Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-09-07, 05:13   #1
Big_85

Stage 4
 
Big_85's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 290
Default suspensie si tinuta de drum

Salut.ma imtereseaza si pe mine cine ma poate ajuta cu niste informatii referitoare la tinuta de drum a masinii.Vreau ca masina sa fie rigida adik in curbe la viteza sa nu simnt cum se lasa intr-o parte sa fie cat mai stabila pe sosea.Ma intereseaza sa stiu cam ce ar trebui sa cumpar ca sa am o tinuta cat mai buna(arcuri,amortizoare,bucse) ce anume este important fara a afecta alte componente prin rigiditatea celorlalte.Ma intereseaza performante de strada la o putere de can 250cp.Multumesc
Big_85 is offline   Reply With Quote
Old 22-09-07, 13:06   #2
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Anti Sway Bar(e) (ambele axe) + bushinguri de polyurethane si nu de cauciuc
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 07:53   #3
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

cum a zis asta de mai sus... anti sway bars sunt CEA MAI BUNA inbunatatire care poti sa o faci la suspensie! cu cat mai mari, cu atat mai bine...

Aia din fata produce understeer, aia pe spate produce oversteer... alege ceva pentru stilul tau de condus... mie imi place pe fata sa am cea mai mare posibila, si pe spate una mijlocie spre mare...

e misto sa-ti alunece spatele, si unii (mai ales aia pt drift) pun numai pe spate, dar daca pui una uriasa pe spate si nu compensezi, o sa tot derapezi cand iei curbele tare... stiu un localnic care la mai putin de doua saptamani dupa ce si-a pus o bara uriasa pe spate si una micuta pe fata (ca vroia sa drrrrrrrrift yo!!!!!), din senin a derapat pe o rampa de autostrada si s-a dus direct in gardul de protectie....
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-09-07, 21:43   #4
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Pai, in primul si in primul rand, ia-o si tu de la cauciucuri, vezi sa nu fie prea uzate, sa fie umflate la cotele (masinii sau cauciucurilor... pot fi diferite) de pe cartea tehnica a masinii. Dupa aia, vezi sa fie balansate(centrate... faza cu plumbii... sti tu), urmeaza rulmentii si garniturile, sa nu fie sparti sau prea uzati si sa nu fie fisurati sa pierzi ulei din axe, rulmenti buni = consum mai mic. Asa, si am ajuns la amortizoare, care conform cartilor tehnice trebuie schimbate la un anumit interval de timp, te sfatuiesc sa-ti iei calitate daca te-ai hotarat sa-ti schimbi amortizoarele, bun, apoi directia, toate link-urile, servo lichidele, "cilindrul de presiune" sau cum naiba i-o mai spune si cam tot ce tine de rotirea volanului masinii. Dupa ce ai inspectat, inlocuit, si e totul OK, treci la aliniament, la mecanicul cu scula aia desteapta, (nu-mi aduc bine aminte cum ii mai spunea in romania, parca reglarea unghiului de fuga sau cam asa ceva). Ok, si am ajuns la arcuri... la fel, inspectate si inlocuite daca e cazul, ce-am mai sarit... tie rod -urile nu mai stiu cum se numesc in romania, in orice caz chestile alea cu garnituri, care se greseaza, ca sa nu scartiie la hop-uri si gropi, la fel cu tot ce tine de legaturile dintre roti si frame-ul masinii, inspectate si inlocuite daca e cazul... si in final ce ti-am spus mai sus, anti sway barele fata si spate si bushingurile, am scapat eu mai multe pe aici din lipsa de termeni tehnici dar in principiu cam asta e, luate pe rand si analizate, si daca e cazul schimabate...
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 24-09-07, 09:29   #5
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: suspensie si tinuta de drum

daca ai masina din avatar mai mult de amortizoarele/arcurile de pe echiparea sport nu ai nevoie, poti pune niste jenti mai late si gume bune, pe spate iti intra 255/45/17 si fata 23545/17
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 24-09-07, 22:28   #6
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by beck View Post
daca ai masina din avatar mai mult de amortizoarele/arcurile de pe echiparea sport nu ai nevoie, poti pune niste jenti mai late si gume bune, pe spate iti intra 255/45/17 si fata 23545/17
varza, daca pui bare de stabilizare (sau cum naiba le zice la swaybars), si cu cauciucuri de cacat simti o diferenta uriasa... deci in loc sa dai o tona de bani pe chestii care impreuna nu dau rezultate asa de bune, pune cele mai mari bare pe care le poti cumpara, si dupa vino sa le zici si la ceilalti ce diferenta simtibila face...

si la chestia cu umflatul cauciucului la cat zice-n carte, aia nu e destul... daca vrei tractiune buna in linie dreapta, desumflii fata si intaresti spatele la maxim... daca vrei tractiune buna in curbe, intaresti toate cauciucurile la maxim
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 06:05   #7
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: suspensie si tinuta de drum

You know what? Suspensia sau "asa numita tinuta de drum" e poate cel mai important feature la o masina, Dupa "siguranta" desigur... Parerea mea sincera e ca nu e de neglijat absolut nici un aspect referitor la suspensie...Poate pe user nu-l intereseaza performanta, poate vrea un ride "sigur" si solid simtit din toate punctele de vedere,... Iar chestia cu rubber-ele, e poate la fel de importanta, ca si amortizoarele... Degeaba ai arcuri bune daca ai cauciucuri tocite si inegal umflate...din experienta proprie, la curbe "strinse" cu viteza relativ mare pe asfalt mi-a fugit de cur de nu m-am vazut... pe niste Good(Bad)Years destul de uzate..., Basca feeling-ul ala de "float" (barca pe valuri) la viteze de peste 100 km/ora. Bine, intr-adevar, depinde si de ride(masina) -ul pe care il ai. In general europenii exceleaza in suspensii, asa ca nu cred sa fie o problema... "pune aceeasi intrebare si unui mecanic" si-ti va face capul mare...good luck!
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 06:17   #8
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: suspensie si tinuta de drum

N-am posibilitatea sa corectez mesajul de mai sus, asa ca rectific aici "poate pe user nu-l interseaza performanta" cade...
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 10:03   #9
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
varza, daca pui bare de stabilizare (sau cum naiba le zice la swaybars), si cu cauciucuri de cacat simti o diferenta uriasa... deci in loc sa dai o tona de bani pe chestii care impreuna nu dau rezultate asa de bune, pune cele mai mari bare pe care le poti cumpara, si dupa vino sa le zici si la ceilalti ce diferenta simtibila face...

si la chestia cu umflatul cauciucului la cat zice-n carte, aia nu e destul... daca vrei tractiune buna in linie dreapta, desumflii fata si intaresti spatele la maxim... daca vrei tractiune buna in curbe, intaresti toate cauciucurile la maxim
este o prostie sa pui swaybars pe un mercedes, cu esp si gume bune este aproape imposibil sa il pierzi (fara sa vrei) pe asfalt uscat.

sa nu mai spun ca dupa ce iti faci masina de circuit mergi prin romania cu ea...
beck is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 15:33   #10
Who's yo daddy

Stage 2
 
Who's yo daddy's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 33
Default Re: suspensie si tinuta de drum

De ce zici tu ca e o prostie? Asta a fost in primul rand "raspunsul on the fly" care mi-a trecut prin cap... Si nu cred ca am gresit, dar dupa aceea m-am gandit, la celelalte componente... daca's uzate, indoite, rupte!, sau doar"loose"(nestranse cum trebuie)...etc? Esti de acord ca inaite de toate ii trebuie o inspectie a componentelor suspensiei"la sange"?, dupa aia daca doreste o schimbare "dramatica", in cum anume se comporta masina in anumite conditii "sa la spun oare exceptionale!?" , poate sa urmeze sfatul lui Bloodfart...anti sway bars...
Who's yo daddy is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 18:51   #11
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by beck View Post
este o prostie sa pui swaybars pe un mercedes, cu esp si gume bune este aproape imposibil sa il pierzi (fara sa vrei) pe asfalt uscat.

sa nu mai spun ca dupa ce iti faci masina de circuit mergi prin romania cu ea...
ARGUMENTUL PERFECT!!!! NU E NEVOIE PE MERCEDES, ERGO NU E NEVOIE PE NICI O MASINA.....

Sa zicem ca iti dau dreptate la merc, ca sa nu ne certam aiurea... dar restul masinilor sunt mult in spate, sti si tu...

De ce sunt asa de importante swaybars? Pentru ca controleaza transferul de greutate intre roti, deci aceeasi suspensie, si aceleasi cauciucuri care le aveai inainte, acuma lucreaza mai putin, si deci limita lor de aderenta devine mult mai mare...

nu va suparati, nu vreau sa jignesc, dar se vede ca nu v-ati pus swaybar-uri la nici o masina, fiindca nu le puteti aprecia la adevarata valoare....
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 26-09-07, 00:00   #12
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

iar un topic de la un...mia ere nevoie de ajutor...
Ce e asta? ghicitoare? Ce masina este? Dacie, EVO, STI...ce e, dupa aia poate putem ajuta....Gradina lui dumnezeu e mare...


Despre "swaybar" (in romana bara de stabilizare, stabilizator) ceeace este anti-swaybar, daca schimbi cel din spate neaparat trebue schimbat si cel din fata, altfel intorci cum este scris mia sus.
Bushing de polyurethane sunt bucse din plastic, daca schimbi masina va deveni mai zgomotoasa, dar totodata simtul de control o sa creasca si deformarea puntelor la franare sau accelerare o sa scade.
Despre cauciucuri...normal, cat mai mare cu atat mai bine (intre limide normale)
Suspensie sport la fel ajuta la un contol mai bun a masinii.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 26-09-07, 19:53   #13
bakal

Stage 5
 
bakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,682
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

set arcuri-amortizoare sportnu neaparat reglabile), bari stabilizatoare fata-spate, inlocuirea bieletelor sau barilor antiruliu, cu unele mai groase, jante late si cauciucuri cu talon mic.... cam astea ar fi, fara sa luam in considerare franele, caci si ele conteaza la transferul greutatii masinii in negocierea virajelor mai agresiv...

sau daca nu vrei sa faci o mare schimbare, si sa tragi prea tare de masina, doar arcurile si amortizoarele si ar fi de ajuns...depinde si ce vrei sa faci si ce bani ai...preturile sunt cuprinse intre 600e(doar suspensie) 3000e(set complet+frane) .... totul e etimativ, deci preturile pot varia.........
__________________
got smoke, will travel
bakal is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 09:32   #14
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 47
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
iar un topic de la un...mia ere nevoie de ajutor...
Ce e asta? ghicitoare? Ce masina este? Dacie, EVO, STI...ce e, dupa aia poate putem ajuta....Gradina lui dumnezeu e mare...


Despre "swaybar" (in romana bara de stabilizare, stabilizator) ceeace este anti-swaybar, daca schimbi cel din spate neaparat trebue schimbat si cel din fata, altfel intorci cum este scris mia sus.
Bushing de polyurethane sunt bucse din plastic, daca schimbi masina va deveni mai zgomotoasa, dar totodata simtul de control o sa creasca si deformarea puntelor la franare sau accelerare o sa scade.
Despre cauciucuri...normal, cat mai mare cu atat mai bine (intre limide normale)
Suspensie sport la fel ajuta la un contol mai bun a masinii.

cam la ce preturi ajung anti-swaybar fata+spate ? cam cele care ai zis tu, iar la bucsi sa ramana tot alea de cauciuc (oricum trebuiesc schimbate ca bat unele dar parca din plastic suna aiurea ), ca totusi suntem in romania si nu vreau sa imi zdrangane toate alea prin masina ) si asa imi zdrangane de la bass :P si daca am doar arcuri sport, ce mai trebuie sa mai fac ? adica amortizoarele oricum trebuiesc schimbate ca au curs 2 din ele, deci daca tot le schimb pun sport. Ce pot sa fac in primul rand ? astept raspuns, ms hexer
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 14:26   #15
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: suspensie si tinuta de drum

Dumnezoo...
Cauta pe google...
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -