Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 18-03-04, 18:50   #1
BogdanCMS
Guest
 
Posts: n/a
Default Ce pot sa fac la un TICO?

Oameni buni,am shi eu acces la un Tico(a fost a lu' maica-mea) si as vrea sa-i fac un tuning la motor.Motorashu' poate stiti cum e,3 cilindrii, 800cm3, 50cp.Chestia e ca nu ash vrea sa bag prea multi bani in el,si va intreb ce i-ash putea sa-i fac sa mai castige sa zicem vreo 15 cai(cer prea mult?).Cert este ca odata a cunoscut un tuning fara voia ei,mai precis se stricase jigleru' si intra prea multa benzina.Sa vezi ce fugea nebuna,consuma 10%,am scos suta cronometrat atunci in cam 12,5sec,dar acum ii cam bate un tachet si carburatoru' cam sufera.Ash vrea sa stiu daca pot sa-i bag un carburator mai jmecherit si alte chestii gen sistem de evacuare mai \"liber\" sau filtru de aer sau chiar daca ii pot modifica chiuloasa in vreun fel.Mersi


 
Old 18-03-04, 21:26   #2
Turbo110

Stage 5
 
Turbo110's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Oras: BUCURESTI
Age: 29
Posts: 1,717
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default :D

Stiam ca este un tico albastru care vine pe la curse dar nu l-am vazut cum alearga cu jenti spoilere neoane alea alea !
Turbo110 is offline  
Old 19-03-04, 10:55   #3
B12ZMD

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Oras: bucuresti
Age: 33
Posts: 797
Default

tico albastru e f cunoscut pt cei cei vin in h frecvent (pep, sau cam asa ceva) frumos intradevar

eu iti recomand doar tuning exterior. nu merita tuning la motor pt tico, poate un filtru de aer si o evacuare, dar atat. (din astea ai lua probabil 5-6 cai aprox)
__________________
tractor u650 cu tempomat
B12ZMD is offline  
Old 19-03-04, 11:05   #4
BogdanCMS
Guest
 
Posts: n/a
Default

Pai tuning exterior, in afara de jentzi,nu prea am ce sa-i fac,ca nu sunt piese de tuning pt Tico.Eram mai mult interesat de tuning motor.Tu zici ca nu se merita decat evacuare si filtru?Asta din cauza arhitecturii motorului sau din alte cauze?As putea sa-i schimb motorul,eventual cu unul de Renault 5 sau e prea puternic pt caroseria asta?Totusi e o caroserie f firava.
 
Old 21-03-04, 14:22   #5
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 936
Default

mai,planeaza si tu chiulasa cu 0,2 mm,pune-i 3 carburatoare monocorp, unul pe cilindru,mareste jigloarele,schimba-i amestecul pt unul de putere, da-i sa traga aer rece,usureaza volanta,fa-i evacuare independenta si cu astea o sa ai o super masinuta...de costat toate astea te costa in jur de 10 milioane...si o sa castigi dupa parerea mea mea cam 20 de cai...iar la acceleratie o sa rupa...
__________________
PAREREA MEA \\\"PROPRIE SI PERSONALA\\\"
TNos is offline  
Old 22-03-04, 09:14   #6
B12ZMD

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Oras: bucuresti
Age: 33
Posts: 797
Default

mai,planeaza si tu chiulasa cu 0,2 mm,pune-i 3 carburatoare monocorp, unul pe cilindru,mareste jigloarele,schimba-i amestecul pt unul de putere, da-i sa traga aer rece,usureaza volanta,fa-i evacuare independenta si cu astea o sa ai o super masinuta...de costat toate astea te costa in jur de 10 milioane...si o sa castigi dupa parerea mea mea cam 20 de cai...iar la acceleratie o sa rupa...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TNOS:
TICO e pe injectie *** deci nu are jigloare nu poti asa usor sa-i skimbi amestecul; dupa aia, volanta sa o usurezi si sa o echilibrezi BINE! e un adevarat chin; evacuare independenta se poate face dar stii si tu ca au existat probleme (incredere, om sa-ti faca treaba buna, etc, etc);

(*** au fost si modele pe carburator dar alea mai vechi si oricum sunt mai rare)

----- mai e un aspect: TICO deja este super masinuta si este una din cele mai fiabile masini din TOATA GAMA DAEWOO declarata de multe reviste de specialitate !!!! deci MA REPET: tuning la motor nu merita! si pentru cei care nu stiu, un tico rupe orice dacie la liniute!
------ si in ultimul rand, toate astea nu te costa sub 15 milioane!
B12ZMD is offline  
Old 22-03-04, 11:57   #7
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 936
Default

ma nea zmd,daca el a zis ca are tico pe carburatie,l-am crezut...apoi eu am zis ca il costa in jur de 10 mil...daca nu i-a totul nou si fara manopera...poate sa il duca si la 15...eu am dat un pret estimativ ca nu am stat sa calculez toate alea...carburatoarele il costa cam 5 mil,iar evacuarea si aia cam tot 5 la comanda facuta la fabrica...iar restul il costa cam doua-3 mil...deci da trece de 10 mil...dar nu trebuie sa faca tot o data...ma rog...el hotaraste...si dece sa nu merite ma un tuning la motor? pai daca o aduce la 70 cai...la greutatea lui o sa dea fum la multe masini pe 400 de metri...
TNos is offline  
Old 22-03-04, 12:06   #8
B12ZMD

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Oras: bucuresti
Age: 33
Posts: 797
Default

ok carburatie scuze.
deci atunci hai s-o luam altfel:
BOGDANe: 1. ti-ar conveni sa faci multe masini cu pretentii si sa-ti consume 15% (minim!!!) ?????????
2. eu stiu ca tico are un motor f simplu si mai ales f fiabil. iti dai seama ca in mod normal modificarile iti vor aduce un minus mare la capitolul fiabilitate. Adica, ceea ce trebuia sa-ti crape in motor la 100k km, acum o sa-ti crape la 80k km. Si dupa aceea vor urma si altele. Cu evacuarea si filtrul de aer sunt perfect de acord, dar lasa carburatorul asa cum e el. Asa ai si putere putin mai mare decat majoritatea \"tico\" din oras si mentii si fiabilitatea. Te sfatuiesc sa te axezi pe tuningul exterior si audio! Exemple in sensul asta sunt putine, dar SUNT !
....si asta nu poate fi decat in avantajul tau.
B12ZMD is offline  
Old 22-03-04, 12:14   #9
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 936
Default

ma nea...tico asta cu toate modificarile zise de mine nu ajunge la 15% in nici un caz...maxim 10% in forja...
TNos is offline  
Old 22-03-04, 13:16   #10
B12ZMD

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Oras: bucuresti
Age: 33
Posts: 797
Default

ok hai ca facem pace tnoase..

mah da nu va e mila de el ? asa-i de mic si de fragil si voi vreti sa-l indopati cu zeci de cai putere ? nu va dati seama ? rotile alea asa de subtziri si mici ? planetarele asa de fragile ?

B12ZMD is offline  
Old 22-03-04, 16:53   #11
BogdanCMS
Guest
 
Posts: n/a
Default

Mersi mult pt sfaturi.Eu stiu ca majoritatea TICO sunt pe carburator,a mea e din 1999 si stiu ca a fost o serie destul de limitata pe injectie.
De mashina nu mi-e mila,ca doar ash vrea s-o fac de rupere,de-asta nu ma intereseaza nici de benzina(totushi n-ash vrea sa consume mai mult de 15%).Insa ash avea cateva intrebari:unde pot face modificarile astea, cum ash putea sa mai indes 3 carburatoare in \"valiza\" aia din fatza,ca shi asha e inghesuit,nu mi-ar trebui sa-mi pun shi un radiator mai bun,banuiesc ca-i va trebui o racire mai buna,nu vreau sa-mi fiarba din 5 in 5 min,daca da,unde-l mai pun,ca ala micu' care e deja e inghesuit rau,cutia lui originala va rezista la tuning?
Probabil ca planetarele si chiar prezoanele vor trebui schimbate,iar rotzile vor trebui mai mult ca sigur schimbate cu unele de 14 cu un balon mai subtzire.Deci daca ash trage linie m-ar costa ceva mai mult de 10mil(mi se pare putzin,dar daca e asha incep sa strang cureaua!)
 
Old 22-03-04, 22:49   #12
at_b

Stage 3
 
Join Date: Mar 2004
Oras: Bucuresti
Posts: 75
Default

btw, tico are cam 40-42 cai putere...cel putzin yo asha am vazut peste tot.
acu, pentru ashtia care nu shtiu nimic putetzi sa zicetzi unde mi ash putea schimba shi yo evacuarea shi filtru de aer shi mai exact ce sa pun in loc...adica am o idee da prefer sa fiu sigur...avetzi mila :P

aaa...are cineva poze cu tico u ala albastru?

/EDIT: shi inca o chestie pe care lumea se pare ca o ignora in general...om incerca noi sa marim puterea motorului s.a.m.d. dar ar fi interesanta shi o imbunatazire a franelor...are cineva vro idee?
shi rotzi mai beton pt el are idee cineva pe unde ash gasi? pe fatza e mai nasol ca daca pui de 13 atingi contra aripa in viraje maxime...
at_b is offline  
Old 23-03-04, 08:49   #13
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 936
Default

BogdanCMSlanetarele si cutia vor rezista,nu-ti face probleme...cat despre racire sa stii ca nu o sa fiarba...radiatorul o sa faca fata...ar fi mai bun un altul si se poate gasi...carburatoarele nu stiu cum ar intra pt ca nu am mai preparat un Tico pana acum...dar cu restul stiu ce sa fac si unde si cum...daca te intereseaza da-mi un tel...0744.531.069
at_b:nu stiu daca are cineva poze cu el,dar e frumos rau...imi place si mie mult...filtrul il cumperi si apoi il montezi,dar nu il lua din targ pt ca nu faci mare branza...cu evacuarea e mai nasol...aveam pe cineva care imi dadea teava,dar a facut o figura urata si nu mai apelez la el...cauta sa iei teava de inox...INOX S.A. face la comanda orice din inox,iar preturile sunt acceptabile...daca te intereseaza o sa iti nr lor de telefon si adresa,dar tu trebuie sa le dai cotele si desenul tehnic...
TNos is offline  
Old 23-03-04, 09:04   #14
at_b

Stage 3
 
Join Date: Mar 2004
Oras: Bucuresti
Posts: 75
Default

Quote:
Originally Posted by \"TNos\"
at_b:nu stiu daca are cineva poze cu el,dar e frumos rau...imi place si mie mult...filtrul il cumperi si apoi il montezi,dar nu il lua din targ pt ca nu faci mare branza...cu evacuarea e mai nasol...aveam pe cineva care imi dadea teava,dar a facut o figura urata si nu mai apelez la el...cauta sa iei teava de inox...INOX S.A. face la comanda orice din inox,iar preturile sunt acceptabile...daca te intereseaza o sa iti nr lor de telefon si adresa,dar tu trebuie sa le dai cotele si desenul tehnic...
mersi TNos,pentru info,
filtrul respectiv ce criterii tre sa respecte, presupun ca sa fie mai mare:P
shi desenu tehnic pentru evacuare deja ma baga intr un impas mare ca de, nam mai facut niciodata asha ceva
at_b is offline  
Old 23-03-04, 09:26   #15
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 936
Default

filtrul trebuie sa fie conic,mai mare si sa permita o filtrare mai \"proasta\"... adica sa aiba gaurile ceva mai maricele ca sa permita un flux mai mare de aer...filtrarea aerului e putin mai proasta,adica intra mai mult praf... dar nu e rau...caci diferenta e mica...dar castigul de putere,daca e pus bine fitrul poate fi pana la 5 cai sau mai mult...un filtru sport bun e cam 100 euro...cu desen tehnic si cote ti le pot face eu...
TNos is offline  
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning