Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 12-07-09, 10:50   #16
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

da stiu am descarcat o parte din ele ... dar exact cum ai zis tu nu prea ma descurc, citesc si vad dar nici nu ma pot baga de unul singur sub masina si sa incep sa desfac ....
am citit si sincer nu stiu, discul de ambreiaj sau placa de presiune sau cum mi-a zis si tata ... ferodoul ma cam insel (aia nu e frana de pe spate? )

@turbojack

ok daca am prajit ambreiajul de ce mai merge? , masina a mai mers?


moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 11:02   #17
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Oras: Pe partea īntunecata a lunii
Posts: 2,237
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

FERODOU este MATERIALUL ce se afla NITUIT pe discul de abreiaj, Tot FERODOU i se spune si la materialul nituit pe sabotii de frīna ce se afla īn tamburul rotilor din spate. Daca la sabotii de frīna īn spate poti nitui ferodo-ul la discul de ambreiaj nu merge si trebuie schimbat cu totul. Asta este acela ce a īnceput la tine sa puta si sa iasa fum.

Numele de FERODOU a fost practic preluat īn jargon de la numele producatorului a acestui material consumabil folosit ce se numeste FERODO.

Din cīte-mi aduc eu aminte, ca sa-l schimbi trebuie data jos cutia de viteze.

Daca te bagi sub masina, vezi ca īntr-e motor si cutie este o TABLA DE PROTECTIE. Asta daca o dai jos, poti sa vezi īntregul sistem de ambreiaj.

Ambreiajul (daca te uiti īn manual) vezi ca e compus din 3 Parti. Disc de ambreiaj, placa de presiune si rulment de presiune. Prin apasarea pedalei de ambreiaj, misti rulmentul de presiune care la rīndul lui apasa foloiile arc ale placii de presiune īn asa fel īncīt sa īndeparteze acesta de discul de ambreiaj moment cīnd se īntrerupe transmisea turatiei motorului la cutie pt. actiunea de schimbare a vitezei. Cīnd iei piciorul de pe ambreaj, se slabeste presiunea rulmentului pe foliile de arc iar placa revine īn pozitia initiala de presiune pe disc si transmisia turatiei are loc. Daca tu ti ambreiajul numai pe jumatate calcat sau la actiunile tale de drift discul īncepe sa patineze pe placa si-l īncalzeste de-i sar dracii moment cīnd īncepe sa se arda ferodoul. Ca rezultat ai fumul ce pute si o uzura prematura a discului.

Last edited by CyberCSX; 12-07-09 at 11:04.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 12:51   #18
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

aha ... m-am uitat m-am documentat o perioada de timp, deci daca mi s-a facut praf ferodoul sa zicem sau mi s-a uzat destul de mult, cam ce ar trebui sa schimb

eu m-am gandit sa schimb placa de presiune, si discul de ambreiaj,

- un prieten m-a sfatuit sa verific uleiul din cutia de viteze ca masina inca merge, chiar merge bine doar ca nu mai are acel demaraj care il avea si se tureaza un pic motor asa pe degeaba

edit:
cat despre masina, masina inca merge am aruncat vreo 2 flacoane de 5 litri pe motor acolo sub baterie (Exact unde se uneste motorul cu cutia de viteze) si a iesit destul de mult abut si masina acuma merge destul de bine

- si cu cutia de viteze nu stiu nu prea m-as baga sub masina sa ma apuc sa desfac ca pot eu sa citesc si una alta dar daca gresesc ceva ... pot sa fac o boacana mai mare si cred ca voi fii nevoit sa merg la mecanic ... doar doresc sa stiu cam ce ar trebui schimbat sa nu ma prea traga mecanicul in tzeapa

Last edited by moisoiu; 12-07-09 at 12:53.
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 13:07   #19
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Oras: Pe partea īntunecata a lunii
Posts: 2,237
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Nu trebuie sa schimbi placa de presiune. Aia e din OTEL si n-ai treaba cu ea. Trebuie sa schimbi DISCUL DE AMBREIAJ.

Īn poza de jos, vezi cum arata componentele.
Ti-am scris pe poza numele la fiecare:



Lasa tu uleiu de la cutie īn pace. La tine s-a īncins discul de ambreiaj, s-a uzat ferodo-ul de pe el, tu ai aruncat apa rece = schimbare termica brusca, e normal sa nu mai ai un cuplaj asa cum trebuie.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 13:19   #20
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

a ok multumesc foarte mult de ajutor, ok o sa merg la un mecanic ... acuma o intrebare mai mult sau mai putin prosteasca stie cineva la ce pret e discul de ambreiaj
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 14:14   #21
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Oras: Pe partea īntunecata a lunii
Posts: 2,237
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Eu nu sīnt īn Romānia asa ca nu-ti pot spune preturile din tara dar daca tu ai de gīnd si pe viitor sa te joci cu masinuta aia (drifturi / liniute etc) ar trebui sa te gīndesti sa schimbi īntregul sistem de ambreiaj (vezi poza de mai sus) cu unul de COMPETITII mult mai rezistent la "joaca" (si mai scump) decīt cel de serie ce-l monteaza "nenea navetistu" īn masinba lui cu care merge la lucru si la piata.

Dupa ce ai schimbat toate astea si continui sa te joci, vezi ca īn timp record s-ar putea sa-si ia ramas bun si planetarele alea de serie si vechi de cīnd popa.
Alti bani, alta muzica.

Last edited by CyberCSX; 12-07-09 at 14:18.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 17:17   #22
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

hmmm .... da ai foarte mare dreptate ... eu am facut aceasta mica "joaca" sa zic asa sa va si eu cum e senzatia ca pe toti i-am auzit si numai eu nu am incercat. A fost o data oricum mersi mult de ajutor maine sper sa ma ajute dumnezeu sa fac rost de niste bani si sa repar discul de ambreiaj, rulmentul de presiune si daca chiar e nevoie si placa de presiune.

Si cam atat cu joaca in rest am sa ma ocup mia mult de instalatia de sunet... sper ca acolo nu o sa am probleme mai mari ...

Mersi foarte mult CyberCSX si daca mai am probleme mai las cateva posturi pe aici poate ma mai poti ajuta la ceva
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 18:55   #23
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Oras: Pe partea īntunecata a lunii
Posts: 2,237
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Cu placere !

Cu instalatia de sunet, daca-ti bagi acolo vreun aplif de 1000 - 5000 wati si alte ghidusii din astea, gīndestete la un cablaj serios sa nu iei foc, o baterie tzeapaca ca cu "michiduta" alea de pornire de 45 Ah nu faci mare brīnza si gīndestete la un alternator cu capacitate mai mare de īncarcare.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 20:42   #24
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

eh daca as baga o instalatia audio de 1000-5000 de wati fii convins ca nu in dacie as baga )

intr-o dacie o sa pun un rx 44 magnat posibil si la un kit de cabluri de 25 mm sau 35 mm am sa vad cum voi sta cu bugetul
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 21:39   #25
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Oras: Pe partea īntunecata a lunii
Posts: 2,237
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Spor la treaba.
Intra īn sectorul DACIA al forumului si plaseaza si tu acolo ceva poze cu ea.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 12-07-09, 21:48   #26
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

dupa ce termin cu ea, da pana atunci mai pun un pic pe ea niste "dotari" mici si mari si sa fac capota (ca arata ca naiba am tras un strat de vopsea alb 13 cand colo nu era alb 13 ce alb stralucitor)
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 00:35   #27
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

ok am terminat si cu placa de presiune in care am facut o gaura in cert aproape complecta, si un disc de ambreiaj ... care numai disc nu era

mi-am invatat lectia minte sa nu ma joc cu ceva ce costa bani toata joaca m-a costat vreo 4 milioane (placa de presiune Bosch, discul de ambreiaj de la uzina, si niste placute de frana tot bosch [placute de frana pe motivul ca celelate erau prea dure si nu erau bune... of of ] + manopera)

- am aflat si culoarea masini mele care este alb boreal .... pacat ca nu am aflat inainte sa imi cumpar spreiul alb 13

acuma recent am avut iarasi niste probleme cu dacia ... (mi-am ars periile la electromotor) le-am reparat m-au costat 50 de ron (cu manopera cu tot) si merge masina dar...

acuma in ultima perioada am niste probleme foarte nasoale...
1) De cand mi-a schimbat placa de presiune, si discul de ambreiaj, pedala prinde numa jos (si e foarte nasol si nu imi place) si m-am gandit sa ridic un pic ambreiajul, macar un pic mai in sus, si la viteze de 40 km/h sau peste cand schimb viteza din 1 in 2 sau din 2 in 3 sau din 3 in 4 si/sau din 4 in 5 masina se tot smuceste se tot clatina din ce cauza poate fii asta? m-am gandit ca poate se ineaca motorul sau merge motorul in 3 pistoane din cauza bujiilor sau platina o fii veche, sau poate capacul delcou o avea ceva probleme ....

2) alta problema e ca dacia mea consuma 10 litri de benzina ... care mi se pare foarte mult chiar foarte mult si vreau sa reduc consumul ... cineva mi-a recomandat o reconfigurare de jigloare ... si mi-a recomandat sa il schimb cu cel acutal (1310) cu cel de 1300 si din start imi reduce consumul, dar nu o sa mai am demaraj sau nu stiu
cam ce imi puteti recomanda sa fac sa reduc consumul, m-am gandit sa imi pun instalatie de gas dar din pacate de bugetul respectiv nu pot face rost asa rapid

3) si alte probleme ce mai am ...e turometrul nu imi merge... imi arata la ce turatie e eronat, si cablul de kilometraj am dat intr-o zi peste o groaba sau habar nu am si nu mai merge, imi arata 0 km/h si nici cati km fac . Daca poate cineva sa imi spuna care ar fii cauza si cum pot sa inlocuiesc cablu de kilometraj sau ce ar trebui sa repar si cablu de turometru ar fii super

4) am o alta problema iarasi .. cand ascult muzica sau cand e pornit motorul imi clipesc becurile asa rapid iar cand ascult muzica dupa ritm imi sare acul de la presiune ulei, si temperatura apa... un prieten mi-a zis ca face undeva scurt... dar unde nu am idee, poate ma puteti lamuri voi.

multumesc si sper sa ma puteti ajuta sa rezolv problemele si sa invat si eu ceva despre dacie ... sper macar ca pana in 2011 sa stiu sa mi-o repar singur

off topic

e adevarat ca din 2011 dacia nu va mai putea fii pusa in circulatie .. ma refer la daciile acestea vechi decat daca le pui catalizator si nu stiu ce filtru ?, poate cineva sa imi confirme acest mit ? ca deja incepe sa se aude din ce in ce mai des

multumesc frumos
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 12:06   #28
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Oras: Bucuresti
Age: 33
Posts: 6,787
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Pana nu se va da o lege, legat de circulatia masinilor euro/non-euro... e un mit.
1. e normal sa cupleze mai jos pedala de ambreiaj. Cu cat se uzeaza mai mult discul, cu atat tine mai sus. Se poate regla, dar e posibil sa nu-ti mai cupleze bine ambreiajul dupa aceea.
2. nu e foarte mult consumul de 10%. Da, jigloarele de 1300 sunt mai mici, dar nu-ti imagina ca scade foarte mult consumul. Parerea mea e sa ai "piciorul mai usor". Stilul de condus influenteaza foarte mult consumul... accelerari usoare, fara sa calci brusc pedala; schimbate treptele de viteza in jur de 2500 ture; treapta inferioara de viteza, atunci cand e subturata si vrei sa accelerezi...
3. cablul de km se desface din bord, in spatele ceasurilor (are o piulita) si din cutia de viteze. Se schimba usor.
4. electrician.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 15:24   #29
moisoiu

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Oras: Oradea
Posts: 120
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

ok... dar am prieteni care si ei au dacie... si conduc mai agresiv decat mine (nu ma laud cu asa ceva ca nu e lauda e o prostie) si a lor consuma 6-7 litri si acuma nu ca ii cred eu unul din ei a ramas in pana de benzina a bagat de 5 litri si ne-am plimbat in jur de 80 de km prin oras am facut toata oradea in lung si in lat

- ok si nus tii din ce cauza uneori masina smuceste ca si cum s-ar ineca? cineva mi-a zis de bujii ca masina mea ar merge doar in 3 pistoane sau chiar 2 ar putea fii asta cauza? sau poate fii si alta?
moisoiu is offline   Reply With Quote
Old 21-07-09, 16:32   #30
MihaiS
Opel Driver

Stage 5
 
MihaiS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Oras: Craiova
Age: 27
Posts: 1,153
Member of:
[Opel]
[Oltcit]
Default Re: Ajutor/reparare dacia 1310 L

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Nu trebuie sa schimbi placa de presiune. Aia e din OTEL si n-ai treaba cu ea. Trebuie sa schimbi DISCUL DE AMBREIAJ.

Īn poza de jos, vezi cum arata componentele.
Ti-am scris pe poza numele la fiecare:



Lasa tu uleiu de la cutie īn pace. La tine s-a īncins discul de ambreiaj, s-a uzat ferodo-ul de pe el, tu ai aruncat apa rece = schimbare termica brusca, e normal sa nu mai ai un cuplaj asa cum trebuie.
daca gresesc te rog sa ma corectezi... daca el a "prajit" ambreiajul in asa hal incat a inceput sa iasa fum eu cred ca si placa de presiune este afectata. nu se poate sa se fi "decalit" lamelele otelite? daca suprafata de contact a placii de presiune are o tenta violeta eu as recomanda schimbarea ei. nu sunt mare meserias dar eu asa am fost sfatuit..
MihaiS is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning