Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 04-10-14, 16:45   #1
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Nissan 240sx v12 single turbo

Salutare.
M-am gandit sa prezint un proiect mai special, creat in totalitate la noi in garaj (3-Fun Performance - Piatra Neamt).
Ideea a pornit de la necesitatea de a avea o baza buna pt. un drift car. Dupa ce am analizat bine situatia, am hotarat sa lucram pe o caroserie de Nissan 200sx (240sx USA).
Planul era sa folosim un motor de bmw v12, sa il supralimentam cu o turbina, sa reusim sa montam o transmisie care sa reziste la cuplu si puterea dezvoltate de motor.
Asadar, am hotarat ca orice upgrade am fi putut face transmisiei stock, nu ar fi tinut la peste 700hp si 1000nm. Din toate optiunile am ales optiunea cea mai fiabila vs. cost , si am ales sa folosim toata puntea spate de pe un BMW E38 v8 sau v12.
Puntea a fost montata pe caroserie, iar prin aceasta miscare am obtinut cateva avantaje: ecartament marit cu cca 10cm, bolt pattern de 5x120, care ne ajuta sa gasim niste roti cu caracteristici bune la un pret mai mic fata de cele in 4 prezoane, discuri imense, brate reglabile, si elemente transmisie foarte rezistente.
Caroserie rigidizata cu un rollcage in 8 puncte, integrand si puntea spate in acest setup.
Motorul de baza este un m70b50. S-au creat galeriile de evacuare (serpisori), turbina aleasa este un Holset HX52 cu compressor billet (turbina excelenta avand in vedere raportul pret/calitate), wastegate extern de 60mm, blow off de 50mm. De pe admisie au fost inlaturate clapetele electronice si confectionat un adaptor pentru o singura clapeta de 100mm. Sistemul de alimentare al motorului este constituit din : rezervor Racing de 30l, rezervor surge de 2l, pompa alimentare rezervor surge si pompa principala + prefiltru + filtru + regulator presiune combustibil de la AEROMOTIVE , pompa fiind A1000 capabila de a furniza combustibil pt. aprox. 1000hp.
Management-ul motorului este realizat cu un calculator standalone Megasquirt 3.
Sistemul de racire a fost montat in portbagaj, avand 2 mari avantaje, spatiul in plus castigat in fata masinii si cantitatea de lichid de racire mai mare in sistem care asigura o racire mult mai eficace.
Ambreiajul este facut la comanda , cu volanta usurata, ambreiaj dubludisc de 215mm, care ar trebui sa reziste la 1200nm cuplu.
Cutia de viteze este una in 5 trepte de pe e39 530d, adaptata la motorul v12.
A fost inlaturata pompa de servodirectie de pe motor, ca inlocuitor fiind montata o pompa servo electrica.
Suspensia este un kit HSD MonoPro, iar kit-ul de bracaj de la WISEFAB.
Motorul nu a fost testat inca pe dyno.
Presiunea in turbina este de 0.7 bar si estimam o puterea de aproximativ 550hp. In curand o sa faca ceva teste cu presiuni mai mari, pana la 1.5 bar.
In acelasi timp a mai fost construit un alt Nissan 240sx varianta Coupe (PS13-USA) cu un motor v12 de 5.4l aspirat, in aceeasi configuratie de sasiu, suspensie , directie , transimisie.
Sper sa va placa acest build si daca aveti intrebari nu ezitati.
Ne puteti gasi si pe pagina de Facebook a echipei
https://www.facebook.com/AudioClassDriftTeam
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1654217_747890431901493_331449724_n.jpg
Views:	198
Size:	66.5 KB
ID:	3035075   Click image for larger version

Name:	1544965_752695294754340_380519069_n.jpg
Views:	181
Size:	94.9 KB
ID:	3035076   Click image for larger version

Name:	10482564_823510457672823_212034859425485109_n.jpg
Views:	193
Size:	49.8 KB
ID:	3035077  

Click image for larger version

Name:	10347174_824832417540627_3765064678004680262_n.jpg
Views:	227
Size:	101.1 KB
ID:	3035078   Click image for larger version

Name:	10551003_822558397768029_8235659292433041510_n.jpg
Views:	174
Size:	73.4 KB
ID:	3035079   Click image for larger version

Name:	10574339_828052600551942_8778563361627786173_n.jpg
Views:	251
Size:	103.7 KB
ID:	3035080  

Click image for larger version

Name:	10426192_859379967419205_4379505574203459473_n.jpg
Views:	291
Size:	74.9 KB
ID:	3035081   Click image for larger version

Name:	10635845_860445680645967_2066210133235142907_n.jpg
Views:	244
Size:	37.5 KB
ID:	3035082  
__________________
Audio Class
Shop: Piatra Neamt , bd-ul Traian, nr. 21, bl. A5, parter
Telefon: 0748.128.720, 0333.409.329
Yahoo mess : a2tuning2009 sau audioclass_tuning

Magazin on-line Audio Class

Magazin On-line Piese Auto

Furtune siliconice - conversii turbo
AudioClass is offline   Reply With Quote
Old 05-10-14, 14:12   #2
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Nissan 240sx v12 single turbo

Bravo. Frumoasa lucrare.
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 05-10-14, 21:27   #3
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Nissan 240sx v12 single turbo

Plantetarele de e38 o sa crape, ori tija ori cosul cin lobro. Era o alegere gresita, mai bine punte de 300zx, aia tine mai mult decat cele de pe r34 gtr.

Ce servo electric folositi?
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-14, 09:17   #4
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Re: Nissan 240sx v12 single turbo

Puntea asta si planetarele sunt folosite si in E39 V12 Twin Turbo de la Galati, la DRAG cu slickurile cumparate de la tine Hexer , si a tinut cu brio pana acum....nu vad motivul pt care ar pica la drift unde solicitarile sunt mult mai mici. Pompa servo este cea de Renault cu doua fire....numai ca o sa fac un upgrade la cea de renault mai noua de pe logan 1.5 dci a doua generatie...am vazut ca face treaba mai buna. Asta tinde sa imi tina directia daca trag brusc de volan. Face treaba dar e cam la limita.
AudioClass is offline   Reply With Quote
Old 09-10-14, 08:48   #5
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Nissan 240sx v12 single turbo

Quote:
Originally Posted by AudioClass View Post
Puntea asta si planetarele sunt folosite si in E39 V12 Twin Turbo de la Galati, la DRAG cu slickurile cumparate de la tine Hexer , si a tinut cu brio pana acum....nu vad motivul pt care ar pica la drift unde solicitarile sunt mult mai mici. Pompa servo este cea de Renault cu doua fire....numai ca o sa fac un upgrade la cea de renault mai noua de pe logan 1.5 dci a doua generatie...am vazut ca face treaba mai buna. Asta tinde sa imi tina directia daca trag brusc de volan. Face treaba dar e cam la limita.
Daca folosesti semislick o sa pica, garantez.
Eu am incercat 5-6 pompe, nu mai numar dar nu merge nici una daca tragi violent de volan. Astept daca iese mai bine cu asta de dacie.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 09-10-14, 20:04   #6
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Re: Nissan 240sx v12 single turbo

AM folosit si slick si semislick .
O sa te pun la curent daca pompa mai noua de dacie functioneaza mai bine. Ar trebui tinand cont ca are motor brushless, care e mult mai puternic si service free fata de ala de la pompa veche de renault cu 2 fire.
AudioClass is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -