Sunetul produs de Pagani Zonda F se datoreaza evacuarii care e "an
hydroformed steel and ceramic coated,inconed manifold & titanium muffler
alloy structure" (site oficial) si de aceea produce sunetul acela metalic.
Oricum, filmuletele nu sunt concludente, Zonda F (C12 F mai exact) fiind
turat la maxim, pe cand C9 are viteza de croaziera, soferul nici macar
nu accelereaza. In plus C9 este inca in teste, poate nu are toate
elementele evacuarii montate.
E adevarat ca motorul e tunat de AMG special pentru Pagani, insa niciun
motor AMG nu suna nici macar asemanator. E adevarat ca sunetul e
impresionant, insa imi pare cam artificial, nu se aude mai deloc acel
"engine roar".
De exemplu acest video
https://www.youtube.com/watch?v=LDYtB...eature=related , sunetul
acela puternic metalic nu poate fi produs de motor, nu cred ca un motor
sa produca un sunet metalic atat de inalt, practic in video sunetul se
aude de la vreo 2 km. Un 599 GTB Fiorano, care are tot un V12 de inalta
turatie nu se aude asa metalic.
Cat despre cum urca in ture motoarele aspirate fata de cele turbo, citez
dintr-un comparativ din Autobild intre Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo si
Audi R8 V10. Referitor la R8 se concluzioneaza: "foarte bun
comportamentul dinamic, dar puternicul motor aspitar, de cilindree mare,
nu urca in ture la fel de dezinvolt ca propulsoarele turbo ale
concurentei." Asa ca nu stiu de unde ai tras concluzia exact invers
(asta mai depinde si de la motor la motor, dar faptul ca e turbo nu
inseamna automat ca urca mai greu in ture). E adevarat ca redline-ul
vine mai devreme.
Probabil sunetul lui C9 va fi diferit, cele doua turbine facandu-si
simtita prezenta, sunand ca un jet fighter, insa ramane de vazut ce va
decide Pagani in legatura cu evacuarea.