Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 07-03-09, 05:16   #1
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Exclamation Problema "oboseala" frana

O sa fiu scurt:

Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD 150 CP, ABS, EBD, ESP, CBC, HDC, HSA

La viteza mare - peste 100Km/h daca franez - prima pedala brusca porneste ABS-ul. Deci franeaza OK. Pedala are cursa OK.

Uneori de la a doua pedala - alteori de la a treia la viteza mare pedala are cursa ca si cum ar frana dar ABS-ul nu mai intra si se simte ca forta de franare scade. Ca si cum pedala n-ar mai fi apasata cu atata forta (sau cursa mai scurta - cum vreti). Parca placutele aluneca pe disc in loc sa frece.

Daca viteza la care se face franarea e mica - sub 70 - 80 Km/h franeaza OK indiferent cate frane brushte actionez.

Placute frana noi EBC. Nivel lichid frana OK. Si inainte de inlocuirea placutelor facea la fel.

Ce parere aveti ?

PS: Ii rog pe cei care "tuneaza" masini cu folie autocolanta cu imitatie fibra carbon sa se abtina de la pareri. Doresc pareri de la cei care au mai patit ceva asemanator sau care au cunostinte solide in domeniu.

Va multumesc.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 09-03-09, 18:10   #2
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Wink Re: Problema "oboseala" frana

OK. Dau liber la loganishti - "carbon-fiber" sa scrie si ei. Macar daca nu aflu rezolvarea problemei sa ma distrez.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 09-03-09, 20:23   #3
Dumitru Cristian
Oltcit Driver

Stage 5
 
Dumitru Cristian's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 771
Member of:
[DAEWOO]
[Oltcit]
[Old School Cars]
[4Rally]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Lichidul de frana e/a fost schimbat la timp? Da erori daca o pui pe scaner?
Dumitru Cristian is offline   Reply With Quote
Old 09-03-09, 21:44   #4
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Quote:
Originally Posted by Dumitru Cristian View Post
Lichidul de frana e/a fost schimbat la timp? Da erori daca o pui pe scaner?
Lichidul de frana are cca. 24.000 Km (ca si masina). E cel original. Nu l-am fortat - pana la 10.000 am mers ca si cu oua in masina.

Nu da erori. La reprezentanta nu poti spune ce am scris eu mai sus ca o sa-ti indruge verzi si uscate sa scape de tine. Trebuie sa mergi direct si sa le spui ce are defect.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 09-03-09, 22:57   #5
Dumitru Cristian
Oltcit Driver

Stage 5
 
Dumitru Cristian's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 771
Member of:
[DAEWOO]
[Oltcit]
[Old School Cars]
[4Rally]
Default Re: Problema "oboseala" frana

De obicei se schimba pe la 30.000 km sau 2 ani, care intervine prima, la Daewoo in manual scrie ca la 15.000 in cazul onor conditii grele, adica frane multe ....
Pei daca nu e de la lichid, alt ceva in afara electronicii nu vad ce ar fi, ai insira un rand intreg de sisteme electronice (pe care de alt fel nu le inghit dar in fine).
Din cate spui tu franari burste la vitezele alea incalzesc ceva lichidul... Deci daca e pe duca e normal...
De exemplu la Nubira s-a simtit diferenta la schimbarea acestui lichid. La Oltcit presupun ca nu te intereseaza.
(nu sunt adeptul fibrei de carbon spoilere de plastic & shit!)
__________________
Pasiunea nu are limite!
Dumitru Cristian is offline   Reply With Quote
Old 09-03-09, 23:23   #6
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Quote:
Originally Posted by Dumitru Cristian View Post
De obicei se schimba pe la 30.000 km sau 2 ani, care intervine prima, la Daewoo in manual scrie ca la 15.000 in cazul onor conditii grele, adica frane multe ....
Pei daca nu e de la lichid, alt ceva in afara electronicii nu vad ce ar fi, ai insira un rand intreg de sisteme electronice (pe care de alt fel nu le inghit dar in fine).
Din cate spui tu franari burste la vitezele alea incalzesc ceva lichidul... Deci daca e pe duca e normal...
De exemplu la Nubira s-a simtit diferenta la schimbarea acestui lichid. La Oltcit presupun ca nu te intereseaza.
(nu sunt adeptul fibrei de carbon spoilere de plastic & shit!)
Pare o cauza buna lichidul. Adica la prima frana e rece si actioneaza corespunzator. De la a doua - deja incalzit si obosit de nr de Km isi pierde caracteristicile. La viteza mica nu e dus la extrem deci chiar daca e cald si nu mai e in parametri reuseste sa faca fata solicitarii.

In cazul asta insa - ce caracteristici speciale are lichidul de frana ? De ce nu se pune ulei de ricin (exagerez) ? Din cate stim lichidele sunt incompresibile. Atunci ? Conteaza vascozitatea ? Sau ce caracteristica isi pierde in timp prin uzura lichidul de frana ?

PS: M-am uitat in vas. N-a prins culoare - inca e incolor si nivelul e OK.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 09-03-09, 23:48   #7
Dumitru Cristian
Oltcit Driver

Stage 5
 
Dumitru Cristian's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 771
Member of:
[DAEWOO]
[Oltcit]
[Old School Cars]
[4Rally]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Uite aici mai bine explicat: http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid
Problema e ca nu numai isi pierde calitatile cu timpul dar si absoarbe umiditate din mometul in care ai desigilat bidonul cu lichid de frana. In cativa ani poti ajunge la 5% apa...
Dupa ce am citit putin pe siteul asta a doua zi am fost la magazin sa iau lichid
http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm
Dumitru Cristian is offline   Reply With Quote
Old 10-03-09, 14:30   #8
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Problema "oboseala" frana

de o aerisire frane ai incercat
presupun ca problema a aparut dupa iarna nu ?
markizu is offline   Reply With Quote
Old 10-03-09, 16:47   #9
Dumitru Cristian
Oltcit Driver

Stage 5
 
Dumitru Cristian's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 771
Member of:
[DAEWOO]
[Oltcit]
[Old School Cars]
[4Rally]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Salut!
Daca ar fi nevoie de aerisire ar fi pedala lunga si nu ar tine frana mai deloc la prima pedala asa ca nu are nici o importanta! La prima pedala frana e buna la urmatoarele nu e ok...
Care e legatura ca e dupa iarna, inainte.....?
Dumitru Cristian is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 04:29   #10
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
de o aerisire frane ai incercat
presupun ca problema a aparut dupa iarna nu ?
Putin mai sus am scris ca e vb de un Qashqai nu de o Dacia. Cand am avut Dacie stiam sa iau cheia si sa pun un furtunas la fiecare roata la aerisitor si sa scot bulele de aer. Acu nu cred ca mai e cazul decat daca ceva rau s-a intamplat in circuit.

Quote:
Originally Posted by Dumitru Cristian View Post
Uite aici mai bine explicat: http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fluid
Problema e ca nu numai isi pierde calitatile cu timpul dar si absoarbe umiditate din mometul in care ai desigilat bidonul cu lichid de frana. In cativa ani poti ajunge la 5% apa...
Dupa ce am citit putin pe siteul asta a doua zi am fost la magazin sa iau lichid
http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm
Multumesc pt informatii. Pare totul logic acum. Cum da caldura si schimb gumele cu cele de vara - schimb si lichidul. Ceva pareri despre dot4 vs dot5 ca se pare ca fiecare are dezavantajele lui ? dot 4 se "incarca" cu apa in timp si isi pierde calitatile in timp ce dot5 nu absoarbe picaturile de apa deloc si daca cumva intra o picatura de apa in circuit nu e bine ca ramane separata ca apa de ulei.
klausi is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 11:19   #11
Dumitru Cristian
Oltcit Driver

Stage 5
 
Dumitru Cristian's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 771
Member of:
[DAEWOO]
[Oltcit]
[Old School Cars]
[4Rally]
Default Re: Problema "oboseala" frana

DOT 5 ESTE LHM si este folosit la Citroenurile hidraulice!!!!! Iti va distruge toate garniturile! Cred ca vroiai sa spui DOT 5.1
Dumitru Cristian is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 21:31   #12
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema "oboseala" frana

nu are treaba lichidu de frana cu oboseala. poate sa aiba si 100000 km lichidu, daca nu au intrat vrodata impuritati in sistem (aka desfacut des) nu are treaba. la tine ori se poate sa fie o candtitate mare de apa in sistem sau ulei de gatit (da , se poate asa ceva in romania) ori franele nu sunt asa eficiente. tine mine ca masinile astea nu sunt pentru circuit sa franezi asa non stop. nici franele aftermarket nu fac minununi, imbunatatesc franarea, dar nu elimina problemele legate de oboseala. mai ai grija ca atunci cand se racesc se formeaza sticla pe placute si prima franare dupa racire e "lenesa".

o masina stock ar trebui sa simta fenomenu asta cand ating placutele 300 grade. ca sa intelegi mai usor dupa 4-5 franari din astea dese. la tine problema e mai nasoala, cum am zis mai sus: apa sau alte uleiuri care se vaporizeaza la temepraturi mai mici.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 12-03-09, 01:27   #13
klausi
Nissan Driver

Stage 2
 
klausi's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 47
Member of:
[Nissan]
Default Re: Problema "oboseala" frana

Quote:
Originally Posted by DarkJEDI View Post
... mai ai grija ca atunci cand se racesc se formeaza sticla pe placute si prima franare dupa racire e "lenesa".

o masina stock ar trebui sa simta fenomenu asta cand ating placutele 300 grade. ca sa intelegi mai usor dupa 4-5 franari din astea dese. la tine problema e mai nasoala, cum am zis mai sus: apa sau alte uleiuri care se vaporizeaza la temepraturi mai mici.
Poti sa-mi dai mai multe detalii despre asa-zisa sticla (?!?) care se formeaza pe placute ?
Dupa cum am scris mai sus oboseala exista si cu placutele stock care s-au uzat. Deci in 23.000 Km placutele stock de pe fata le-am dus pana la metal ca s-ti faci o idee despre stilul de mers. A, si pana la 10.000 am mers fooooarte cuminte cu ea - accelerare progresiva si franare decenta. La cele de acum EBC - green stuff coeficientul de frecare e mai mare decat la stock (ei spun 0,55 - ) si sunt mai moi - cica genereaza ceva praf.
Din pacate nu am termometru laser sa vad temperatura placutelor.
Cat despre masini stock vs racing am avut o coaja de Corsa C 1,7 Di care uneori scotea fum - la propriu din roti din cauza stilului de mers si nu obosea deloc cu placute stock. E adevarat ca avea cu 500 Kg mai putin dar era doar o Corsa !!! Si la peste 150k Km nu inlocuisem niciodata lichidul de frana - era culoarea ciocolatei. Deci - french vs german sau ce ?
klausi is offline   Reply With Quote
Old 12-03-09, 08:47   #14
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Problema "oboseala" frana

eu acum vad ca ai schimbat placutele
schimbale placutele tale pot avea alte caracteristici
de ex
la lancia mea am pus placute ferrodo din pacate erau bune doar cand discu era rece
dupa mai multe franeri cand se incalzea ..nu mai franau eficieint

acum am pus frane racing la rece tine mai greu dar la cald sunt excelente ...
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
markizu is offline   Reply With Quote
Old 12-03-09, 12:00   #15
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema "oboseala" frana

sticla aia e sticla in adevaratu sens al cuvantului. placutele contin siliciu care la temoeraturi mari oxideaza imediat si se formeaza SiO2 aka sticla. placutele alea aftermarket merg la temeperaturi putin mai mari (350-400 grade) deci observi ca mare diferenta mu e. parerea mea sa e iei niste discuri cu caneluripentru evacuarea gazelor si racirea mai buna. mai mult de atat nu prea ai ce sa faci. incearca sa mergi mai usor sau daca vrei neaparat forja , ia o masina mai usoara. cu magaoaia aia nu prea ai ce sa faci. banuiesc ca un hatchback bun (focus, golf) o sa iti prinda muuuuuult mai bine.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -