 minute.la fel porneste.
dupa ce se incalzeste merge relativ bine(mai da rateuri).

am verificat si panoul de sigurante si nu are nereguli.si eu ma mir ca are sonda , ca am mai avut un urs M10 inainte,aceeasi injectie si ala nu avea sonda.cu calculatoru ce pot sa zic , daca merge bine dupa ce se incalzeste motoru nu cred ca sunt probleme.ma gandesc ca daca erau probleme mergea prost tot timpu.

la ce senzori am verificat m-am uitat si la contact si nu erau oxidati.iar cablurile electrice sincer sunt vreo 3-4 fire care draq stie de la ce sunt si ce fac.

pedala la podea n-a vazut masina , a vazut maxim 5000(pe loc nu in mers) si nu a dat rateuri.capacu si luleaua sunt noi , sunt schimbate recent , si cand le-am schimbat a zis ca aprinderea e buna.iar bateria nu se misca din loc ca are un sistem de prindere care o tine fixa.

nivelu la ulei e bun.nu manca nici un gram de ulei.il verifica regulat(il las sa se aseze peste noapte si il mai verific dimineata sau inainte sa plec).

am fost la diversi mecanici care ori s-au uitat ca broasca-n tzeava , ori au zis ca sigur e de la debitmetru si trebuie reglat(si am fugit cat de repede am putut) ori am dat de vesnicii mecanici de dacii.ca mi-a recomandat cineva un "mecanic bun" si am zis sa merg.am ajuns acolo ridica asta capota , se uita el pe acolo , nush la ce dreq umbla si ce face si imi zice sa pornesc masina si da sa inchida capota.si in loc sa o puna frumos jos cum se inchide ea..ii da ciobanu drumu de sus ca la dacie....am zis ca mi-a facut scut pt motor din capota in momentu ala..si am plecat si de acolo

Last edited by Tzzantaru; 14-10-10 at 12:31.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -