Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 04-12-04, 14:03   #1
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Turbina + supercharger crestere importanta de performanta ?

Ce e sigur este ca pe o masina se pot monta simultan ambele dispozitive
turbina invartita de gazele de evacuare cu randament bun la turatii peste 3000rpm si superchargerul actionat de motor prin intermediul unei curele (pt cei care nu au aer conditionat pe masina dar a existat in optiunile masinii e chiar usor de montat asa ceva in locul aerului conditionat) care are radament bun la turatii sub 4000rpm

se poate face un sistem prin care la turatii sub 3500rpm merge supercharhgerul si peste merge turbina

intrebarea mea este daca este acest sistem eficient in cazul liniutelor, unde singurul avantaj care-l vad este ca-ti poate asigura o putere mai mare la plecare apoi superchargerul nu prea mai este functional deoarece motorul v-a fi tinut in turatii foarte mari (asta in cazul motoarelor pe benzina, poate la disel devine chiar eficient si dupa plecare)

ce parere aveti despre combinatia asta supercharger+turbo ?

ar fi castigul de timp semnificativ in cazul curselor pe 400m? sau este neglijabil asfel investitia intr-un astfel de sistem de fiind justificata.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 04-12-04, 14:17   #2
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

merita si castigul este substantial in orice mediu in care este folosita masina si cu orice ocazie...va fi mai greu cu montarea amandorura, dar nu imposibil...trebuie gasit spatiul in primul rand...masini ce au beneficiat de ele au existat din cate stiu eu, dar foarte putine...nu mia stiu sigur sa iti dau exemplu
__________________
PAREREA MEA \\\"PROPRIE SI PERSONALA\\\"
TNos is offline   Reply With Quote
Old 04-12-04, 14:59   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"TNos\"
merita si castigul este substantial in orice mediu in care este folosita masina si cu orice ocazie...va fi mai greu cu montarea amandorura, dar nu imposibil...trebuie gasit spatiul in primul rand...masini ce au beneficiat de ele au existat din cate stiu eu, dar foarte putine...nu mia stiu sigur sa iti dau exemplu
am vazut ca se fac astfel de modificari ma iales inafar darnu prea am vazut pt drag ci erau folosite in alte curse
si cum spuneam daca ai o masina cu motor turbo si care avea in optiuni aer conditionat dar nu-l ai sau esti dispus sa scapi de el e chiar usor de montat gasit loc pt el

nu prea stiu cum este exact realizat mecanismul de comutare supercharger/turbina
tot ce stiu eu e ca superchargerul este efectiv decuplat pt a nu solicita motorul in momentul in care se trece pe turbina, iar intre decuplarea superchargerului si punctul de \"start\" al turbinei se lasa cam 300rpm in care motorul merge ca un motor normal aspirat , faza asta se face din acet am intlesesc din urmatorul motiv, daca s-ar intrepatrunde ar putea sa apara varfuri de presiune prea mari in perioada de intrepatrundere si sa crape motorul (nu stiu de ce nu se intrepatrund si sa se monteze o valva regulatoare de presiune cred ca ar fi mai eficient)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04, 00:22   #4
valymad

Stock
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 8
Default

a fost pe timpuri o lancia delata integrale care avea asa ceva ,era preparata asa pt raliu si avea un demaraj de la 0-100 sub 3 sec parca si in jur de 450 cp,dar a fost scoasa ca nu era controlabila si mureau pilotii cu ea.
valymad is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04, 02:07   #5
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

stiu ca pt raliu e destul de fiabila combinatia asta, intrebarea mea este daca pt liniutze/drag este buna, adica merita investitia

eu personal am un motor turbo, am loc pt aer conditionat (dar nu-l am pe masina) etc etc tre doar sa cumpar asa ceva si sa-l montez pe masina ma intereseaza daca renteaza. efort financiar/crestere de performatza
200SX is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04, 21:04   #6
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

daca pe masina ta acum pui un compresor care va actiona inainte de turbina si chiar si cu turbina in paralel,normal ca renteaza ca efort financiar....daca vrei sa decuplezi compresorul cand intra turbina, pana la turatia cand intra turbo in functiune masina ta va accelera ca una ce are acei x cai in plus castigati cu ajutoprul compresorului,...deci eu zic ca merita
TNos is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04, 21:12   #7
CT-03-ART

Stage 5
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 682
Default

pai eu zic sa se monteze o valva pt degajarea presiunii pt ca daka vrei sa se suprapuna turbo peste supercharger shi ajunge la o presiune mare dekat sa itzi bubuie motorul mai bine pierzi din viteza shi scapi de presiune.shi akum o intrebare se pot suprapune cele 2?
__________________

SEX@MYPLACE.NOW.OK
CT-03-ART is offline   Reply With Quote
Old 06-12-04, 22:33   #8
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"TNos\"
daca pe masina ta acum pui un compresor care va actiona inainte de turbina si chiar si cu turbina in paralel,normal ca renteaza ca efort financiar....daca vrei sa decuplezi compresorul cand intra turbina, pana la turatia cand intra turbo in functiune masina ta va accelera ca una ce are acei x cai in plus castigati cu ajutoprul compresorului,...deci eu zic ca merita
vezi tu eu cand intreb daca renteaza ma refer strict la cursele pe 400m

adica daca acuma scot undeva la 15 secunde sa zicem
in ideea ca compresorul/supercharger cum vrei sa-i zici v-a functiona strict pana intra turbina apoi nu (se foloseste faza asta deoarece nu e rentabil sa le suprapui deoarece turbina iti poate asigura toata presiunea necesara pe turatii mari, nu are ros tsa-ti mance compresorul din putere pe turatii mari cand oricum poti sa scoti din turbina presiunea aia)

asa deci se paoet estima cam care ar fi imbunatatirea timpului

ma gandesc daca chiar ajuta, sau daca plec dintr-o turatie mare si am grija sa nu \"pierd\" turbina efectul kompresorului ar fi = cu zero
200SX is offline   Reply With Quote
Old 07-12-04, 19:33   #9
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

aici depinde de cutia ta de viteze...daca dupa schimbarea treptei turatia iti cade in plaja turbo-ului de actiune, atunci compresorul nu isi are rostul decta pt plecarea de pe loc ....daca turatia iti scade sub turatia de turbo atunci compresorul te va ajuta mult, chiar daca este vb de doar 500 de ture in care el este in actiune si apoi intra turbo...
TNos is offline   Reply With Quote
Old 07-12-04, 22:48   #10
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"TNos\"
aici depinde de cutia ta de viteze...daca dupa schimbarea treptei turatia iti cade in plaja turbo-ului de actiune, atunci compresorul nu isi are rostul decta pt plecarea de pe loc ....daca turatia iti scade sub turatia de turbo atunci compresorul te va ajuta mult, chiar daca este vb de doar 500 de ture in care el este in actiune si apoi intra turbo...
deci se pare ca nu merita sa investesc in kompresor
ca la mine am CP@6400rpm si schimb pe la 6800 cand e sa trag de ea
si pica undeva pe la 4000-5000 rpm asa ca odata ce am plecat de pe loc stau pe turatii in care turbina merge excelent.

Ok dar in cazul masinilor pe motorina kompresorul + turbina ar fi o optiune destul de buna?
200SX is offline   Reply With Quote
Old 31-01-05, 23:02   #11
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default

cred ca mai simplu ar fi un sistem biturbo decat ce spui tu.... (turbina mica pana in 3-4000 rpm si una mare pt 4000-max rpm).

la diesel nu cred ca iti trebuie cine stie ce putere... e masina facuta pt economie nu pt putere si oricum are cuplul maxim jos... pe la 2000rpm asa ca nu vad nici un motiv pt a-i pune supercharger.
ebh is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -