Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 12-02-12, 22:54   #31
mikafly

Stage 5
 
mikafly's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
Default Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)

Quote:
Originally Posted by cangri View Post
La masinile cu injectie electronica cand se merge in frana de motor se taie alimentarea si toata benzina se duce pe retur.
Pe cand daca le pui pe liber se consuma acelasi ca la ralanti.
Stilul de condus pentru a merge economic depinde de :cilindree,greutatea masinii,conditiile de trafic.
Intr-adevar o masina cu cilindree mare poate consuma acelasi cantitate de carburand cat o masina cu cilindree mica ,in aceleasi conditii.
Ex:Eu am 2500cm3 consum mediu 11l/100km
Logan 1.4 consum mediu 10l/100km
Te-ai gandi ca la diferenta de cilindree si de cai putere ar trebui sa faca o diferenta mai mare la consum.
Dar nu face deoarece eu pot sa nu trec de 1500RPM ca sa ajung la viteza de 50km/h pe cand Loganul cu motor de 1.4 nu prea poate.Plus ca mie i-mi ia foarte putin sa ajung la acea viteza de "croaziera" pe cand motorului de 1.4 ii ia mai mult.Ajungand mai repede la acea viteza merg mai putin in acceleratie,care este partea care consuma cel mai mult carburant,si apoi merg mai mult in plaja de turatii care consuma mai putin.
Ati fi uitimi daca v-as spune ca am facut Bucuresti-Brasov cu 150RON in carburant.
Personal nu cred ca in frana de motor se taie benzina......probabil ai fost tentat sa spui asta deoarece ai observat pe consumul instant 0.0......dar fa un test.....lasa intr-o treapta de viteza....gen a-2-a...frana de motor de la 50kmh.....si a doua oara...tot in aceeasi treapta si tot de la aceeasi viteza ia-i contactul.......teoretic....dupa cele relatate de tine....masina ar trebui sa se manifeste la fel in ambele cazuri,ceea ce nu cred.
Parerea mea este ca frana de motor nu face parte din arsenalul de manevre corespunzatoare unui mers economic.
Consumul meu la un Opel Astra F Caravan 1.6i monopunct.........cu toate eforturile in afara nu a scazut niciodata sub 8...iar in oras sub 11.Masina are 237.000 km fara nici un fel de interventie.....consuma ulei....si nu trage cum ar trebui.Am incercat toate metodele de reducere a consumului.....care s-au dovedit inutile.Stiu clar ca acum 60.000 km masina consuma la drum lung pe autostrada cu fix 110kmh pe ceas....din full in full...4.3l /100 km.Acum totul este dat peste cap. Nu stiu care este cauza acestui consum marit de benzina....poate dati idei.
__________________
Dacia Nova 2.0 16v Turbo on gt28rs....Rats on Cocaine...E34 Turbo....Porumbar turbo fara blocant
Imi deschid bordel!!!
mikafly is offline   Reply With Quote
Old 13-02-12, 23:01   #32
Dennis_TL

Stage 5
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 389
Default Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)

ai mers de curand pe autostrada de ai scos consumul ala? te tragea o freza pe A2 si erai in frana de motor...vezi, si nu crezi ca iti scade consumul ...
si consumu ala de 11 e in oras, da in tulcea sunt multe dealuri deci la ses consuma 7%, esti in grafic nu te mai panica.
__________________
MERGEM INAINTE, CA INAINTE ERA MAI BINE!!!
Dennis_TL is offline   Reply With Quote
Old 13-02-12, 23:17   #33
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)

@ mikafly sonda lambda sau debitmetru.mai exact o sa vezi daca faci o diagnoza.
La a mea nu prea e recomandat sa scot cheia.Ca se blocheaza volanul
cangri is offline   Reply With Quote
Old 13-02-12, 23:22   #34
mikafly

Stage 5
 
mikafly's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
Default Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)

Quote:
Originally Posted by cangri View Post
@ mikafly sonda lambda sau debitmetru.mai exact o sa vezi daca faci o diagnoza.
La a mea nu prea e recomandat sa scot cheia.Ca se blocheaza volanul
Nu am zis sa scoti cheia......doar sa opresti motorul......in treapta de viteza.....in fine....ce vroiam sa zic este ca in frana de motor nu este taiata alimentarea.....
Debitmetru nu am.....motorul e un c16sz de opel.......nu exclud sonda lambda.....desi la testul cu "agrafa"....mi-a dat codul de eroare de la senzorul de detonatie....aka knock sensor.
mikafly is offline   Reply With Quote
Old 12-08-16, 11:36   #35
Adam Worth

Stage 1
 
Join Date: May 2012
Posts: 24
Default Re: Ghid de mers economic (8 pasi pentru a-ti salva portofelul)

Quote:
Originally Posted by Dennis_TL View Post
ai mers de curand pe autostrada de ai scos consumul ala? te tragea o freza pe A2 si erai in frana de motor...vezi, si nu crezi ca iti scade consumul ...
si consumu ala de 11 e in oras, da in tulcea sunt multe dealuri deci la ses consuma 7%, esti in grafic nu te mai panica.
Absolut de acord. Poti controla si in functie de stilul de condus, dar foarte mult conteaza si unde conduci.
Peste medie, dar in grafic.
___________________________
Marius
Tutorial economic
Adam Worth is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -