Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 30-05-09, 20:57   #1
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default Releu semnalizare (cum functioneaza) ?

Cine ma poate ajuta cu o schema de legare in instalatia masinii pt un releu de semnalizare cu 3 picioare ? cum functioneaza el mai exact , e legat inaintea comutatorului de semnalizare sau dupa ? Cat mai detaliat ca pt loseri explicat daca se poate , ms anticipat
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 30-05-09, 21:18   #2
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default Re: Releu semnalizare (cum functioneaza) ?

Deci ca circuit de test am folosit schema de mai jos :
Click image for larger version

Name:	semn.jpg
Views:	1382
Size:	8.8 KB
ID:	942329

Releu incepe sa caraie da dracu si becu se aprinde si sta aprins cam la jumate din puterea lui .

Cand il pun pe masina avariile merg , iar daca dau semnalizare pe rand nimic , nu se aprinde deloc nici un bec , si cateodata pe semnalizare stanga incepe sa caraie releu rapid dar tot nu se aprinde nici un bec pe masina .
Am incercat cu 2 relee si acelasi rezultat .

Unde gresesc ???
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 29-08-09, 06:54   #3
hpcnr

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 56
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Releu semnalizare (cum functioneaza) ?

Pai sa zicem ca ti-ai raspuns singur incercind si cu alte 2 relee:
1. blocul de semnalizare nu mai face contact cum trebuie si de aceea
releul "ciriie" ptr. ca el este facut (calculat) ptr. cel putin 2X21W pe
ramura stg. sau drp. sa aiba o "clipire" normala si cind se arde un bec
sa cupleze mai des. (cel mai probabil defect)
2. vreun scurtcircuit pe traseul de semnalizare dar m-as mira sa fie
pe amindoua partile (nu-i exclus!)

Releul se "leaga" asa:

49 = +v
49a = la blocul de semnalizare (care comuta pe stg./drp.)
31 = -v (masa)

exact cum l-ai controlat tu. Ca sa verifici repede pct. 1 si 2 faci asa:
- la compartimentul motor legi releu de la baterie cu + si - si 49a la
unul di semnalizatoare fata (care vrei tu) pe firul ce vine de la blocul
de semnalizare (ai grija sa nu-l legi la masa). Daca ramura respectiva
functioneaza bine atunci verifica si cealalta. Daca amindoua se aprind
corespunzator atunci ii de vina blocul de semnalizare. Daca nu verifica
sa nu ai becuri arse sau contacte imperfecte la becuri in socluri. Daca
nu sint becurile de vina si fac contact ferm atunci ai un scurtcircuit.
Verifica totusi si conectorul de la blocul de semnalizare sa fie cuplat
ferm si sa nu aibe contacte oxidate.

Last edited by hpcnr; 29-08-09 at 07:15.
hpcnr is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -