Salutare.
M-am gandit sa prezint un proiect mai special, creat in totalitate la noi in garaj (3-Fun Performance - Piatra Neamt).
Ideea a pornit de la necesitatea de a avea o baza buna pt. un drift car. Dupa ce am analizat bine situatia, am hotarat sa lucram pe o caroserie de Nissan 200sx (240sx USA).
Planul era sa folosim un motor de bmw v12, sa il supralimentam cu o turbina, sa reusim sa montam o transmisie care sa reziste la cuplu si puterea dezvoltate de motor.
Asadar, am hotarat ca orice upgrade am fi putut face transmisiei stock, nu ar fi tinut la peste 700hp si 1000nm. Din toate optiunile am ales optiunea cea mai fiabila vs. cost , si am ales sa folosim toata puntea spate de pe un BMW E38 v8 sau v12.
Puntea a fost montata pe caroserie, iar prin aceasta miscare am obtinut cateva avantaje: ecartament marit cu cca 10cm, bolt pattern de 5x120, care ne ajuta sa gasim niste roti cu caracteristici bune la un pret mai mic fata de cele in 4 prezoane, discuri imense, brate reglabile, si elemente transmisie foarte rezistente.
Caroserie rigidizata cu un rollcage in 8 puncte, integrand si puntea spate in acest setup.
Motorul de baza este un m70b50. S-au creat galeriile de evacuare (serpisori), turbina aleasa este un Holset HX52 cu compressor billet (turbina excelenta avand in vedere raportul pret/calitate), wastegate extern de 60mm, blow off de 50mm. De pe admisie au fost inlaturate clapetele electronice si confectionat un adaptor pentru o singura clapeta de 100mm. Sistemul de alimentare al motorului este constituit din : rezervor Racing de 30l, rezervor surge de 2l, pompa alimentare rezervor surge si pompa principala + prefiltru + filtru + regulator presiune combustibil de la AEROMOTIVE , pompa fiind A1000 capabila de a furniza combustibil pt. aprox. 1000hp.
Management-ul motorului este realizat cu un calculator standalone Megasquirt 3.
Sistemul de racire a fost montat in portbagaj, avand 2 mari avantaje, spatiul in plus castigat in fata masinii si cantitatea de lichid de racire mai mare in sistem care asigura o racire mult mai eficace.
Ambreiajul este facut la comanda , cu volanta usurata, ambreiaj dubludisc de 215mm, care ar trebui sa reziste la 1200nm cuplu.
Cutia de viteze este una in 5 trepte de pe e39 530d, adaptata la motorul v12.
A fost inlaturata pompa de servodirectie de pe motor, ca inlocuitor fiind montata o pompa servo electrica.
Suspensia este un kit HSD MonoPro, iar kit-ul de bracaj de la WISEFAB.
Motorul nu a fost testat inca pe dyno.
Presiunea in turbina este de 0.7 bar si estimam o puterea de aproximativ 550hp. In curand o sa faca ceva teste cu presiuni mai mari, pana la 1.5 bar.
In acelasi timp a mai fost construit un alt Nissan 240sx varianta Coupe (PS13-USA) cu un motor v12 de 5.4l aspirat, in aceeasi configuratie de sasiu, suspensie , directie , transimisie.
Sper sa va placa acest build si daca aveti intrebari nu ezitati.
Ne puteti gasi si pe pagina de Facebook a echipei
https://www.facebook.com/AudioClassDriftTeam