Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
09-02-08, 00:19
|
#1
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,438
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Tuning International]
|
Cip si filtru
Detin un bmw 320ci e46 , i'am pus filtru aer sport , se simte diferenta la acceleratie , nu l'am curatat de vreo 3 luni ..acum cand las acceleratie in timp ce merge se mai tureaza putin si revine? oare sa fie de vina filtrul?
As mai dori sa mai pun un chip pe ea, cu cat ar creste performanta avand in vedere ca are 170 cai stock ...
__________________
RRR Grup Baia Mare
|
|
|
09-02-08, 03:00
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 179
Member of: [Kamikaze Racing Team]
|
Re: Cip si filtru
Quote:
Originally Posted by IonutzMFF
Detin un bmw 320ci e46 , i'am pus filtru aer sport , se simte diferenta la acceleratie , nu l'am curatat de vreo 3 luni ..acum cand las acceleratie in timp ce merge se mai tureaza putin si revine? oare sa fie de vina filtrul?
As mai dori sa mai pun un chip pe ea, cu cat ar creste performanta avand in vedere ca are 170 cai stock ...
|
dude,normal ca trebuie curatzat,poate chiar schimbat ,nu stiu ce marca e.dar cel putzin curatzat.la chip nu ma bag ca nu e domeniul meu,dar recomand evacuare completa marita
|
|
|
13-02-08, 11:14
|
#3
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of: [Super Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA] [Echipa de sprijin] [2 Roti]
|
Re: Cip si filtru
se tureaza si revine cand e la relati sau in mers ?
|
|
|
20-03-08, 12:35
|
#4
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,438
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Tuning International]
|
Re: Cip si filtru
in mers cand schimb viteza se mai tureaza putin si revine inapoi
|
|
|
20-03-08, 14:31
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 794
Member of: [VW]
|
Re: Cip si filtru
Referitor la problemele cu accelerarea aiurea a masinii nu stiu daca filtrul in sine este de vina, adica prin inlocuirea lui nu cred ca se va rezolva problema. mai degraba ar trebui pusa masina pe un tester si vazut daca nu cumva s-au defectat alte componente, precum debitmetrul. Legat de chip, in cazul unui motor aspirat cum inteleg ca este al tau, de la 170 CP o sa urci pana la ~ 185 CP iar cuplul maxim va creste de la 210 Nm la 230 Nm. Castigul nu va fi foarte mare la putere, poate doar la consum, unde daca iti vei pastra stilul de mers, vei consuma mai putin cu ~ 0,5-1 l / 100 km. Nu te-as sfatui sa-ti inlocuiesti evacuarea asa cum zicea un coleg mai sus, pentru ca tu nu ai turbo, si nu ai nevoie de o evacuarea mai mare. Doar asa, de dragul zgomotului o poti face, dar pentru performante, in cazul tau, nu cred ca merita sa faci investitia asta. Asta se face doar in cazul in care este nevoie, concret, daca diametrul evacuarii tale este prea mic si nu mai face fata fluxului de gaze ce trebuiesc evacuate. In caz contrar, daca faci evacuarea prea mare si nu se cerea asta, o sa pierzi din contra-presiunea care se formeaza pe traseul de evacuare si acest lucru o sa se simta in mod negativ in performantele motorului.
|
|
|
20-03-08, 19:23
|
#6
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,438
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Tuning International]
|
Re: Cip si filtru
Quote:
Originally Posted by Bestie
Referitor la problemele cu accelerarea aiurea a masinii nu stiu daca filtrul in sine este de vina, adica prin inlocuirea lui nu cred ca se va rezolva problema. mai degraba ar trebui pusa masina pe un tester si vazut daca nu cumva s-au defectat alte componente, precum debitmetrul. Legat de chip, in cazul unui motor aspirat cum inteleg ca este al tau, de la 170 CP o sa urci pana la ~ 185 CP iar cuplul maxim va creste de la 210 Nm la 230 Nm. Castigul nu va fi foarte mare la putere, poate doar la consum, unde daca iti vei pastra stilul de mers, vei consuma mai putin cu ~ 0,5-1 l / 100 km. Nu te-as sfatui sa-ti inlocuiesti evacuarea asa cum zicea un coleg mai sus, pentru ca tu nu ai turbo, si nu ai nevoie de o evacuarea mai mare. Doar asa, de dragul zgomotului o poti face, dar pentru performante, in cazul tau, nu cred ca merita sa faci investitia asta. Asta se face doar in cazul in care este nevoie, concret, daca diametrul evacuarii tale este prea mic si nu mai face fata fluxului de gaze ce trebuiesc evacuate. In caz contrar, daca faci evacuarea prea mare si nu se cerea asta, o sa pierzi din contra-presiunea care se formeaza pe traseul de evacuare si acest lucru o sa se simta in mod negativ in performantele motorului.
|
Ms pentru sfat. Deja am schimbat evacuarea , am pus de 63 mm ... si toba finala jap style intr'o parte, dar parca nu trage cum ar trebui ... hmmm...vad ce fac, poate o schimb ..vreo parere la dimensiunea tevii??
|
|
|
20-03-08, 23:47
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 794
Member of: [VW]
|
Re: Cip si filtru
...daca aveai modificari serioase se justifica dimensiunea asta de evacuare, dar asa, parerea mea este ca nu te ajuta la performante, dimpotriva. Ma rog, acum nu-ti inchipuii ca o sa traga masina ca una de 75 CP, dar dupa cum ti-am zis e vorba de contrapresiunea pe care ai pierdut-o. Daca tot ti-ai facut evacuarea trebuia sa o faci macar mai mica, 57 era mai mult decat suficient. Oricum, sunt curios daca o sa o pui pe tester, ce erori o sa-ti gaseasca. Multa bafta in continuare.
|
|
|
21-03-08, 17:39
|
#8
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,438
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Tuning International]
|
Re: Cip si filtru
Deci spui sa o schimb si sa o fac de 57 ??? nu mai stiu acum cat era de fabrica , aprox 56 parca ...
|
|
|
21-03-08, 23:09
|
#9
|
Stage 2
Join Date: Aug 2004
Posts: 29
|
Re: Cip si filtru
Quote:
Originally Posted by IonutzMFF
Deci spui sa o schimb si sa o fac de 57 ??? nu mai stiu acum cat era de fabrica , aprox 56 parca ...
|
Văru....dupa cum am mai vb noi....un cip la mashina ta nu o sa faca diferentza numai ca o sa taie mai tarziu turatziile...in rest aproape nimic.
Cea mai mare diferentza o sa faca galeriile inox.
step 1: ieshirile din chiuloasa polishate
2 galerii inox 100%
3 catalizatorul scos ( neaparat)
4 restul liniei poate sa fie de 60 sau 63 preferabil inox ( daca nu ma inshel inox este numai in 63)
5 filtru curatzat
6 din cutia de la filtru un tub flezibil inox dus undeva in grill-ul mashini ca sa potzi capta cat mai mult aer rece in mers.
cam asta e pt inceput.
Cu respect Cristi Roman (nsx)
|
|
|
21-03-08, 23:27
|
#10
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,438
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [4Tuning International]
|
Re: Cip si filtru
Varu ..in sfarsit dai si tu un semn de viata ...Catalizatoarele nu stiu daca le pot scoate , acolo e sonda lambda ...nu stiu cum sa o modific
|
|
|
22-03-08, 00:40
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Aug 2004
Posts: 29
|
Re: Cip si filtru
Quote:
Originally Posted by IonutzMFF
Varu ..in sfarsit dai si tu un semn de viata ...Catalizatoarele nu stiu daca le pot scoate , acolo e sonda lambda ...nu stiu cum sa o modific
|
....din toata povestea asta catalizatorul/(le) este cel mai important.Degeaba ai tub de 63 daca fluxul de gaze nu trece de ceramica din cat asha cum ar trebui.
Cumpara un "supridor" de kat care arata exac asha ca ala original numai ca nu are ceramica inauntru si are si gaura pentru sonda.
Take care
|
|
|
22-03-08, 22:53
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 794
Member of: [VW]
|
Re: Cip si filtru
Intr-adevar, are dreptate il3g4l, trebuie sa renunti la catalozator. Eu credeam ca ai facut asta deja cand ai zis ca ai schimbat evacuarea. Acum daca deja ai de 63 nu are rost s-o mai schimbi la loc la 57. Legat de alta afirmatie a lui il3g4l, "n cip la mashina ta nu o sa faca diferentza numai ca o sa taie mai tarziu turatziile...in rest aproape nimic". Nu e chiar asa. Un chip nu inseamna ridicarea turatiilor la care se taie alimentarea ci si recalcularea timpilor de injectie, cand se inchid si deschid supapele, si tot asa... deci nu e chiar asa, doar ridicarea unor parametrii. Intr-adevar, nu o sa castige prea mult nici ca ca putere si nici dpdv al cuplului, dar oricum o sa se simta. Cel putin in comparatie cu o masina indentica, o sa se vada diferenta.
|
|
|
22-03-08, 23:18
|
#13
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Cip si filtru
Quote:
Originally Posted by Bestie
Intr-adevar, are dreptate il3g4l, trebuie sa renunti la catalozator. Eu credeam ca ai facut asta deja cand ai zis ca ai schimbat evacuarea. Acum daca deja ai de 63 nu are rost s-o mai schimbi la loc la 57. Legat de alta afirmatie a lui il3g4l, "n cip la mashina ta nu o sa faca diferentza numai ca o sa taie mai tarziu turatziile...in rest aproape nimic". Nu e chiar asa. Un chip nu inseamna ridicarea turatiilor la care se taie alimentarea ci si recalcularea timpilor de injectie, cand se inchid si deschid supapele, si tot asa... deci nu e chiar asa, doar ridicarea unor parametrii. Intr-adevar, nu o sa castige prea mult nici ca ca putere si nici dpdv al cuplului, dar oricum o sa se simta. Cel putin in comparatie cu o masina indentica, o sa se vada diferenta.
|
Permite-mi sa te corectez, resoftarea modifica doar injectia si aprinderea. Deschiderea si inchiderea supapelor este controlata de axa cu came.
Daca vrei ca masina sa ramana si legala, adica sa treaca testele RAR poti sa schimbi catalizatorul cu unul metalic, mult mai eficient decat cel din ceramica. Daca vrei cat mai multa putere poti sa renunti de tot la catalizator, si o rezolvi tu cumva la RAR.
__________________
drive like a devil feel like a god
|
|
|
22-03-08, 23:35
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 794
Member of: [VW]
|
Re: Cip si filtru
da, scuze dagosh88, ai dreptate. Oricum, eu vroiam sa evidentiez ca chip-uirea este mai mult decat o ridicare mai sus a turatiei la care se taie alimentarea. Legat de ITP, din cate am inteles acum este mai greu sa faci vreo "manevra" pentru ca sunt camere montate si se inregistreaza tot, dar mai exista "portite"... Cel mai bine ar fi fara nici un fel de catalizator.
|
|
|
23-03-08, 00:37
|
#15
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Cip si filtru
Nu ai de ce sa iti ceri scuze, suntem cu totii oameni si mai gresim.
Intradevar castigul cel mai mare e fara catalizator, decizia e a lui Ionut pana la urma. Desi uneori trebuie facute si anumite compromisuri.
Mai importanta la remapare este puterea medie care este obtinuta pe o anumita plaja de turatii, in functie de preferintele proprietarului, decat puterea maxima sau turatia maxima atinsa.
|
|
|
|
|