Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 08-07-07, 22:40   #1
metal_militia
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
metal_militia's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 882
Member of:
[X-Team Racing Club]
[Design Team]
[SKODA]
[RENAULT]
Exclamation Throttle bodies

Am citit in ultimul numar Max Power din UK despre un peugeot 306 caruia i-au fost montate aceste "throttle bodies" si nu am inteles exact cum functioneaza pt ca nu explicau (se presupune ca trebuia sa stiu ce-s alea ). Am cautat pe net si nu am gasit decat niste descriei succinte si in mare.
M-ar interesa cati Cp si Nm se pot castiga cu piesele astea! am cautat in special pt clioul meu de 1,4 16v dar nu am gasit decat pt 182 si ducea puterea la 225 cp si costau peste 3000 de lire sterline ceea ce mi se pare cam mult...

Ma poate lamuri cineva?
metal_militia is offline   Reply With Quote
Old 08-07-07, 23:26   #2
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Throttle bodies

in romaneste se traduce prin clapeta de acceleratie (tot ansamblul)

TB= tot sitemul care include clapeta de accleratie
ITB (independent TB) = clapete de acceleratie pe fiecare piston in parte

CP/Nm nu se stie , uita de acesta intrebare

ma indoiesc ca se castiga 40CP doar din clapete, dar in fine
200SX is offline   Reply With Quote
Old 09-07-07, 00:11   #3
speedbump

Stage 4
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 242
Default Re: Throttle bodies

Avand in vedere ca obturarea admisiei cu ajutorul clapetei obturatoare (throttle bodies) duce la pierderi de pompaj de pana la 30% o solutie foarte buna este montarea a mai multor clapete obturatoare pentru a obstructiona cat mai putin curgerea aerului la sarcini mici si partiale ale motorului (moment in care clapeta nu este deschisa complet) iar la sarcini mari nu au influenta prea mare asupra admisiei.
In concluzie nu se prea castiga multa putere dar se castiga cuplu la turatii joase spre medii.
Cea mai buna solutie este distributia complet variabila (moment, durata, cursa) prin care obturarea admisiei se face cu ajutorul supapelor.
speedbump is offline   Reply With Quote
Old 10-07-07, 11:42   #4
metal_militia
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
metal_militia's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 882
Member of:
[X-Team Racing Club]
[Design Team]
[SKODA]
[RENAULT]
Default Re: Throttle bodies

deci nu merita...am crezut ce e mai spectaculos rezultatul daca asta din revista zice: "i wanted a race feel, and that meant throttle bodies"

multumesc pt info
de AICI am vazut kitu pt clio care cica iti da peste 40-50 cp dar si costa destul

asta e articolul din MAXpower july 2007
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	max1.JPG
Views:	65
Size:	2.00 MB
ID:	301515   Click image for larger version

Name:	max2.JPG
Views:	66
Size:	1.17 MB
ID:	301516   Click image for larger version

Name:	max3.JPG
Views:	53
Size:	2.01 MB
ID:	301517  

metal_militia is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -