Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 09-10-07, 18:32   #1
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

Ce presupune sa il fac biturbo?sa caut 2 turbine care sa potriveasca pe langa motor si sa modific evacuarea,ok.Dar cu admisia?in momentul de fata galeriile de admisie se unesc intr-un punct comun.Ar fi bine ca aerul din turbine sa se "uneasca"in traiectul de aer actual dupa ce in prealabil il racim intr-un intercooler care ii gasim un loc si lui?Cum se face cu computerul de gestiune al injectiei?O sa "simta"automat ceva gen DEBITMERU ca volumul de aer a crescut si va da mai multa benzina?Sau trebuie modificari? Masina e un Audi 100 din 1994 V6 de 2.6l.Daca stie cineva ce fel de injectie are pe ea si imi da un pont imi dau cuvantul de onoare ca daca pun turbo in 5 ani ca doar nu e asa usor sa desfaci tot,sa modifici evacuari,sa incapa turbine,etc,IL LAS SA DEA O BLANA CU BI TURBO_UL :P

Bogdan P
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 19-10-07, 09:41   #2
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

sau compresor?bi compresor?
Nu intreb de filtru conic toba sport si alte avioane fara rost la care as primi 100 de raspunsuri.
Filtru conic) daca masina are traiectul de aer direct din grila fata,la ce bun un filtru conic ascuns sub capota?la cald?
Sau sa scot o semnalizare sau un proiector de ceata sa bag filtru KN?CN?CNN?BBC?PRO TV?) Sau toba ROSAL?pardon Bosal)
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 02:05   #3
E31

Stage 3
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 133
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

Nu promit sa-ti dau solutia, dar ma gandeam la posibilitatea de a adauga turbo pe a mea, deci s-ar putea sa te ajute putin... Si a mea e tot in v, numai nu v6. Si la fel, finala e pe o sg parte. Am o veste buna si una proasta. vestea buna e ca kitul turbo in sine te poate costa f putin, daca faci o instalatie rear-mount. Adica montezi turbo-ul in spatiul tobei finale. Turbo-ul actioneaza ca un amortizor. Iti va trebui un turbo cu A/R mic, sub 0.7, preferabil pe la 0.5. de acolo ai o teava lunga care duce spre clapeta de acceleratie, va actiona ca un intercooler. Daca ai MAF si nu MAP, va trebui sa pui MAF-ul inainte de intrarea in turbo. Turbo-ul in sine e destul de ieftin pt un motor mic ca al tau, la 200$ gasesti. Iti mai trebuie o pompa de ulei electrica (200$) si oil lines-urile (100$). Tzevaraia si manopera o faci la un atelier de esapamente, e f simplu si nu va costa mult. Vestea proasta e cu fuel managementul. Injectoarele iti dau x benzina, tu ai nevoie de 1.5-2 X mai multa benzina. Ai doua posibilitati. Pt boost mic, de sa zicem max 6 psi, poti alege un RRPFR (200-300$), dar nu e varianta optima. Cel mai bine e sa cumperi alte 8 injectoare in locul celor vechi, cu debit marit(~20-80$/buc). Apoi, sa iei un in-line fuel pump ca sa suporte debitul de benzina marit (~200$). Dar daca faci asta trebuie sa-ti reprogramezi ecu-ul. Ori faci un ecu-tuning - sint buni si astia de la mastertuner cu unichip-ul, mai sint si altii, te costa 500-800E. Varianta mai ieftina e sa iei un megasquirt la 150$, dar acolo tre sa ai cunostiinte temeinice.
Biturbo e fantezie si te va costa prea mult... asta daca va avea loc in engine bay... V8-urile, mai ales cele moderne, sint f voluminoase si nu prea ai loc de ele, eu cel putin nu am. cu rear mount ai solutia castigatoare, atata timp cat rezolvi problema cu fuel system. Mult noroc si anunta-ne cum merge!
__________________
profilul romanului tipic: grandoman si frustrat
E31 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-07, 02:14   #4
E31

Stage 3
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 133
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

Nu promit sa-ti dau solutia, dar ma gandeam la posibilitatea de a adauga turbo pe a mea, deci s-ar putea sa te ajute putin... Si a mea e tot in v, numai nu v6. Si la fel, finala e pe o sg parte. Am o veste buna si una proasta. vestea buna e ca kitul turbo in sine te poate costa f putin, daca faci o instalatie rear-mount. Adica montezi turbo-ul in spatiul tobei finale. Turbo-ul actioneaza ca un amortizor. Iti va trebui un turbo cu A/R mic, sub 0.7, preferabil pe la 0.5. de acolo ai o teava lunga care duce spre clapeta de acceleratie, va actiona ca un intercooler. Daca ai MAF si nu MAP, va trebui sa pui MAF-ul inainte de intrarea in turbo. Turbo-ul in sine e destul de ieftin pt un motor mic ca al tau, la 200$ gasesti. Iti mai trebuie o pompa de ulei electrica (200$) si oil lines-urile (100$). Tzevaraia si manopera o faci la un atelier de esapamente, e f simplu si nu va costa mult. Vestea proasta e cu fuel managementul. Injectoarele iti dau x benzina, tu ai nevoie de 1.5-2 X mai multa benzina. Ai doua posibilitati. Pt boost mic, de sa zicem max 6 psi, poti alege un RRPFR (200-300$), dar nu e varianta optima. Cel mai bine e sa cumperi alte 8 injectoare in locul celor vechi, cu debit marit(~20-80$/buc). Apoi, sa iei un in-line fuel pump ca sa suporte debitul de benzina marit (~200$). Dar daca faci asta trebuie sa-ti reprogramezi ecu-ul. Ori faci un ecu-tuning - sint buni si astia de la mastertuner cu unichip-ul, mai sint si altii, te costa 500-800E. Varianta mai ieftina e sa iei un megasquirt la 150$, dar acolo tre sa ai cunostiinte temeinice.
Biturbo e fantezie si te va costa prea mult... asta daca va avea loc in engine bay... V8-urile, mai ales cele moderne, sint f voluminoase si nu prea ai loc de ele, eu cel putin nu am. cu rear mount ai solutia castigatoare, atata timp cat rezolvi problema cu fuel system. Mult noroc si anunta-ne cum merge!
E31 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-08, 23:28   #5
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

am mai vazut o chestie de genul turbo montat in spate,sau cel putin asha ne-am dat multzi cu parerea cand cineva a atasat poza pe forum.
Cum ramane treaba cu lag-ul?
Sau ca sa nu se oftice unii si sa zica ca"lagul"este la retele,putem folosi termenul de "delay"
Si ca sa moara Pruteanu o sa ii zicem "raspuns intarziat"

Audi in MOTORSPORT s-a chinuit sa scape de "delay" si a ajuns pana la a monta un injector de benzina in turbo pentru a-l "tine in ture"
Ce zici tu suna fain,+usor de montat,insa...
Nu stiu ce sa zic....
Sa dea si altii cu parerea....


Ce ma mai gandesc ar fi un supercharger vortech,din considerentul unui montaj extrem de usor.

Modelul asta:

Vortech V-5 G-Trim Supercharger
A compact supercharger ideal for sport compact applications
Straight cut spur gear
Maximum airflow: 800 CFM *
Maximum boost pressure: 25 PSI *
Absolute maximum impeller speed: 65,000 RPM
Adiabatic efficiency: 73% **
Available with straight discharge and clockwise or counter clockwise rotation

800 cubic feet per minute este un volum suficient?

Motorul meu de 2600 cmc ar avea nevoie de cat aer ca sa mentina o presiune de minim 0.5 Bar la turatii de peste 6000 RPM?

Cu respect,
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 06:22   #6
kaliE36

Stage 2
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 51
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

cca 390 CFM - 2.6l / 6000rpm/ 0.5 bar boost/ 80% VE estimat/ cu intercooler cca 70% eficienta ...
V5 ala pare cam prea mare pt ce iti tb tie
kaliE36 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 13:11   #7
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

oooo....
Multumim!!!!
Mai liciteaza cineva?
Sau cumpar eu!!
Merci!!
Daca imi spui si cum ti se pare 0.5 Bar bost pentru un raport de compresie de 9:1,itzi pun si flori pe pianul din baie
As incerca sa pun garniturile la chiuloase o idee mai groase.Stiu ca se gasesc pe grosimi,si au gaurelele alea mici pe margine care itzi arata de care garnitura este.
Treaba cu garnituri pe dimensiuni banuiesc ca sa inventat pentru a putea mentine acelasi raport de compresie in cazul unei rectificari plane a chiuloasei respectiv a blocului.
Gresesc??
Dar noi suntem inventivi si le folosim sa modificam raportul de compresie in favoarea noastra


Cu respect,
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 22:35   #8
WPP

Stage 5
 
WPP's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

cu 9:1 poti merge si mai sus de 0.5 bar, chiar spre 1bar daca mergi pe compresor centrifugal
WPP is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 22:48   #9
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

Ce se intampla...parca e u topic in engleza...

De ce nu cumperi un 2.2 turbo din fabrica cu de toate...cu usurinta poti duce peste 300
cai. Eu nu asi chinuia cu actualul motor...mai ales ca pentru 2.2 sunt foartem ulte piese pentru modificare a motorului in orice privinta, am vazut motoare duse peste 600 de cai.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 23:08   #10
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

Daca va incurca treaba cu pianul din baie,extrag doar intrebarea,ca sa va fie mai simplu:
La un raport de compresie de 1:10.0,(acu am vazut in A DAT ca nu e 9) care ar fi un maxim de presiune in admisie,sa nu fortam treaba,insa sa scoatem si niste cai,ca doar de asta muncim.
Daca montam garnituri mai groase la chiuloase,DAR NU 2!!!,cam cum se modifica raportul de compresie????????????????????????????

Asa de secreta e treaba pe forumul asta ca itzi vine sa vomitzi!!!
Pai spunetzi domnilor:
"pune o garnitura de 3 mm,si poti baga presiune pana la 0.7 fara sa fie probleme.
Alege un charger care sa itzi dea x CFM,sau meti cubi pe minut,sau kilometri cubi pe minut!!!!Vezi ca cea mai buna marca de garnituri este VICTOR REINZ,sau ION CREANGA pe locul II.
Si acesti producatori iti dau posibilitatea de a alege intre 5 grosimi de garnituri!!
Adanceste putin scaunul la supapa fiindca vei mai castiga la raportul de compresie!!!!
Foloseste la rectificarea scaunului de supapa o freza cu unghi de 45 grade iar ultimul shpan cu o freza mai ascutita!!!!sau numai cu 45 grade!!!"
Pai asha se face d-lor!!!
Tot forumul e plin de povesti si balarii!!!!!!
Spuneti-mi domnilor si mie cand dati un filet pentru surub de 6 cu cat dati gaura inainte???
Si de ce????????Care e adancimea filetului????
Cu ce turatie se da gaura intr-un material mai dur????mai mica sau mai mare??????????
Sa mai intreb daca atzi incalzit careva o piesa metalica pana la incandescenta si apoi atzi racit-o in apa sau ulei??????De cate ori atzi avut ghinionul ca acea piesa sa devina prea dura si sa fie casanta????si sa se crape la prima lovitura????Cum se caleshte ca sa nu devina casanta piesa????
DEJA AM ELIMINAT 50% din POVESTITORII SHI BOCITORII DE PE FORUM!!!!!!!!!!!!!!1
Ailalta jumatate......
Stiti ce e ala un pantograf?????
Atzi scris vreodata pe o placa metalica NUMELE VOSTRU dar pe dos ,adica sa tinetzi cu fata in jos placa de pe care se copiaza literele,si apoi sa presatzi cauciuc crud pe acea placa "gravata"si apoi sa il coacetzi si sa obtineti o STAMPILA cu care sa va stampilati numele pe caietele DICTANDO????????????????

AU MAI RAMAS 10%

BUN!!!

Domnilor,hai sa facem o treaba interesanta,si sa ne ajutam reciproc!!!!

Rog copiii crescutzi cu messenger si mirc sa caute in continuare programe pentru facut FLOOD si sa nu mai vina cu raspunsuri de genul"un ax cu came mai agresive"!!!

Suntetzi dispusi de dragul amorului sa luam un ax standard,sa il "incarcam"cu un material care ar face cea mai buna aderenta la axul respectiv si apoi sa il rectificam?????
Si dupa 5000 km parcursi sa se "desprinda"umplutura de pe came si sa cada in baie si sa se gripeze si cuzinetzii de biele si sa intre o bucata si intre piston si camasa si sa faca un canal de 2mm,si sa nu mai ai ce face cu motorul ala????
Sau sa il alezam si sa bagam in el camashi si pistoane de dacie?????
VRETI????
Eu vreau!!!!!
Fiindca data viitoare o sa studiez rezistenta materialelor si o sa gasesc solutia mai buna pentru a nu se "mai desprinde"umplutura de pe ax..
Si ca sa invat lucrul asta nu o sa mai intru pe vre-un forum de la POLI unde sunt totzi messengeristii care se ajung consilieri sevice la VW si nici nu stiu care e diferenta intre un surub si un prezon!!!

Deci domnilor,aia 10% cu metal in sange,hai sa facem o treaba!!!!

Cu respect,
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 04-03-08, 10:29   #11
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

Aroganta ta depaseste limitele bunului simt...dar sa vazi iti dau raspunsuri...sa nu fiu ca tine...

Quote:
Daca va incurca treaba cu pianul din baie,extrag doar intrebarea,ca sa va fie mai simplu:
La un raport de compresie de 1:10.0,(acu am vazut in A DAT ca nu e 9) care ar fi un maxim de presiune in admisie,sa nu fortam treaba,insa sa scoatem si niste cai,ca doar de asta muncim.
Daca montam garnituri mai groase la chiuloase,DAR NU 2!!!,cam cum se modifica raportul de compresie????????????????????????????
In primul rand nu presiunea conteaza, ci volumul aerului care intra in motor...
Nu avem de unde sa stim cat suporta, adica la cat o sa apare detonatii fara un avans foarte mare (peste 20) si amestec foarte bogat (peste 10).
Atata timp cat ai 2 supape pe cilindru, deci nu e chiar optim camera de ardere, mai ales ca nici nu se stie cum sunt punctele calde, inclusiv ghidarea amestecului nu se poate prezice.
Despre garnituri, eu am vazut cu mac 0.5mm mai groasa decat cea de fabrica, deci nu prea mult, dar o sa scade la ~1:9.5 compresia.

Quote:
Asa de secreta e treaba pe forumul asta ca itzi vine sa vomitzi!!!
Pai spunetzi domnilor:
"pune o garnitura de 3 mm,si poti baga presiune pana la 0.7 fara sa fie probleme.
Alege un charger care sa itzi dea x CFM,sau meti cubi pe minut,sau kilometri cubi pe minut!!!!Vezi ca cea mai buna marca de garnituri este VICTOR REINZ,sau ION CREANGA pe locul II.

Quote:
Si acesti producatori iti dau posibilitatea de a alege intre 5 grosimi de garnituri!!
Adanceste putin scaunul la supapa fiindca vei mai castiga la raportul de compresie!!!!
Foloseste la rectificarea scaunului de supapa o freza cu unghi de 45 grade iar ultimul shpan cu o freza mai ascutita!!!!sau numai cu 45 grade!!!"
Pai asha se face d-lor!!!
Problema cu asta sunt multe, una ar fi ca trebue modificat ca mtot camera de ardere din cauza ca va ramne material intre 2 supape sau in jurul lor care sunt puncte de caldura, deci pot cauza foarte usir detonatii...
Iar cu cate grade are supapa respectiva e mult mai complex decat un morcov sa spuna ca e ok...influentaza homogenizarea si umplerea cilindreei...

Quote:
Tot forumul e plin de povesti si balarii!!!!!!
Spuneti-mi domnilor si mie cand dati un filet pentru surub de 6 cu cat dati gaura inainte???
Gaura inainte...ma ganesc ca te referi la diametrul acesteia...daca da e de 4.917mm dupa standarde ISO pentru filet metric, vrei si restul?

Quote:
Si de ce????????
De ciuda P*li...

Quote:
Care e adancimea filetului????
Adancimea filetului peste 12 ture nu are nici un sens, 9 trebue pentru "auroblocare" iar 3 pentru capatul surubului.

Quote:
Cu ce turatie se da gaura intr-un material mai dur????mai mica sau mai mare??????????
Asta tine de material...dac si, mai ales de raspunsul termic a acestuia si nu neaparat de duritate...In plus conteaza cum poate sa acumleze energia. sa nu vorbim de diamtru si de altele ca nu prea are sens...

Quote:
Sa mai intreb daca atzi incalzit careva o piesa metalica pana la incandescenta si apoi atzi racit-o in apa sau ulei??????De cate ori atzi avut ghinionul ca acea piesa sa devina prea dura si sa fie casanta????si sa se crape la prima lovitura????Cum se caleshte ca sa nu devina casanta piesa????
Da...asta au descoperit si altii acu ~4000 de ani...
Si cum sa fece sa nu fie problema, se mai incalzeste o data la 300-500 grade si se lasa sa raceasca mai lent, sau in ulei cald (peste 80-100 grade)...
Quote:
DEJA AM ELIMINAT 50% din POVESTITORII SHI BOCITORII DE PE FORUM!!!!!!!!!!!!!!1
Ailalta jumatate......
Stiti ce e ala un pantograf?????
Atzi scris vreodata pe o placa metalica NUMELE VOSTRU dar pe dos ,adica sa tinetzi cu fata in jos placa de pe care se copiaza literele,si apoi sa presatzi cauciuc crud pe acea placa "gravata"si apoi sa il coacetzi si sa obtineti o STAMPILA cu care sa va stampilati numele pe caietele DICTANDO????????????????


Quote:
Suntetzi dispusi de dragul amorului sa luam un ax standard,sa il "incarcam"cu un material care ar face cea mai buna aderenta la axul respectiv si apoi sa il rectificam?????
Invat asta de cateva ani dar inca nu am auzit despre asa ceva...inainte tratat materialul iar dupa aia sa ractifici...ti sti ceva...invatama ca poate desoperim impteuna roata

Material de buna aderenta...la ax cu came...poate bornzul sau ceva material care are asa ceva ar fi o idee, dar nu este destul de dur suprafata, deci nu tine cam de loc...

Suprafate despre care vorbesti tu se face in 2 feluri, ori cu Nitritare dar e subtire stratul (0.1-0.2mm) ori prin alta...asta ca tema pentru tine: "Betétben edzet" unde adancimea este mai mare....sau prin "cementálás"....

Quote:
Si dupa 5000 km parcursi sa se "desprinda"umplutura de pe came si sa cada in baie si sa se gripeze si cuzinetzii de biele si sa intre o bucata si intre piston si camasa si sa faca un canal de 2mm,si sa nu mai ai ce face cu motorul ala????
Sau sa il alezam si sa bagam in el camashi si pistoane de dacie?????
VRETI????
Eu vreau!!!!!
Ce tare ar fi un V6 de dacie...daca mai ai inca 4 suruburi mari si cumperi inca un motor faci un V12...Lambo killer...

Quote:
Deci domnilor,aia 10% cu metal in sange,hai sa facem o treaba!!!!

Cu respect,
Metal in sange...dute la Galati in combinat, poate iese si din tine cateva grami de otel de calitate... Cu capul se face o treaba cu cu sangele, sau forta...

Mai reduce din aroganta, cunostintele tale nu acopera...cel putin dupa acest post...


Cu respect
Hexer

Last edited by Hexer; 04-03-08 at 10:31.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-03-08, 15:30   #12
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

propunere:"Suntetzi dispusi de dragul amorului sa luam un ax standard,sa il "incarcam"cu un material care ar face cea mai buna aderenta la axul respectiv si apoi sa il rectificam?????"

:raspuns:"Invat asta de cateva ani dar inca nu am auzit despre asa ceva...inainte tratat materialul iar dupa aia sa ractifici...ti sti ceva...invatama ca poate desoperim impteuna roata"

Cine a zis de tratat si apoi de rectificat?????"incarcat" prin ce metoda vrea fiecare,de exemplu cu sudura ca sa moara inima,da?

Cand am intrebat de ce se da gaura cu 4.91(raspunsul tau e corect,si mai precis) raspunsul trebuia sa fieai dam gaura de 4.91 fiindca inaltimea filetului cumulata pe ambele parti este de 1.09. Dat tu fiindca esti preap**dos pentru era in care traim raspunzi ca:"de sufletul p**ii"

Daca ti se pare ca am cunostinte prea mici pentru a participa la discutii pe forum-ul asta,te rog sa imi raspunzi si mie la intrebarea urmatoare:
"pentru un metric 6 care este diferenta intre tarozii folositi la filetarea pe masina(strung etc) si filetarea manuala,prin antrenarea tarodului cu un ventaiz,sau cum ii zici tu dispozitivului de prins tarodul pentru a putea fileta."

SUNT AROGANT????
Pai daca tu imi raspunzi :"In primul rand nu presiunea conteaza, ci volumul aerului care intra in motor...
Nu avem de unde sa stim cat suporta, adica la cat o sa apare detonatii fara un avans foarte mare (peste 20) si amestec foarte bogat (peste 10)."si eu am intrebat"ce flow trebuie sa aiba un compresor,fie mecanic sau turbo,pentru a putea face fata cu brio in a alimenta cu aer un motor de 2.6l si de a mentine si o presiune minima de 0.5 bar pe toata plaja de turatii si la orice sarcina??????

Dar TU,in loc sa spui:"minim 300-500-200-1000 CFM sau cum am mai zis km cubi pe minut"
iar ma bagi in ceata,si imi zici ca nu presiunea conteaza ci volumul.Pai da dom-le sunt de acord,dar astea nu sunt interdependente?????deci ce volum pe minut trebuie sa dezvolte un charger pentru motorul meu??????

Quote:"Iar cu cate grade are supapa respectiva e mult mai complex decat un morcov sa spuna ca e ok...influentaza homogenizarea si umplerea cilindreei..."
Adica cum?????Tu esti singurul care are acasa o trusa cu freze pentru rectificat scaune de supapa,si are si pe mai multe unghiuri,si are si cateva modele de cozi diferite pentru a se adapta la mai multe modele de ghiduri??????
SI EU IN SPETZA,ma ridic la gradul de compexitate al unui MORCOV????????

Stai dom-le ca mai sunt si altii care au un comresmetru,confectionat in regie proprie dintr-un ceas care arata presiuni pana la 50 bar si adaptoare pentru diferite feluri de bujii si injectoare!!!

Daca vrei sa imi raspunzi la intrebarea referitoare la volumul de aer care ar trebui livrat de charger(turbo sau mecanic) BINE!!!!
MERCI,
Daca nu.....
Asta este,

Si toata tevatura cu calit materiale,filetat,strunjit,etc,am facut-o nu pentru a arata cat de bun sunt eu,fiindca nu sunt BUN,mai am de invatat 100000000000 lucruri.
Insa nu mai vreau sa aud povesti de studenti sau absolventi de POLI care inafara de laboratoarele de care oricum le era scarba,nu au rupt in veci o distributzie dupa care sa faca chiuloasa si sa puna totul la loc.
Mai sunt catziva baietzi la poli care mai fac una alta,un turbo pe dacie,o tractiune integrala etc.DAR PUTINI....


Cu respect,

Bogdan Pascu
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 04-03-08, 19:52   #13
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??



in timp ce ma bucuram ca pot downloada "maximum bost de korky bell"(rog iertare daca am stalcit numele autorului sau a cartii)uitandu-ma mai"adanc"pe forum sa vad ce manuale mai sunt uploadate gasesc urmatoarea remarca adusa de hexer unui tanar dornic sa invete despre motoare,caroserii,instalatie electrica:

"Pe acest forum 90% e aberatie sau abatere, deci pune bani pe cont si comanda 3-4 carti de pe net. Dupa ce ai citit alea iti dai seama ce si cum cu masinile si motoarele, dar mentin, nu poti sa sti toate, max poti avea habar despre multe la masini. Daca vrei sa ajungi la un nivel inalt...fara universitate is PHD nu ai sansa (nu iti aproba nimic ce realizezi), si din pacate masina e asa de complexa incat numai o parte poti intelege in detalii, ori suspensie, motor, transmisie, aerodinamica, caroserie sau electronica. Alege una din acestea si specializazate pe tema respectiva, nu incerca sa intelegi pe toate.
Daca te concentrezi la o singura tema tu vei fi cel mai bun!!!"


Acum ii dau dreptate lui HEXER!!!!
Sunt.....cum a zis el acolo....
Mult mai frumos a zis-o el in acest text:90% e abatere
Eu am fost mai direct si am folosit cuvinte care cad mult mai greu cand i-am facut BOCITORI pe 90% din cei care posteaza.

SA TRAIESTI HEXER,si poate ma ajuti si pe mine cu Superchargerul ala!!!
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 08-03-08, 08:08   #14
kaliE36

Stage 2
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 51
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

ai atasate o calculatie pt compresor centrifugal Rotrex C38-61 si incadrarea in harta compresorului ..
calculatia e pt un motor in 6 cil cu 24 de valve de 2.7 l
legenda:
VE = eficieta volumetrica a motorului estimata
PR_SPG (psi) = boost in outlet-ul compresorului (psi)
PR_ENG (psi) = asta e un fel de "p2" - de fapt e "depresiunea" pe care o face motorul in admisie
PR = pressure ratio (pt incadrarea in harta compresorului)
PSI/ intercooled si boost = e presiunea estimata in admisie (sau cam ce ai citi tu pe ceasul de boost)
Kg/ sec e calculat presupunand presiunea atmosferica de 14.5psi si 15 C
raportul de fulii e de 145/90 (arbore/compresor)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	27_calc.jpg
Views:	109
Size:	130.5 KB
ID:	475417   Click image for larger version

Name:	C38-61_27.JPG
Views:	99
Size:	86.1 KB
ID:	475418  
__________________
'99 E36 Compact 120kw
kaliE36 is offline   Reply With Quote
Old 08-03-08, 08:16   #15
kaliE36

Stage 2
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 51
Default Re: audi 100 C4 motor V6 de 2.6 litri se poate BITURBO??

mai e de zis ca boost-ul real (masurat) pana pe la 4000rpm e ceva mai mare, pt ca acolo compresorul e in surge, si creaza ceva presiune suplimentara in traseu .. si o esimare foarte grosiera si destul de pesimista a puterii rezultate e sa inmultesti puterea de la care pleci cu (1+boost)*0.9
kaliE36 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -