Ce e sigur este ca pe o masina se pot monta simultan ambele dispozitive
turbina invartita de gazele de evacuare cu randament bun la turatii peste 3000rpm si superchargerul actionat de motor prin intermediul unei curele (pt cei care nu au aer conditionat pe masina dar a existat in optiunile masinii e chiar usor de montat asa ceva in locul aerului conditionat) care are radament bun la turatii sub 4000rpm
se poate face un sistem prin care la turatii sub 3500rpm merge supercharhgerul si peste merge turbina
intrebarea mea este daca este acest sistem eficient in cazul liniutelor, unde singurul avantaj care-l vad este ca-ti poate asigura o putere mai mare la plecare apoi superchargerul nu prea mai este functional deoarece motorul v-a fi tinut in turatii foarte mari (asta in cazul motoarelor pe benzina, poate la disel devine chiar eficient si dupa plecare)
ce parere aveti despre combinatia asta supercharger+turbo ?
ar fi castigul de timp semnificativ in cazul curselor pe 400m? sau este neglijabil asfel investitia intr-un astfel de sistem de fiind justificata.