Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 13-10-08, 23:06   #1
D_M_X

Stage 5
 
D_M_X's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of:
[VW]
Default VR6-Cresterea puterii la acest motor

Eu am inceput cu filtru sport, eleiminat catalizator-teava pana in finala inox,suspensie kw -4, bari stabilizatoare fata-spate, bucsi poliuretanice, jante 17 de pe un Seat cupra cu cauciucuri 205/40 noi.Distrubutie noua,toti senzorii noi,pompa benzina noua,ulei castrol 10w60, bujii ngk,fise noi. In rest masina este in starea ei originala.
M-am dat cu un seat toledo v5 cu soft ,evacuare cap coada si filtru k&n si un mk3 vr6 softat,evacuare cap coada inox si filtru sport si am fost cu cel putin 2 masini in fata lor(persoanele care le conduceau au cel putin 2-3 ani de 'liniute').
Pe partea tehnica urmeaza la mine momentan doar un soft.Pana in primavara ambreaj sport,volanta usurata,injectoare cu debit marit si inca o resoftare.
Cei care au facut mai multe modificari ii rog sa-si spuna parerile
D_M_X is offline   Reply With Quote
Old 14-10-08, 00:14   #2
Sebastian.C

Stage 5
 
Sebastian.C's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,004
Member of:
[FORD]
[VW]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

frumos inceput... si vad ca ai planuri si mai mari..poate ajungi sa il faci turbo...atunci nebunie... Ceva poze nu pui cu masina? Ca vad ca ai tot scris de ea, dar nu vrei sa o arati..o ti ascunsa. Sunt curios cum arata..mai ales cu jantele alea
Sebastian.C is offline   Reply With Quote
Old 14-10-08, 17:01   #3
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Si eu am un VW Vento VR6.
Are suspensie sport cumparata de fostul proprietar, masina este foarte rigida . I-am schimbat cutia de viteze fiindca am spart-o pe cea veche (am mers fara ulei, vina mea).
I-am facut motorul cap-coada cu pistoane, segmenti, biele, cuzineti, alezat bloc.
Cam la 7-8000 km ii schimb uleiul, folosind Castrol 5W/40, filtrul de ulei si filtrul de benzina.
Deocamdata masina are un filtru sport tip ciuperca (de la performance zone).
Discurile de frana sunt Zimmermann ventilate si placutzele sunt Lucas TRW (masina nu se oprea deloc cum trebuie, iar discurile se ovalizasera si crapasera).
Toba finala este Borla, dar la primavara sper sa-i fac un traseu complet din inox, sa-i comand axe sport, injectoare marite, soft... (bani sa fie).
__________________

If I win, I take the cash and I take the respect!™
2006 - VAUXHALL CORSA B - 1.2 45CP - Prima masina de DRIFT din Romania cu tractiune fata!
2006 - OPEL VECTRA - C20NE
2007 - 2009 - VW VENTO VR6
2009 - BMW E30 TURBO
2012 - VW GOLF MK5 GTI
PIESE TUNING PE COMANDA:
TURBINE, INJECTOARE, POMPE BENZINA, WASTEGATE, BLOW-OFF, INTERCOOLERE, DISCURI FRANA PERFORATE/STRIATE, KIT-URI AMBREIAJ SPORT SAU ORIGINALE, SUSPENSII, ETC.
CONTACT: donu_vr6@yahoo.com

Last edited by DONU'; 14-10-08 at 17:16.
DONU' is offline   Reply With Quote
Old 14-10-08, 23:48   #4
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

daca sunteti interesati de upgrade-uri pentru vr6 putem aduce multe repere dedicate vr6:

admisii, evacuari, serpisori, bujii, fise, kituri turbo, ambreiaje sinterizate stage 3 + volante usurate, etc.

www.srz.ro
__________________
Sablare si PowderCoating - reconditionari jante, etrieri, etc
Da-ne un like pe Facebook
https://srzpowdercoating.ro
https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms
elspa is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 10:48   #5
D_M_X

Stage 5
 
D_M_X's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of:
[VW]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Masina arata deplorabil pe exterior.
Dar in 3-4 zile situatia se va schimba.
O sa incer sa-i fac un topic cand o sa am timp unde o sa pun poze cu evolutia ei
D_M_X is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 11:52   #6
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Quote:
Originally Posted by elspa View Post
daca sunteti interesati de upgrade-uri pentru vr6 putem aduce multe repere dedicate vr6:

admisii, evacuari, serpisori, bujii, fise, kituri turbo, ambreiaje sinterizate stage 3 + volante usurate, etc.

www.srz.ro
KIT Turbo SpeedDemon VW VR6 - 390 CP

- T3/T4 Turbocharger ( wastegate extern)
- Godspeed Type-M intercooler (20.5x6x2.75)
- Kit tevi aluminiu + furtunue siliconice + coliere
- Galerie de evacuare inox
- Blow OFF Valve BOV
- Regulator presiune benzina, Boost controller
- Kit furtune ulei, flansa senzor temperatura
- Turbo Timer,Oil Catch Can, ventilator
- Oil cooler kit, filtru benzina sport aluminiu,
- Accesorii, garnituri, reductii, etc.

PRET 1300 EURO

Din cate vad eu aici, pistoane si biele forjate nu sunt in lista.
Motorul de 2.8 VR6 tine cu elementele interne si cu planetarele stock pana la 390 CP? In plus, pe langa toate astea mai trebuie si ambreiaj sport (care nu-i o problema ca nu e o carutza de bani) si un soft. Eu inteleg ca tu vinzi un kit turbo si atat insa cine imi face softul? De unde il iau? Fiind atata putere la rotzile fatza o sa-mi trebuiasca niste slickuri, sau macar semislickuri. Astea n-o sa-mi rupa planetarele stock?
DONU' is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 13:10   #7
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

nu, cu internele stoc presiune va fi de maxim 0.5-0.8 bari, si va dezvolata in jur de 300-320 cp safe (adica fara riscuri).
Pistoane + biele forjate sunt cam 1900 euro, daca vrei sa sari de 330 cp.

softul iti pot recomanda unde sa il faci ori cu piggy bag ori direct pe calc masinii (depinde unde vrei sa ajungi ca putere...sub sau peste 300 cp), ambreiajul sport este optional...daca nu fortezi plecarile rezista si cel stoc, planetarele tin super ok.
elspa is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 13:42   #8
BULLETTT

Stage 5
 
BULLETTT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,332
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Daca vr6 este de 2.8 se pot pune pistoane si axe de 2.9,apoi admisie,evacuare, soft.
Eu personal nu am incredere in kituri turbo la 1000-1500e de pe ebay, parerea mea este ca daca nu ai cel putin 6000e pt modificati mai bine il lasi aspirat.
BULLETTT is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 14:08   #9
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Quote:
Originally Posted by elspa View Post
nu, cu internele stoc presiune va fi de maxim 0.5-0.8 bari, si va dezvolata in jur de 300-320 cp safe (adica fara riscuri).
Pistoane + biele forjate sunt cam 1900 euro, daca vrei sa sari de 330 cp.

softul iti pot recomanda unde sa il faci ori cu piggy bag ori direct pe calc masinii (depinde unde vrei sa ajungi ca putere...sub sau peste 300 cp), ambreiajul sport este optional...daca nu fortezi plecarile rezista si cel stoc, planetarele tin super ok.
Aveam de gand sa vand VR6-le, dar ma fortezi sa-l mai tzin si sa incerc varianta asta cu turbo. Idea este ca eu acum am pistoane cota 0 de 2.9 in el fiindca am alezat blocul. Motorul are 15.000 km, trage foarte bine pentru puterea de fabrica, insa vreau ceva mai mult si din soft un aspirat nu se ridica prea mult, d-aia m-ar interesa varianta cu turbo.
Ambreiaj sport o sa-mi trebuiasca cu sigurantza fiindca o sa vreau sa plec tare, dar uite cum imi mai vine o intrebare in minte. Cutia de viteze o sa tzina la atata cuplu? Ca o sa fie in jur de 500 Nm, poate si mai bine, iar de fabrica, 2.8-ul are 240 Nm. N-o sa-mi trebuiasca o cutie cu autoblocant? Ce fac? Ma apuc sa strang bani de turbo???
DONU' is offline   Reply With Quote
Old 17-10-08, 22:03   #10
D_M_X

Stage 5
 
D_M_X's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of:
[VW]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Nimic nu se compara cu sunetul unui vr6. Exact ptr asta am cumparat masina care o am acum Donu. Sunt seri in care bag benzina doar ptr a auzi sunetul acestui motor. M-am indragostit de acest motor. Am condus masini de cel putin de 2 ori mai puternice, dar sunetul nu mi l-a oferit nici una. Am o evacuare care suna f tare(cei care-mi stiu masina pot sa confirme asta) dar peste 3500 rotatii in masina se aude doar admisia. Pur si simplu acopera total evacuarea. Si la 6700 de ture in treapta 5 nu se auzea decat motorul . Eu unul vreau sa-i fac doar modificarile scrise in primul post.
Nu sunt adeptul ideii turbo pe vr. In primul rand masina v-a sta jumatate din timp in ateliere. Nu o sa ma mai pot bucura zi de zi de ea. Iar investitia ptr a o pune la start pe 402 m este de cel putin 5000 de $ asta fara transp si montaj. Si decat sa fac asta mai bine o vand cand intr-un final am sa ma satur de ea si o sa optez ptr S4 2.7 biturbo.Este o dif enorma intre o masina gandita de fabrica si una gandita de nu mai stiu eu ce tuner
D_M_X is offline   Reply With Quote
Old 21-10-08, 02:11   #11
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Sunt niste motoare extraordinare. Si eu il iubesc pe-al meu!
Am si eu cateva planuri de viitor la ea, cel putin estetic, dar as vrea sa-i cresc totusi putin si puterea.
Ce auzim noi in masina e putin. S-o auzi de-afara sa vezi cum e. Intoci capul dupa ea instantaneu. Demential.
DONU' is offline   Reply With Quote
Old 21-10-08, 16:32   #12
leonard

Stage 5
 
leonard's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,059
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

de fiecare data cand treci u sau faruk pe tomis( acolo stau io) imi dau seama imediat ce masina e.....nu ai cum sa confunzi sunetul de vr6.
leonard is offline   Reply With Quote
Old 24-10-08, 10:37   #13
D_M_X

Stage 5
 
D_M_X's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of:
[VW]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Am vrb ptr evacuare full inox cap coada. Ideea este ca eu tot nu-s lamurit de cati mm sa fie . Ptr ca eu vreau si toba intermediara cea care se afla inaintea puntii spate si evident finala. De gasit le-am gasit dar nu stiu diametrul tevii . Nu am gasit pe net sa vad de cat sa fie ptr configuratia care o vreau eu.
D_M_X is offline   Reply With Quote
Old 27-01-09, 18:08   #14
barladi

Stage 5
 
barladi's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 510
Member of:
[AUDI]
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

Quote:
Originally Posted by DONU' View Post
Sunt niste motoare extraordinare. Si eu il iubesc pe-al meu!
Am si eu cateva planuri de viitor la ea, cel putin estetic, dar as vrea sa-i cresc totusi putin si puterea.
Ce auzim noi in masina e putin. S-o auzi de-afara sa vezi cum e. Intoci capul dupa ea instantaneu. Demential.
Asa e. Il stiu pe donu si ii stiu si masina. Cred k e cel mai frumos sunet de motor pe care il poti auzi. Intrece cu mult frumusetea sunetului unui AMG. Bafta la modificari Donule. Sa ne anunti si pe noi cand mai acumulezi ceva caluti
barladi is offline   Reply With Quote
Old 27-01-09, 20:41   #15
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: VR6-Cresterea puterii la acest motor

1. daca vrei o varianta ceva-ceva mai ieftina ca un turbo dar mai sigura, pune-i stroker-kit si pistoane in cota de reparatie maxima, exista kituri de 3.0, 3.1 si 3.3 litri atat pentru 2.8 cat si pentru 2.9 si costa cam cat un turbo de buna calitate. Nici RAR si nici Administratia Financiara nu vor sti ce ai tu inauntrul blocului motor ca sa te oblige sa omologhezi si sa te impoziteze

2. dupa largirea capacitatii cilindrice ar merge un set de axe cu came si soft. Tot nu ajungi cu banii la nivelul kiturilor turbo de 5000 EUR si e mai sigur

3. VR6 e greu, un adevarat bolovan de fier. Incearca sa muti in portbagaj bateria (18-20 kg), rezervorul de lichid de parbriz (3-4 kg) si alte componente mai grele sau mai usoare, dar care nu au legatura directa cu motorul. Echilibrarea greutatii asigura performante dinamice sporite. Ideal ar fi sa muti vreo 50 kg in spate

4. daca tii la sound incearca sa izolezi fonic masina cu Dynamat sau alt material asemanator pe panourile mari de metal (atentie la greutate, o foaie are cam 1,3 kg si trebuie sa folosesti cel putin 4-5) si cu alte materiale (cand intentionezi s-o pui in practica, da-mi PM pentru amanunte). Eliminarea zgomotelor parazite si schimbarea rezonantei caroseriei te ajuta sa auzi numai motorul, si atat din exterior cat si din interior va fi auzit intr-o nota mult mai joasa, ca a unui V8 ceva mai mic

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -