Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 18-05-12, 11:06   #1
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Draw Thru vs Blow Thru

Vorbesc in cazul carburatoarelor.
Care sistem este mai bun?

Ambele cu monitorizari EGT si AFR

Draw thru cu injectie apa/meth sau blow thru cu intercooler?
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 16:34   #2
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Intai invata sa scrii.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 16:55   #3
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Intai invata sa scrii.
Adica? Fii mai explicit.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 17:26   #4
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Draw thru cu injectie apa/meth sau blow thru cu intercooler?

Sa nu adaug ca toata propozitia nu are predicat. Detalii ? Cum ai ajuns la aceasta idee ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 20:52   #5
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Draw thru cu injectie apa/meth sau blow thru cu intercooler?

Sa nu adaug ca toata propozitia nu are predicat. Detalii ? Cum ai ajuns la aceasta idee ?
Lasa ca are predicat"low sau nu"...
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 20-05-12, 21:12   #6
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Draw thru cu injectie apa/meth sau blow thru cu intercooler?

Sa nu adaug ca toata propozitia nu are predicat. Detalii ? Cum ai ajuns la aceasta idee ?
Stimabil user, daca raspunzi doar de dragul de a face posturi nu este nici locul si nici momentul potrivit. Sa nu uitam ca este un forum dedicat tuning-ului, cu o sectiune turbo/nos, nu unul dedicat limbii si literaturii romane sau engleze.

thru = a variant spelling of through

Quote:
Care sistem este mai bun? /.../ Draw thru cu injectie apa/meth sau blow thru cu intercooler?
Am ajuns la aceasta idee destul de simplu, Alpine-ul scoate 110 cp la 0.45 bar. Acelasi motor dar in varianta "suflata" si 1 bar ajunge pe la 130-140 cp. Diferenta destul de mica as zice eu pentru o presiune dubla. Si din punctul meu de vedere, un sistem "supt" este mult mai usor de realizat si mai ales de reglat. Si sa nu uitam ca vechile dragstere scoteau puteri colosale dintr-un astfel de sistem, bineinteles si un motor cu capacitate pe masura.
Acum, avand si posibilitatea de a raci amestecul printr-un sistem de injectie cu apa, alcool sau metanol se poate creste presiunea din admisie.

Bineinteles, aici vorbesc strict in cazul carburatoarelor, la injectie lucrurile stau diferit.
Acum, daca ai ceva constructiv de spus, esti liber sa o faci, daca nu, eu zic sa lasam offtopic-ul.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world

Last edited by cheluakame; 20-05-12 at 21:26.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 15:03   #7
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

draw through este complicat, benzina e trasa prin tot si porneste greu

blow through este mai convenabil insa carburatorul trebuie reglat pentru boost, nu stiu ce carburatoare folositi voi acolo dar le am cu carburatoarele Holley si QuickFuel care trebuie sa fie "boost referenced". Nu e greu insa e greu de trait cu o masina turbo pe carburator deoarece o sa ai boost leaks peste tot...nu mult dar de ajuns. Da un google la "boost referenced holley" si o sa iti dai seama ce trebuie sa faci, pentru motoare mici e ok pentru motoare mari e mai bine sa enclose carburatorul in o cutie, asa nu tre sa ii mai faci boost reference si e mult mai elegant dar ia mai mult spatiu, cu un enclosure avem V8'uri aici de 520ci care scot peste 1400cp prin un Holley Dominator, oricum nu sunt motoare de strada, mai mult de quarter mile

un amic a facut draw through si nah a mers cat de cat dar la un "back fire" ia pleznit toate tzevile si intercooler'ul de pe masina

la draw through pe LPG e foarte usor si avem aici motoare peste 1000hp cu ele (motor 4 Litri in 6cyl)
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 20-09-12, 13:16   #8
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by XFJET View Post
draw through este complicat, benzina e trasa prin tot si porneste greu

blow through este mai convenabil insa carburatorul trebuie reglat pentru boost, nu stiu ce carburatoare folositi voi acolo dar le am cu carburatoarele Holley si QuickFuel care trebuie sa fie "boost referenced". Nu e greu insa e greu de trait cu o masina turbo pe carburator deoarece o sa ai boost leaks peste tot...nu mult dar de ajuns. Da un google la "boost referenced holley" si o sa iti dai seama ce trebuie sa faci, pentru motoare mici e ok pentru motoare mari e mai bine sa enclose carburatorul in o cutie, asa nu tre sa ii mai faci boost reference si e mult mai elegant dar ia mai mult spatiu, cu un enclosure avem V8'uri aici de 520ci care scot peste 1400cp prin un Holley Dominator, oricum nu sunt motoare de strada, mai mult de quarter mile

un amic a facut draw through si nah a mers cat de cat dar la un "back fire" ia pleznit toate tzevile si intercooler'ul de pe masina

la draw through pe LPG e foarte usor si avem aici motoare peste 1000hp cu ele (motor 4 Litri in 6cyl)
Aici folosim Solex 32 DIS (R5 GTT, Fuego Turbo, R11 T, R18 T) care vine din fabrica modificat pentru boost.
Cat despre draw through si intercooler, e cea mai gresita combinatie. La draw se foloseste injectia cu apa/alcool nu intercooler.
Sincer, mai interesant mi se pare un 4.0 de 1000 cp pe gpl decat un 8.5 (520 ci = 8500 cc) de 1400 cp pe benzina.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 20-09-12, 13:48   #9
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Aici folosim Solex 32 DIS (R5 GTT, Fuego Turbo, R11 T, R18 T) care vine din fabrica modificat pentru boost.
Cat despre draw through si intercooler, e cea mai gresita combinatie. La draw se foloseste injectia cu apa/alcool nu intercooler.
Sincer, mai interesant mi se pare un 4.0 de 1000 cp pe gpl decat un 8.5 (520 ci = 8500 cc) de 1400 cp pe benzina.
ieri un 4.0 a scos 1010kw la roti, pe E85, multe benzinarii aici vand E85 (85 la suta ethanol din trestie de zahar cifra octanica cam 105), cu E85 aproape nu ai nevoie de intercooler, pe NA poti ridica compresia la 15:1

sincer turbo e diferit de big cubes V8, la un 520ci V8 cand teai infipt in ea totul e instant, rupe cutie de viteze, diferential, cauciucuri ..... rupe tot si te lasa in scaun fara aer, cu turbo e mult mai smooth, parca te ia asa pe magic carpet ride incet si fin apoi iti ia aerul

stii noi avem aici un cuvant copiii sunt bottle fed (NOS), femeile folo hair driers (turbo) si barbatii get blown (super chargers)
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 20-09-12, 21:49   #10
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

De curiozitate asa, ce masina ai gasit pe la noi cu draw-through?
Din cate am inteles, sistemul are prostul obicei sa inghete iarna si sa fie ineficient vara datorita lipsei IC-ului. Din acelasi motiv nu permite cresteri mari de presiune.
Chiar as fi curios sa vad live o instalatie d-asta.
Si tot de curiozitate: poti pune un carburator de engin cu displacement mare in sistem draw-through pe un motor mai mic dar cu turbo? Fara alte mari modificari decat cele iminente de tevaraie.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 22-09-12, 01:06   #11
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Renault 5 Alpine Turbo are sistem draw. Si cum am spus si in primul post, in locul intercoolerului se foloseste injectie cu apa/alcool.
Pe un forum francez am vazut un Alpine care avea injectie cu metanol 50/50 si ducea 1 bar si 6 grade avans aprindere cu o duza de 90 cc. Despre putere nu stiu ce sa spun, dar un sistem suflat la aceeasi presiune scoate undeva la 150 cp, daca nu ma insel.

Ca sa faci un sistem draw iti trebuie in primul rand un turbo cu inel de carbon (sper sa nu fi scris gresit) adica pe partea de admisie a turbinei are un semering de carbon care nu permite uleiului sa fie tras in admisie cand se inchide clapeta carburatorului.
Cat despre carburator, cred ca merge oricare.

Tot legat de subiect, am vazut pe DaciaClub, un film cu Grigoras care montase pe Dacia 1410, un sistem draw de pe Alpine, folosind aprinderea clasica de Dacie, insa nu stiu sa spun nimic legat de putere.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 22-09-12, 01:15   #12
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Renault 5 Alpine Turbo este draw.
Cum am spus si in primul post, in locul intercoolerului se foloseste injectia cu apa/alcool.

In varianta draw, trebuie in primul rand sa ai un turbo cu garnitura de carbon (sper sa nu fi scris gresit) adica, pe partea de admisie sa aiba un semering de carbon care sa nu permita uleiului sa intre in admisie cand ai clapeta carburatorului inchisa.

Cat despre carburator, teoretic ar trebui sa mearga oricare. Cred ca un 38 DGAS sau IDF 40 ar face minuni.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 22-09-12, 01:21   #13
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Si tot de curiozitate: poti pune un carburator de engin cu displacement mare in sistem draw-through pe un motor mai mic dar cu turbo? Fara alte mari modificari decat cele iminente de tevaraie.
in primul rand un motor care nu a fost facut pentru turbo o sa iaba compresia statica mult prea mare pentru boost

in al doilea rand la motor mic si carburator mare nu o sa fie deajuns "signal" la jets, carburatorul merge pe diferenta de presiune, afara avem presiunea atmosferica, dupa butterfly din carburator avem un vacuum produs de motor, motorul nu e nimic mai mult decat o pompa, trage aerul prin carburator, daca carburatorul e prea mic (se masoara in CFM) signalul e foarte bun si face metering, adica vede cat aer intra in motor si baga benzina cat trebe, daca e prea mare viteza aerului e prea mica si nu baga benzina

alta problema e ca carburatoarele mari au si boosters, boosters tzashneste benzina cand ai apasat acceleratia, e un fel de supra doza, ele se mai cheama si squirters, asta e bazata pe ce ID de boosters pui (cat de mare e gaura prin care baga benzina), la un carbutator mare si prin draw through ai apasat pedala de acceleratie da? si boosters baga mai multa benzina pentru ca stie ca nu e motor turbo, benzina aia ajunge in IC si prea tarziu ajunge in motor, deci tu apesi acceleratia tare si nimic, pana nu faci boost sa suga benzina nu ajunge nimic in motor, tu crezi ca ceva nu e OK si lasi acceleratie, incerci iara si iara baga boosters benzina, dupa ai o trage motorul cumva si oops e prea multa benzina, vezi problema cu carburator draw through si turbo?

pe supercharger (roots type) e diferit, superchargeru roots type baga boost de la 1000RPM pentru ca e positive displacement blower, chiar la relanti ai boost, de aia carburatoarele sunt OK pe roots type supercharger, la un motor mic si pe buget e mai bine sa te uitzi la ceva gen M90 supercharger

dar oricum nivelu de boost e relativ cu ce compressie are motorul
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 17-11-12, 18:29   #14
bv58bar

Stage 5
 
bv58bar's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,804
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
In varianta draw, trebuie in primul rand sa ai un turbo cu garnitura de carbon (sper sa nu fi scris gresit) adica, pe partea de admisie sa aiba un semering de carbon care sa nu permita uleiului sa intre in admisie cand ai clapeta carburatorului inchisa.
m-am lovit si eu de problema cu uleiul in admisie.

am facut un sistem draw trough pe motorul de dacie, 1.3.
m-am folosit de galeria de r5 turbo pt ca avea toate vacumurile pe ea.
deci nu a trebuit nici o modificare la aprindere si intradevar merge cu orice carburator, in cazul meu carfil....
rezultatele.....mult peste asteptari, pana a intrat uleiul in ecuatie.
lag-ul era insesizabil.

acum strang bani pt un t3 cu carbon seal
__________________
Membru cu rugina turbata...
bv58bar is offline   Reply With Quote
Old 21-11-12, 08:11   #15
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Draw Thru vs Blow Thru

Pai pe Dclub, este o filmare cu Grigoras si o dacie de asistenta. Avea pe ea draw-thru cu aprinderea originala.
T3-ul de pe Alpine are carbon seal.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -