Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-02-07, 19:31   #1
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Exclamation Headers sau SERPISORI

Ma refer aici la motoarele cu 4 cilindrii... (aspirate)

Am vazut ca sunt doua feluri de constructii a serpisorilor...4-2-1 sau 4-1

Cine stie care sunt diferentele ? Unii producatori le fac 4-2-1 altii 4-1...

Si ce alte secrete mai are acest subiect ???
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 28-02-07, 19:38   #2
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Exclamation Re: Headers sau SERPISORI

doua poze cu ambele tipuri (4-2-1 / 4-1)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	4-2-1.jpg
Views:	260
Size:	86.6 KB
ID:	224284   Click image for larger version

Name:	4-1.jpg
Views:	236
Size:	66.1 KB
ID:	224285  
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 28-02-07, 20:59   #3
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Headers sau SERPISORI

Din cate am auzit si eu de pe la unu` altu.....4-2-1 pt turatii mari si 4-1 pentru cuplu. Daca gresesc cu ceva sigur o sa fiu corectat.
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-07, 21:16   #4
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Headers sau SERPISORI

Deci...sunt la fel, nu conteaza la putere sau la cuplu.
de aia se poate fece in 2 versiune fiindca lungimea sistemului difera.
Adica, ceea 4.2.1 e mai lunga decat celalalt, dar trebue o tava mai mica pentru testul...
depinde cat loc ai...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 03:26   #5
Achim
Dream Squad Member

Stage 5
 
Achim's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,338
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[Honda]
Default Re: Headers sau SERPISORI

tre' sa mai fie ceva dedesubturi si sunt si eu interesat...
Achim is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 09:48   #6
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Headers sau SERPISORI

Crede-ma, nu e nimic, fiindca cand faci calculatiile poti stabili care versiune vrei sa faci(au am facut cateva calculatii pantru diverse motoare si rezultatul este ca ceea de 4-1 e mai scurta, dar in continuare ii trebue o teava ma mare la diamertu)

ex. Lada VFTS are 4-1, si motorul merge peste 8000rot/min, iar gordiniile aveau 4-2-1 si tot in jur de 7000 mergeau motoarele.

Poate singura diferenta ar fi ca 4-2-1 da un graf putin, putin mai linear, dar sa nu uitam ca sistemul finctioneaza la parametii optime numai intr-o anumita turatie( asa si calculezi, in ce turatie vrei sa folosesti motorul si in jurul aia va merge, -+200rot/min)
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 09:55   #7
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Headers sau SERPISORI

pai ar fi daca stia sa te gandesti la ordinea exploziilor in cilindri.
pentru evacuare mai rapida. apare ceva presiune pe evacuare. si cu astea se inlesneste evacuarea gazelor pt ca pe o ramura exista pauze intre evacuare gazelor- nu prea stiu cum sa zic.... adica sa zicem ca este evacuat cilindrul 1 porma urmatoarea explozie care e?... cilindrul 3 care este evacuat pe cealalata ramura apoi este evacuat cilindrul 4 pe prima ramura de unde unde au avut timp sa iasa gazele de la cilindrul 1 deci gazele din cilindrul 4 au unde sa fie evacuate fara a fi becesara invingerea unei presiune prea mari. daca suntetzi baietzi desteptzi o sa intelegetzi ce ma vrut sa zic.
mae is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 12:11   #8
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Re: Headers sau SERPISORI

good point.si este si logic evident
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 19:32   #9
ct77pia

Stage 5
 
ct77pia's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,881
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Anonymous Motorsport ]
Default Re: Headers sau SERPISORI

dar la un seat toledo V5 cum ii puneti? cAci chiar as fi interesat
ct77pia is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 19:40   #10
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Headers sau SERPISORI

Intru si eu in discutie.Dar pe un cielo cu motor aproape stock se simte diferenta?
geti is offline   Reply With Quote
Old 01-03-07, 22:25   #11
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Headers sau SERPISORI

daca pui evacuare de asta maresti consumul, puterea, cuplul, agilitatea motorului si va intre mai usor in ture.
asta fiindca lungimea tevei de la supapa pana la intalnirea cu celalaltei tevi este atata de lunga cat cazele sa se urmaze unul pe calalalt, adida fluzul gazelor nu este intrerupt la o anumita turatie, si prin asta va fi mai repede golirea cilindriro, ce rezulta la mai mult loc pentru amestec...cam atat...

Fara date exacte nu se poate face o evacuare buna, numia ceva ce va fi frumoasa...trebue multe date, calculat vreo zi intreaga o evacuare exact la cerinta clientului...

evacuarea, mai mult lungimea galeriei, nu prea conteaza la motoare turbo...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 07:17   #12
OveR
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
OveR's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 326
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: Headers sau SERPISORI

face cineva pentru bmw e36 2000 vanos care ar fi castigu in cp .. daca exzista ... si ce pret
OveR is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 10:58   #13
mae

Stage 5
 
mae's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
Default Re: Headers sau SERPISORI

Quote:
Originally Posted by ct77pia View Post
dar la un seat toledo V5 cum ii puneti? cAci chiar as fi interesat
pai la asta in functie de ordinea exploziilor in fiecae cilindru. cum am zis mai sus ideea e ca pe aceasi teava sa nu iasa gazele de la cilindri consecutivi. si la tine orcum nu iese pentru ca ai doi cilindri pe o parte si 3 pe partea calalta (daca zici ca sunt v5) si atunci nu cred ca sunt necesari.sau orcum sunt o ramura pleaca de lacilindrul 2 si 4 si o ramura 1,3,5. dar aici mai intra treaba cu ordinea de evacuare.
mae is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 16:27   #14
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Headers sau SERPISORI

4-2-1 este un compremis intre castig de cai si cuplu pe cand 4-1 e cuplu mai mult si cai mai putini.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 22:51   #15
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Headers sau SERPISORI

Quote:
Originally Posted by Eagleee View Post
evacuarea, mai mult lungimea galeriei, nu prea conteaza la motoare turbo...
Evacuarea gazelor de esapament cu viteza mai mare nu ajuta la reducerea turbo-lag-ului?

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -