Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 07-02-08, 07:43   #1
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand un cuplu mai bun???

...rog sfaturi, pareri...

Dar sa spun povestea... Masina este un Ford Fusion 2004, cu motor de 1.4 TDCi, 68HP. Nu este o masina sport si nici nu ma intereseaza sa o transform intr-o masina rapida, nu vreau sa o bag pe pista si nici sa ma trag la liniute pe la semafoare! Atunci de ce vreau un cuplu mai mare? Pai... in vara vom merge in Olanda sa ne luam o rulota. Cum in cartea de identitate scrie ca greutatea maxima admisibila spre a fi tractata (la remorci cu frana) este de 900 kg, ne vom incadra, adica vom lua o rulota cu greutatea ei cam in jur de 700 kg, si care are greutatea maxima admisibila (cu rezervoarele pline - gaz, apa, etc..) 900 kg.

Din cate am constatat pana acum in cei 2 ani de cand avem masina, este destul de sprintena in general, desi are motorasul de doar 1.4 litri TDCi cu 68 HP la o greutate a masinii de 1160 kg. Eu am un stil de condus destul de cursiv, asa ca nu prea am constatat lipsa de demaraj sau rezerva mica de putere la depasiri, in general sunt destul de multumit de ce poate. Doar vara trecuta, pe acea canicula groaznica, cand am facut Transfagarasanul cu aerul conditioanat pornit si afara era ca in cuptor, am observat ca "se lenevise" la pante...

De aceea ma gandesc daca nu ar fi necesar sa-i fac un OBD Tuning la motor, nu ptr viteza caci nu ma intereseaza, ci ptr marirea puterii si implicit a cuplului motor, ca sa nu "incurc circulatia" cand o sa merg "cu casa in spate", mai ales pe drumuri in panta.

Apelez la cei de pe acest forum care sunt in cunostinta de cauza si pot da sfaturi profesionale in aceasta problema, ca sa nu cumva sa risc sa-mi calez motorul.

Am gasit o firma de Tuning din Alba, ALTUNING se cheama, ei spun ca varianta lor mareste cuplul la Fusion de la 160 la 210 NM si puterea de la 68 HP la 100 HP. Ce ma incanta la acestia este ca scade turatia la care se obtine cuplul maxim de la 1750 acum, la 1660 dupa tuning, adica se obtine un cuplu mai mare la o turatie mai scazuta, adica la o viteza mai mica zic eu, lucru bun ptr cineva care umbla mult pe drumuri de munte (de multe ori drumuri rele, forestiere), mai ales daca o sa fie si rulota "in spate"... Scriu mai jos caracteristicile obtinute dupa tuning-ul la ALTUNING:


Producator FORD
Model FUSION
Motorizare 1.4 TDCI - 68HP
Capacitate 1398 cm3
Original LVBpowerengineering
max.output HP/KW at 4000 min-1 68 ~ max.output HP/KW at 4100 min-1 100
max.torque Nm at 1750 min-1 160 ~ max.torque Nm at 1660 min-1 205
top speed [Km/h] 158 ~ top speed [Km/h] 177
acceleration 0-100km/h [s] 15.5 ~ acceleration 0-100km/h [s] 13
fuel consumption [l/100km] 4.4 ~ fuel consumption [l/100km] 4.2
Crestere - putere, cuplu, viteza ~ Pret operatiune
Crestere putere [hp] 32 ~ ~ ~ ~ 540 EUR +TVA
Crestere cuplu [Nm or %] 28
Crestere viteza [km/h] 19


In afara de asta m-am gandit sa-i mai schimb si filtrul de aer din cutie cu un filtru inlocuitor K&N care lasa sa respire mai bine motorul...

In rest, nu prea mai stiu ce sa-i fac... La Dacie (1310) era mai simplu, mai slefuiai galeriile, mai luai din chiulasa, puneai o axa cu came de la Renault 5 Alpine si un carburator de Renault 16 (sau 12), ca Dacia oricine se pricepea s-o desfaca... Si pe vremea aia am avut si varsta si implicit ambitia necesara sa fac toate astea... Masinile de azi au motorul incasetat, ca sa nu mai spun ca toate reglarile se fac pe calculator. Cel putin la mine e o inghesuiala in compartimentul motor ca nu ai loc sa-i pui o inductie de aer cu filtru conic. Si cum am spus, acum ma intereseaza doar ca masina sa traga mai usor rulota, mai ales pe drumuri in panta...


Astept pareri, sfaturi avizate...
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 10:40   #2
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand un cuplu mai bun???

Inca o varianta de chip-tuning ptr Fusion:

Car type Ford Fusion 1.4 TDCI 68


~ ~ ~ ~ ~ Original ~ UPsolute
Engine size ~ 1399 ~ 1399
Power (hp) ~ 68 hp ~ 88 hp
Power (kW) ~ 50 kW ~ 64 kW
Torque (ft/lb) ~ 118 ft/lb ~ 148 ft/lb
Torque (NM) ~ 160 NM ~ 200 NM
Max Speed ~ 99 mph (158 km/h) ~ 100 mph (160 km/h)
Fuel consum. 56 mph (90kmh) ~ 60 mpg (3.9 l/100km) ~ 62 mpg (3.8 l/100km)
Fuel consum. 75mph (120kmh) ~ 53 mpg (4.4 l/100km) ~ 55 mpg (4.3 l/100km)
Fuel consum. city ~ 45 mpg (5.2 l/100km) ~ 46 mpg(5.1 l/100km)


Detalii: aici...

Sau .....
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 08-02-08, 01:50   #3
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand un cuplu mai bun???

pai un chip tuning e de ajuns, la diesel un filtru aer sport sau o finala sport nu ajuta deloc..deci nu merita investitia.

asa e cu masinile noi..totul capsat..si cu mufa sub bord

succes
florin_cars is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -