Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 17-11-08, 23:03   #1
cristimm

Stage 4
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default Fan delete mod

Modificarea se adreseaza celor care au ventilator mecanic Mercedes, BMW.

Pe scurt este vorba de desfintarea ventilatorului mecanic (si optional inlocuirea lui cu unul electric). Beneficiile ar fi: eliminarea riscului de distrugere a vent. mecanic (se pare ca au fost cazuri in care a produs multe pagube prin compartimentul motor), un raspuns ceva mai bun la accelerate si un consum redus de benzina. Minusuri: daca modificarea nu e facuta corect exista riscul de a se supraincalzi motorul.

Lectura placuta si astept pareri:

http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=473312
cristimm is offline   Reply With Quote
Old 17-12-08, 19:28   #2
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Cool Re: Fan delete mod

nu stiu in ce masura se poate realiza asta. Ventilatorul electric este proiectat pt a functiona de la o anumita temperatura si nu pentru mult timp! Exista riscul de a se defecta cand ti-e lumea mai draga,sau,de a se gripa si de a-si micsora viteza de rotatie + un sunet groaznic!
Iar cum BMW-urile urca in temperatura destul de repede....nu prea ar fi indicat,am folosit si eu asa ceva...dar nu m-a tinut decat cateva luni pt k nu mi-a placut cum lucreaza cu termostat si l-am modifikt p direct.
...cred ca ar fi bunicel la motoarele mici,in special la diesel. Parerea mea,nu e nimic batut in cuie.
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 18-12-08, 03:07   #3
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Fan delete mod

Visco e un soi de c***t in mers sportiv, unu ca nu tine mult, doi ca ingreunaza motorul si foarte uor se duce.
Mai bine 2 electrice acctionate cu 2 termostate, unul la 90, celalat la 94-95 de grade....unul va merge tot timpul, nu riscati sa ramaneti fara recire.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 18-12-08, 10:11   #4
Vioar

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,150
Default Re: Fan delete mod

Hexer are dreptate vascoul se duce destul de repede(observ asta si din vanzarile lor pentru 2.0 si 2.5)si intradevar ingreuneaza motorul aceea elicie cu vasco,pana si la o amarat de dacie daca scoti elicea de pe pompa de apa se va simti o diferenta in cum merge motorul.
Vioar is offline   Reply With Quote
Old 19-12-08, 01:09   #5
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: Fan delete mod

Avantajul ventilatoarelor electrice este clar superior, odata ca ele merg la o turatie constanta mare si ai parte de racire f buna si la relanti si in sarcina, iar puterea consumata in Ah este constantam fiind undeva asemanatoare daca nu chiar mai mica cu puterea consumata de ventilatorul "mecanic"
__________________

Tractari & asistenta rutiera non stop!!
0767108516

1986 Renault 5 GT Turbo 116HP+
1990 Opel Vectra 4x4 C20Let 204 HP+

2001 Opel Vectra B 20DTI 16V 101HP
1993 VW Transporter 19 Turbo Diesel 75 HP

2011 Opel Astra J 17 CDTI 125 HP

İME: MY RENAULT 5GTT AND MY VECTRA TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 15:22   #6
cristimm

Stage 4
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default Re: Fan delete mod

Iata ce am facut:

1. Am inlocuit termocontactul de pe radiator de 91/99C (part: 61311378073) cu unul de 80/88C (part: 61318361787).
2. Am dat jos vascocuplajul, elicea si aparatoarea de plastic si am inlocuit cu ventilator part no. 64508372039 folosit pe unele modele 318 dupa '95.


cristimm is offline   Reply With Quote
Old 03-03-09, 22:57   #7
scorpionreptyle

Stage 4
 
scorpionreptyle's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 221
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Fan delete mod

Quote:
Originally Posted by cristimm View Post
Iata ce am facut:

1. Am inlocuit termocontactul de pe radiator de 91/99C (part: 61311378073) cu unul de 80/88C (part: 61318361787).
2. Am dat jos vascocuplajul, elicea si aparatoarea de plastic si am inlocuit cu ventilator part no. 64508372039 folosit pe unele modele 318 dupa '95.




Se simte ceva diferentza la acceleratie sau turatii
scorpionreptyle is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 15:57   #8
cristimm

Stage 4
 
Join Date: May 2006
Posts: 222
Default Re: Fan delete mod

Se simte dar putin. Eu am facut modificarea mai mult pentru a elimina riscul defectarii. Mi se pare mai logic ca ventilatorul sa se invarteasca doar atunci cand e nevoie de el nu tot timpul.
cristimm is offline   Reply With Quote
Old 16-03-10, 22:43   #9
JD_RFTR

Stage 5
 
JD_RFTR's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 2,497
Default Re: Fan delete mod

pot sa te intreb de unde ai ventilatorul sau macar ce marca e, ca am nevoie urgent de unul si nu vreau second, multumesc.
JD_RFTR is offline   Reply With Quote
Old 23-04-10, 21:30   #10
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Fan delete mod

@cristimm: ai facut treaba ca lumea acolo, bravo. acelasi gand ma incearca si pe mine, dar inca nu snt hotarat daca sa fac miscarea sau nu. imi place insa cum arata la tine.
__________________
From WTF to DIY to OMG
mistreku is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -